سلامت

کاترپیلار موکب: در صورت گاز گرفتن چه باید کرد؟

کاترپیلار موکب: در صورت گاز گرفتن چه باید کرد؟

کاترپیلار موکب: در صورت گاز گرفتن چه باید کرد؟

Chenille processionnaire : que faire en cas de piqure ?

این کرم‌های مودار کوچک در درختان در باغ های ما برای بخش خوبی از سال، در معرض خطر ساییدن شانه ها با پیاده روی های بی توجه یا کودکان کنجکاو هستند. مشکل ساز است، زیرا تماس با موهای آنها باعث واکنش های پوستی قابل توجهی می شود. در صورت گاز گرفتن چه باید کرد؟ چگونه از آنها اجتناب کنیم؟ دکتر ماری استل روکس به سوالات ما پاسخ می دهد.

کاترپیلار راهپیمایی چیست؟

کاترپیلارهای راهپیمایی لارو پروانه ای از خانواده Notodontidae هستند. آنها به حرکت در صفوف – یعنی در یک فایل – عادت دارند که نام آنها از این روست. در فرانسه، بسته به درختی که روی آن تکثیر می‌شوند، دو نوع مختلف وجود دارد: کاترپیلار کاج یا کاترپیلار بلوط. این کرم‌ها برای کشاورزان مضر تلقی می‌شوند که محصولات آنها را از بین می‌برند.

زمانی که از تخم بیرون می‌آیند نارنجی و غیر گزنده هستند. به رنگ خاکستری با یک نوار سیاه در پشت خود. بدن آنها با ریز موها پوشیده شده است که در صورت خطر قادرند هزاران آن را به هوا پرتاب کنند. این موهای میکروسکوپی بسیار گزنده هستند و می توانند توسط باد حمل شوند تا به پوست یا لباس واکرها بچسبند. کاترپیلارهای صفوف یک خطر واقعی برای افرادی است که به آنها حساسیت دارند.

کاترپیلار. نیش: علائم چیست؟

گزش کاترپیلارهای راهپیمایی بسیار گزنده است و به راحتی قابل تشخیص است. قربانی معمولاً احساس سوزش فوری می کند. دکتر روکس می‌گوید: «ما لکه‌های بزرگ روی پوست، بسیار قرمز، متورم و بسیار خارش‌دار مشاهده می‌کنیم.

نظر انجام می‌دهد. قدرت گزش کار می کند؟

موهای گزنده در هنگام خاراندن، از طریق لباس یا عرق روی بدن حرکت می کنند، این پلاک ها می توانند به طور گسترده روی پوست گسترش یابند.

<. div readability="9">

در صورت تماس چشمی، ملتحمه شدید در عرض سه ساعت پس از تماس ایجاد می شود.

ممکن است که موهای نیش دار استنشاق شوند و باعث عطسه های مکرر، گلودرد و گاهی مشکل در تنفس شوند.

تکرار شده است. تماس = خطر

تماس مکرر با کاترپیلارهای صفوفی احتمالاً واکنش‌های شدیدتری ایجاد می‌کند که می‌تواند تا شوک آنافیلاکتیک پیش رود.

چه زمانی باید مراقب کاترپیلار صفوفی باشید؟

کاترپیلار صفوف کاج

کاترپیلار صفوف کاج در ¾ جنوبی فرانسه شکوفا می شود، اما گرمایش جهانی هر سال آن را به سمت شمال سوق می دهد. در زمستان، از نوامبر تا مارس، نیش می زند.

کاترپیلار دسته دار بلوط

که بلوط بیشتر در محله شمال شرقی فرانسه راه می‌رود و بین ماه‌های مه و جولای خشمگین می‌شود.

در Île-de-France، هر دو گونه را می توان یافت.

نیش کاترپیلار راهپیمایی: چه باید کرد؟

در صورت تماس با پوست

در مورد نیش کرم سیاره، آن را از بین بردن موهای گزنده به طوری که روی پوست پخش نشوند بسیار مهم است و به ویژه مهم است که از دست زدن به چشم خود اجتناب کنید. این متخصص پوست توضیح می‌دهد: «توصیه می‌کنیم تمام لباس‌هایتان را درآورید و بشویید، سپس پوست و موهایتان را زیر دوش بشویید، می‌توانید از محلول ضدعفونی‌کننده روی ضایعات و سپس کرم حاوی کورتیزون استفاده کنید. در نهایت، یک قرص آنتی هیستامین ممکن است به تسکین خارش کمک کند.

در صورت تماس با چشم

در صورت تماس با چشم، بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید که بتواند چشم ها را تمیز کند و موهای گزنده را از بین ببرد.

در برخی موارد، نیش کاترپیلار واکنش های بسیار جدی ایجاد می کند که نیاز به درمان اورژانسی دارد. متخصص پوست اصرار دارد: “اگر وسعت ضایعات روی پوست قابل توجه است، اگر قربانی نوزاد یا کودک است، اگر چشم ها آسیب دیده است، باید با پزشک اورژانس مشورت کنید.”

اگر گزش باعث مشکل در تنفس، استفراغ، سرگیجه یا ناراحتی از نوع شوک آنافیلاکتیک شد، به اورژانس بروید یا شماره 15 را شماره گیری کنید.

در مناطق خاص و در زمان های خاص، این کرم ها به قدری تکثیر می شوند که مهم است بدانیم برای جلوگیری از آنها چه باید کرد. در افرادی که قبلاً با آن مالیده اند و باید از تماس بیشتر با خطر واکنش شدیدتر در هر بار اجتناب کنند، بسیار بیشتر است.

  • هنگام عبور از مناطق آلوده، استفاده از دستکش، چکمه، ماسک و عینک توصیه می‌شود،
  • در طول دوره‌های آلودگی، توصیه می‌کند لباس‌های خود را بیرون خشک نکنید،
  • افرادی که باغچه ای با چمن دارند باید قبل از چمن زنی آن را به خوبی آبیاری کنند تا موها به زمین چسبیده و در حین چمن زنی پر نشوند.

از قبل می‌توان با تنوع بخشیدن به گونه‌های درختانی که در آنجا کاشته می‌شوند، در پیشگیری، برای محدود کردن خطر تکثیر در باغ اقدام کرد. همچنین می توانید با نصب پناهگاه خفاش، شکارچیان طبیعی را که از لارو تغذیه می کنند، مانند فاخته یا جوجه تیغی با استفاده از جعبه لانه یا خفاش معرفی کنید.

درمان‌های اصلی

در صورت وجود آلودگی ثابت در باغ شما، دو درمان اصلی وجود دارد:

  • یک درمان بیولوژیکی: این یک باکتری به نام Bacillus thuringiensis است که به طور طبیعی در خاک زندگی می کند و هنگامی که توسط کرم خورده می شود از طریق تماس عمل می کند.
  • درمان شیمیایی. : دیفلوبنزورون حشره کشی است که فرآیند پوست اندازی را مختل می کند.

اما توصیه نمی شود خودتان از آن مراقبت کنید، هجوم کاترپیلارهای راهپیمایی بر عهده متخصصان است. ، که لانه ها را می سوزانند و بقایای آن را می مکند.

94% خوانندگان این مقاله را مفید یافتند و شما؟

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا