آشپزی

بهترین کیک شکلاتی بدون گلوتن (وگان، 1 کاسه!)

بهترین کیک شکلاتی بدون گلوتن (وگان، 1 کاسه!)

Using a fork to cut into a slice of gluten-free vegan chocolate cake

Fork cutting into a slice of the best vegan gluten-free chocolate cake
بهترین کیک شکلاتی بدون گلوتن وگان 1 کاسه 8

دوستان، ما درخواست‌های شما را شنیدیم که دستور کیک شکلاتی راز بدون گلوتن را منتشر کنید و امروز روز شانس شماست! این بر اساس میکس پخت است که منتشر کردیم سال گذشته پس از تقریبا یک سال توسعه و بی شمار تست طعم. و اکنون آماده است تا از ابتدا در آشپزخانه شما بسازید!

این کیک کرکی، مرطوب، کاملا شکلاتی، و غیرقابل تشخیص وگان، بدون گلوتن، بدون دانه و طبیعی شیرین شده است. بعلاوه، فقط در 1 کاسه جمع می شود! نانواها، فرهای خود را روشن کنید… بیایید یک کیک شکلاتی حماسی درست کنیم!

Cake batter dripping from a whisk into a glass mixing bowl

نحوه درست کردن بهترین کیک شکلاتی بدون گلوتن

تهیه این کیک شکلاتی بدون گلوتن ۱ کاسه تقریباً به همین سادگی است: فقط مواد خشک را با هم مخلوط کنید، در ظرف مرطوب هم بزنید، در قالب کیک خود بریزید و بپزید!

اکنون، بیایید در مورد مواد تشکیل دهنده ای که همه چیز را ممکن می کند صحبت کنیم، با ترکیب مخفی آرد بدون گلوتن شروع کنیم! آرد بادام، نشاسته سیب زمینی و نشاسته تاپیوکا سه گانه همه ستاره که این کیک را با بافت خرده نان عالی سبک و پف دار می کند! می‌توانید در اینجا.

Pouring batter from a mixing bowl into a cake pan
بهترین کیک شکلاتی بدون گلوتن (وگان، 1 کاسه!) 9

مواد خشک دیگر عبارتند از شکر نارگیل برای حفظ آن طبیعی شیرین، کنجاله بذر کتان و صمغ زانتان برای صحافی، و کیک های کلاسیک شکلاتی از جمله پودر کاکائو، جوش شیرین، بیکینگ پودر، و نمک دریا.

برای مواد مرطوب، شما فقط به سه مورد نیاز دارید: آب، یک روغن با طعم خنثی (ما روغن آووکادو را دوست داریم)، ​​و عصاره وانیل. خمیر کیک در انتظار است!

Using an offset spatula to frost a cake with vegan chocolate ganache frosting
بهترین کیک شکلاتی بدون گلوتن وگان 1 کاسه 10

بعد از پخت و خنک شدن برای اینکه بافت به حداکثر پتانسیل خود برسد، وارد سرزمین فراستینگ می شویم! گزینه های شما بی پایان هستند، اما انتخاب برتر ما؟ فراستینگ گاناش شکلاتی وگان! این فوق العاده شکلاتی، شیک و مجلل است و در عین حال به طرز شگفت آوری ساده درست می شود!

Vegan gluten-free chocolate cake with vegan chocolate ganache frosting and flowers
بهترین کیک شکلاتی بدون گلوتن وگان 1 کاسه 11

این کیک شکلاتی یک برنده کامل است! این است:

کرکی
مرطوب
کم شکلات
شکلاتی
کاملا شیرین
و گیاهخواری + بدون گلوتن غیر قابل تشخیص است!

این یک دسر برای جمعیت است که برای انواع جشن‌ها از جمله تولد، عروسی، حمام نوزاد، روز مادر، سال نو و غیره مناسب است.

دستورالعمل های بیشتر کیک بدون گلوتن وگان

اگر این دستور را امتحان کردید، به ما اطلاع دهید! نظر بدهید، به آن امتیاز دهید و فراموش نکنید که یک عکس را تگ کنید @minimalistbaker در اینستاگرام. به سلامتی، دوستان!

Bite of gluten-free chocolate cake resting on a fork next to a slice of cake
بهترین کیک شکلاتی بدون گلوتن وگان 1 کاسه 12
<زمان آماده سازی 20 دقیقه

زمان آشپزی 30 دقیقه

زمان کل 50 دقیقه

سرویس ها 8 ( برش ها)

<دوره دسر

آشپزی بدون گلوتن، وگان

فریزر دوستانه 1 ماه

آیا نگه می دارد؟ 2-3 روز

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

  • 1 فنجان آرد بادام (ما ولبی را دوست داریم)
  • < li class="wprm-recipe-ingredient" data-uid="1">1 فنجان شکر نارگیل، الک شده در صورت گلوله شدن (ما دوست داریم فوق طبیعی)

  • 1/2 فنجان نشاسته سیب زمینی (نه آرد سیب زمینی)
  • 1/3 فنجان پودر کاکائو، الک شده در صورت گلوله شدن
  • 1/4 فنجان نشاسته تاپیوکا (آرد تاپیوکا نیز نامیده می شود)
  • 3 قاشق غذاخوری غذای کتان (بذر کتان آسیاب شده)
  • 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • 3/4 قاشق چایخوری< /span> جوش شیرین
  • 1/2 قاشق چایخوری نمک دریا
  • 1/4 قاشق چایخوری صمغ زانتان*< /span>
  • 2/3 فنجان آب
  • 1/4 فنجان روغن آووکادو (یا سایر روغن های با طعم خنثی مانند روغن نارگیل تصفیه شده)
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (176 درجه سانتیگراد) از قبل گرم کنید و یک قالب کیک گرد 8 اینچی را با روغن کمی چرب کنید یا یک قالب مافین با اندازه استاندارد را با آسترهای کاغذی بپوشانید. کنار بگذارید.

  • برای مخلوط کردن متوسط کاسه، تمام مواد خشک (آرد بادام، شکر نارگیل، نشاسته سیب زمینی، پودر کاکائو، نشاسته تاپیوکا، کنجاله بذر کتان، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک دریایی و صمغ زانتان) را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا ترکیب شوند.

  • بعدی، آب، روغن و عصاره وانیل را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا رگه های آرد باقی نماند. خمیر را در قالب آماده شده بریزید.

  • < در فر از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت 28 تا 32 دقیقه (برای کیک 8 اینچی) یا 18 تا 20 دقیقه (برای کیک های کوچک) یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز فرو کرده اید عمدتاً تمیز بیرون بیاید (فقط با چند خرده ریزه) بپزید. ).
  • اجازه دهید کیک خنک شود تابه را به مدت 10 دقیقه برای برداشتن از قالب کیک، با یک چاقوی مات دور لبه کیک بکشید تا کیک شل شود. سپس یک صفحه یا قفسه خنک کننده را در بالا قرار دهید و به سرعت برعکس کنید. قبل از فراست کردن و سرو، اجازه دهید کاملا خنک شود (~1 ساعت)!

  • مواد باقیمانده را تا 2 تا در دمای اتاق به آرامی پوشانده کنید. 3 روز*، 4-5 روز در یخچال یا 1 ماه در فریزر. کیک را می توان از قبل پخت و بدون یخ منجمد کرد. بگذارید قبل از سرو در دمای اتاق کاملاً آب شود.

*اگر انتخاب کنید که صمغ زانتان را حذف کنید، کیک آنقدر مرطوب نخواهد بود. و ترد تر خواهد شد.
*دستور پخت یک کیک 8 اینچی را درست می کند. برای عکس ها از سه تا کیک 6 اینچی استفاده کردیم. اگر از سه تابه 6 اینچی استفاده می کنید، زمان پخت را به 20 تا 25 دقیقه کاهش دهید.
*ما متوجه شدیم که بافت این کیک زمانی که ظرف 24 تا 48 ساعت مصرف شود بهترین است. ماهیت نشاسته سیب زمینی کمی خشک‌کننده است، بنابراین اگر روزها از قبل برای یک رویداد یا مناسبت خاص تهیه می‌کنید، این را در نظر داشته باشید. می‌توانید مقدار نشاسته سیب‌زمینی را به ۱/۳ فنجان کاهش دهید تا مرطوب‌تر بماند، اما کمی شکننده‌تر و کمتر کرکی می‌شود.
*اطلاعات تغذیه تخمینی تقریبی است که بدون مواد اختیاری محاسبه شده است.

خدمت: 1 برش کالری: 293 کربوهیدرات ها: < span class="wprm-nutrition-label-text-nutrition-value">39.3 g< پروتئین: 4.2 g چربی: 15.2 g چربی اشباع شده: 1.6 g< /span> Polyunsaturated Fat: 3.2 g Monounsaturated Fat: 9.6 g Trans Fat: 0 g Cholesterol: 0 mg Sodium : 356 mg Potassium: 321 mg Fiber: 3.5 g Sugar: 17.2 g Vitamin A: 0 IU Vitamin C: 0 mg Calcium: 79 mg Iron: 1.2 mg

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا