سلامت

مطالعات نشان می دهد که استرس شغلی می تواند خطر بیماری قلبی را در مردان تقریبا دو برابر کند

مطالعات نشان می دهد که استرس شغلی می تواند خطر بیماری قلبی را در مردان تقریبا دو برابر کند

مطالعات نشان می دهد که استرس شغلی می تواند خطر بیماری قلبی را در مردان تقریبا دو برابر کند

< منبع srcset="https://media.post.rvohealth.io/wp-content/uploads/2023/09/ male-stressed-at-work-1296-728-header.jpg 750w" media="(min-width: 1190px)"/>A man rubbing his eyes.در Pinterest به اشتراک بگذارید< /a>
خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی‌کنند، ممکن است دو برابر بیشتر باشد. تحقیقات جدیدی را پیشنهاد می کند. Westend61/Getty Images
  • یک مطالعه جدید نشان داده است که مشاغل پر تقاضا و کم پاداش می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را در مردان دو برابر کند. /strong>
  • استرس کاری می‌تواند به ایجاد پلاک، انقباض عروق و افزایش فشار خون کمک کند.
  • متخصصان می‌گویند تمرکز حواس، ورزش و لذت بردن از سرگرمی ها ممکن است به شما کمک کند استرس محل کار را بهتر مدیریت کنید.

تحقیق جدید نشان می دهد که مردانی که در معرض شرایط کاری استرس زا هستند و علیرغم بهترین تلاش خود پاداش های کمی دریافت می کنند، تقریباً دچار این مشکل می شوند. دو برابر خطر بیماری قلبی در مقایسه با مردانی که این عوامل استرس زای روانی اجتماعی را ندارند.

تیراژ: کیفیت و پیامدهای قلبی عروقی .

مطالعه روی 6500 کارگر یقه سفید در کانادا با میانگین سنی 45 سال، اثر ترکیبی فشار شغلی و عدم تعادل تلاش و پاداش در محل کار.

اصطلاح “فشار شغلی” برای توصیف محیط های کاری استفاده شد که در آن کارکنان با تقاضاهای شغلی بالا و “کنترل کم” در محل کار مواجه هستند. عبارت آخر کارمندان را توصیف می‌کند که در تصمیم‌گیری و نحوه انجام وظایفشان حرف کمی دارند.

در همین حال، طبق این مطالعه، عدم تعادل تلاش و پاداش زمانی رخ می‌دهد که کارمندان تلاش زیادی را برای کار خود صرف می‌کنند، اما پاداش کمی دارند. در ازای آن.

بیش از 18 سال، محققان شرکت کنندگان را زیر نظر گرفتند و فشار شغلی و عدم تعادل تلاش-پاداش را با نتایج پرسشنامه ها و اطلاعات مربوط به بیماری قلبی بازیابی کردند.

در یک بیانیه مطبوعاتی برای در مطالعه، نویسندگان به این نتیجه رسیدند که “تأثیر فشار شغلی و عدم تعادل تلاش-پاداش ترکیبی مشابه میزان تأثیر چاقی است< /a> در مورد خطر بیماری عروق کرونر قلب.”

پس، چرا تلاش زیاد و پاداش کم برای سلامت قلب مضر است؟ با توجه به اینکه کار بخش عمده ای از زندگی ما را تشکیل می دهد، چگونه می توانیم از قلب خود محافظت کنیم و استرس ناشی از کار را بهتر مدیریت کنیم؟

دکتر بردلی سرور، متخصص قلب مداخله ای و افسر ارشد پزشکی در VitalSolution، حدس زدند که ترکیب استرس روانی-اجتماعی اولیه و قرار گرفتن در موقعیتی که در آن فرد احساس می‌کند کنترلی ندارد، به عنوان یک ضربه مضاعف عمل می‌کند.

«اثرات فیزیکی استرس به خوبی مستند شده است، و من گمان می کنم که احساس عدم کنترل یا از دست دادن کنترل، در یک موقعیت استرس زا، واکنش فیزیکی به استرس را تشدید می کند. خط سلامت.

Dr. Oliver Guttmann، مشاور قلب و عروق در بیمارستان ولینگتون، بخشی از HCA Healthcare U.K.، گفت که عدم رضایت در یک شغل کم پاداش نقش دارد. وقتی احساس می‌کنید از تلاش‌هایتان قدردانی نمی‌کنید، ترشح مواد مثبتی را که هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانی مفید هستند، تجربه نمی‌کنید.

گاتمن خاطرنشان کرد که استرس می‌تواند به طرق مختلف بر سیستم قلبی عروقی تأثیر بگذارد:

استرس پلاک ها را افزایش می دهد و منجر به لخته شدن و انسداد شریان ها می شود

او گفت یکی از مکانیسم های بالقوه میزان پلاک فرد است که می تواند با استرس افزایش یافته و در رگ ها تجمع یابد. پلاکت‌ها می‌توانند چسبناک شوند و خطر لخته شدن را افزایش دهند، که می‌تواند شریان‌ها را در رگ‌های خونی اطراف قلب شما مسدود کند.

شریان‌ها ممکن است به دلیل استرس محدود شده و باعث حمله قلبی شود

گاتمن اضافه کرد که شریان‌ها همچنین می‌توانند به دلیل استرس منقبض شوند، مقدار خونی را که می‌تواند به قلب برسد محدود می‌کند، باعث درد قفسه سینه و می‌شود. حمله قلبی.

استرس پاسخ جنگ یا گریز را فعال می‌کند

وقتی خیلی استرس داریم، می‌توانیم پاسخ جنگ یا گریز. گاتمن می گوید که این باعث افزایش ترشح هورمون های بالقوه مضر در جریان خون می شود. یکی از این هورمون ها اپی نفرین است.

گاتمن توضیح می دهد: «اپی نفرین بدن را برای مقابله با یک موقعیت استرس زا آماده می کند. این باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود. جریان خون به عضلات افزایش می‌یابد و منابع انرژی شما افزایش می‌یابد.”

اگر با چالشی روبرو هستیم، این می‌تواند در کوتاه‌مدت مفید باشد، اما گاتمن می‌گوید در درازمدت این پاسخ می‌تواند < یک class="content-link css-5r4717 sl" href="/health/high-blood-pressure-hypertension/">افزایش فشار خون و فشار بر قلب شما و در نتیجه افزایش خطر ابتلا به قلب حمله و سکته.

استرس بر عادات غذا خوردن و خوابیدن تأثیر می‌گذارد

به‌علاوه به گفته Serwer، استرس می تواند بر سایر عوامل خطر سلامت قلب تأثیر بگذارد.

او اشاره کرد که استرس می‌تواند به پرخوری و کاهش کیفیت خواب، که هر دو برای قلب مضر هستند و ممکن است مدیریت آن را دشوارتر کنند. استرس.

شاید از خود بپرسید که چرا استرس شغلی به نظر می رسد برای سلامت قلب و عروق مردان مضرتر از زنان باشد.

پاسخ کاملاً واضح نیست و گاتمن گفت که تعمیم در مورد سلامت قلب و جنسیت دشوار است.

«برخی از افراد پیشنهاد کرده‌اند که زنان به‌طور متفاوتی با استرس، به‌ویژه کار، برخورد می‌کنند. او گفت: استرس مرتبط با استرس و شاید مکانیسم‌های مقابله‌ای بیشتر با درگیر شدن در فعالیت‌های اجتماعی، مثلاً صحبت کردن با دوستانشان.

از دیدگاه فیزیکی، گاتمن گفت که هورمون‌ها به زنان محافظت می‌کنند. از بیماری عروق کرونر قلب قبل از یائسگی. با این حال، خطر ابتلا به آنها با افزایش سن افزایش می یابد.

البته، نتایج در مورد سلامت قلب زنان قطعی نبود، بنابراین به سختی می توان حدس زد.

نویسندگان مطالعه می گویند که این امر مستلزم بررسی بیشتر است.

صرف نظر از جنسیت شما، یک چیز واضح است: استرس کاری فقط ناخوشایند نیست. برای قلب شما مضر است بنابراین، جدای از ترک شغل، چه کاری می‌توانید برای مدیریت بهتر آن انجام دهید؟

«در حالی که ممکن است نتوانیم استرس‌های بیرونی را که در حین کار با آن‌ها مواجه می‌شویم کنترل کنیم، می‌توانیم نحوه واکنش و واکنش خود را کنترل کنیم. به این عوامل استرس زا پاسخ دهید،» Serwer اشاره کرد.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

سرور اکیداً ذهن‌آگاهی و مکث در لحظات کلیدی در طول روز.

او توضیح داد: «چند لحظه وقت گذاشتن برای تمرکز بر تنفس عمیق، آرامش، و آموزش بدن به گونه‌ای که واکنش جنگی یا فرار کمتری داشته باشد، ممکن است برخی از اثرات منفی فیزیکی استرس را خنثی کند.

نگرانی خود را با کارفرمای خود در میان بگذارید

گاتمن گفت نباید فراموش کنید که کارفرمایان نقش مهمی دارند و مسئول ایجاد یک محیط کاری حمایتی هستند.

مهم است که کارکنان بتوانند نگرانی های خود را بیان کنند و با کارفرمایان خود ارتباط برقرار کنند. این می‌تواند به این معنا باشد که کارمندان احساس می‌کنند کنترل بیشتری بر کار خود دارند.

سعی کنید تعادل بین کار و زندگی را پیدا کنید

ممکن است کاری که خارج از کار انجام می‌دهید باعث شود بزرگترین تاثیر مثبت بر سلامت قلب شما

گاتمن گفت که ایجاد تعادل بین کار و زندگی کلیدی است و توصیه کرد:

< span/>

یک شغل بدبخت و استرس زا فقط سلامت روان شما را به خطر نمی اندازد. این مطالعه به وضوح نشان می‌دهد که وقتی با خواسته‌های غیرواقعی روبرو می‌شوید و برای تلاش‌هایتان پاداشی دریافت نمی‌کنید، می‌تواند تأثیرات ضربه‌ای جدی روی قلب شما نیز بگذارد.

شغل‌ها بخش قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند. از زندگی اکثر مردم ترک همیشه یک گزینه نیست، بنابراین مدیریت استرس ناشی از کار ما برای داشتن یک سبک زندگی سالم ضروری است.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا