اخبار روز

جهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

جهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی پس از چند روز روند نزولی، بار دیگر به روز‌های خوب خود بازگشت. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی پس از داده‌های آماری قوی پیرامون شرایط اقتصادی آمریکا شاهد جهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۸۷ سنت افزایش به ۸۲ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۹۳ سنت افزایش، ۷۷ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

جهش امروز بهای نفت در بازار در حالی رخ داد که روز گذشته نفت برنت پایین‌ترین بهای خود از ۷ فوریه و نفت وست تگزاس اینترمیدیت پایین‌ترین بهای خود را از ۲۳ فوریه تجربه کرد. هفته گذشته نفت برنت شاهد بیش از ۲ درصد و نفت آمریکا شاهد نزدیک به ۳ درصد سقوط بود. 

یکی از تحلیلگران بازار انرژی در این باره می‌گوید: گرچه امروز شاهد افزایش بهای نفت در بازار جهانی بودیم، اما هنوز بازار نگران سیاست فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) درباره نرخ بهره است. 

نرخ بهره بالا بر اقتصاد تاثیر منفی گذاشته و همین موضوع می‌تواند بر بهای نفت در بازار جهانی اثر بگذارد. فدرال رزرو هنوز مطمئن نیست نرخ بهره بالا موفق به مهار تورم در آمریکا شده باشد و این بدان معناست که احتمال حفظ نرخ بهره بالا وجود دارد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا