سلامت

تغییر زمان تابستان: به راحتی سازگار شوید

تغییر زمان تابستان: به راحتی سازگار شوید

تغییر زمان تابستان: به راحتی سازگار شوید

Changement d'heure d'été : s'adapter facilement

به مدت 46 سال هر سال، فرانسوی ها در طول این سال دو بار زمان خود را تغییر داده اند. برای تغییر به ساعت تابستانی، باید در شب آخرین یکشنبه ماه مارس ساعتمان را یک ساعت جلو ببریم. آنقدرها هم که ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، مدیریت این تغییر زمان گاهی دشوار است.

تغییر ساعت دقیقاً در آخرین آخر هفته مارس، ساعت 2 بامداد در شب شنبه به یکشنبه انجام می شود. ساعت رسمی پس از آن مستقیماً به 3 بامداد می رسد و فرانسوی ها را از یک ساعت خواب ارزشمند محروم می کند. هدف از این تغییر ساعت این است که ساعات فعالیت را تا حد ممکن با ساعات آفتابی مطابقت دهد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. اما گذار به تابستان برای بدن بدون عواقب نیست.

تغییر به زمان تابستان: پیامدهای روی ارگانیسم

تأثیر تغییر ساعت بر ارگانیسم بسیار زیاد است و نتیجه اختلال در ساعت داخلی ما است که به آن عادت کرده ایم. یک ریتم بیولوژیکی بسیار خاص بدن ما به طور طبیعی با ریتمی به اصطلاح nycthemeral تنظیم می‌شود، یعنی بر اساس چرخه‌های 24 ساعته که شامل یک مرحله روز و دیگری در شب است.

ریتم nycthemeral چیست؟

در طول این چرخه ها، هورمون های زیادی بسته به ساعت و نور از بدن ترشح می شود، از جمله:

  • ملاتونین: هنگام شب ترشح می شود تا به ما کمک کند به خواب برویم؛
  • کورتیزول: در طول روز ترشح می شود تا ما را بیدار نگه دارد و در طول شب در حال افتادن است.
  • هر دو در تنظیم ساعت بیولوژیکی ما نقش دارند.

    عواقب تغییر ساعت تابستانی

    هنگام تغییر ساعت تابستانی، بدن مدتی طول می کشد تا با برنامه های جدید سازگار شود. که می تواند باعث خستگی و استرس شود.

    “مدیریت زمان تابستان پیچیده‌تر از زمان زمستان است، اولاً به این دلیل که به جای یک ساعت خواب، یک ساعت خواب را از دست می‌دهیم.” ایزابل بونفوس، متخصص خواب “اما همچنین به این دلیل که ما را با زمان خورشید دو ساعت جابه‌جا می‌کند، در مقابل یک ساعت در زمستان”.

    احساس تغییر زمان را می توان با احساس جت لگ مقایسه کرد، با این حال، این واقعیت که با تغییر عرض جغرافیایی مرتبط نیست، تنظیم آن را برای بدن تا حدودی دشوارتر می کند. در نظر گرفته می شود که به طور متوسط ​​3 تا 4 روز طول می کشد تا با تغییر زمان سازگار شود و برای افراد حساس تا دو هفته طول می کشد.

    تغییر زمان را پیش بینی کنید

    برای تسهیل سازگاری با زمان جدید، ممکن است با اتخاذ چند قانون در روزهای قبل، تغییر زمان را پیش بینی کنید. آی تی.

    روز قبل از تغییر ساعت تابستانی

    اینها لایه های -late هستند که به احتمال زیاد تغییر به ساعت تابستانی بیشتر از همه آزاردهنده خواهد بود. بنابراین به آن‌ها توصیه می‌شود که شب‌های جمعه خیلی دیر بیدار نمانند، سعی کنند در عصر شنبه کمی زودتر از حد معمول به رختخواب بروند، تأثیرات شب کوتاه‌تر را محدود کنند و از خوابیدن سریع در صبح‌های شنبه و یکشنبه خودداری کنند. این متخصص توصیه می کند که ریتم جدید را اتخاذ کنید. همچنین از مصرف محرک‌ها در روز شنبه برای راحت‌تر به خواب رفتن خودداری می‌کنیم.

    ورزش کردن

    همچنین توصیه می شود در روزهای یکشنبه و در صورت امکان در نور روز ورزش کنید، زیرا فعالیت بدنی در روز کیفیت خواب عمیق را بهبود می بخشد. ایزابل بونفوس می‌افزاید: «چرت کوتاه (حداکثر 30 دقیقه) را می‌توان بعد از ناهار، در هفته بعد از تغییر ساعت، در صورت خستگی شدید گرفت.

    در نوزادان و خردسالان

    “نوزادان و کودکان خردسال نسبت به تغییرات زمان حساسیت بیشتری دارند، بنابراین بسیار عاقلانه است که آنها را از چند روز قبل آماده کنید. ایزابل بونفوس پیشنهاد می کند. بنابراین می‌توانیم از چهارشنبه قبل از تغییر ساعت، 1/4 ساعت در روز زمان غذا خوردن، زمان خواب و بیداری آنها را افزایش دهیم.

    “همچنین مطمئن شوید که اتاق خواب آنها به اندازه کافی تاریک باشد تا نور روز که در آن باقی می ماند اذیت نشوند. عصر دیرتر از قبل” متخصص اضافه می کند.

    توصیه ما برای تطبیق هر چه سریعتر

    “برای انطباق با زمان جدید، کاملاً ضروری است که فوراً دوباره تنظیم شود: بنابراین مهم است که تمام ساعت های خانه را در عصر شنبه تنظیم کنید. ایزابل بونفوس توصیه می‌کند تا از وعده‌های غذایی و ساعات خواب جدید خود در روز یکشنبه استفاده کنند. مراقب باشید که در خطر افزایش کمبود خواب، تسلیم وسوسه خوردن ناهار دیرتر یکشنبه ها، شام دیرتر یا دیرتر خوابیدن در شب نشوید.

    قوانین بهداشتی که باید اتخاذ کنید

    به این قوانین بهداشتی اضافه شده است که به شما کمک می کند به خواب بروید:

    • شبها سبک بخورید؛
    • از الکل و مواد محرکی که ممکن است خواب شب را مختل کنند خودداری کنید.1:30 قبل از رفتن به رختخواب، نمایشگرها و منابع نور بیش از حد را محدود کنید؛
    • از ورزش کردن در اواخر شب خودداری کنید که باعث افزایش ضربان قلب و دمای بدن می شود، دو عامل نامطلوب برای به خواب رفتن.

    90% خوانندگان این مقاله را مفید یافتند شما چطور؟

    توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا