سلامت

بدن انسان: هنگام مرگ چه اتفاقی می افتد؟

بدن انسان: هنگام مرگ چه اتفاقی می افتد؟

بدن انسان: هنگام مرگ چه اتفاقی می افتد؟

Corps humain : que se passe-t-il lors de la mort ?

اگر یک چیز وجود دارد که یک روز همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد، این مرگ است. موضوعی که اغلب نادیده گرفته می شود، پنهان می شود، اما لحظه مرگ خود را به عنوان یک واقعیت پزشکی نشان می دهد که همچنین چند وجهی است.

سوال ساده به نظر می رسد، اما پاسخ او اینطور نیست. در واقع، جدای از تخریب کامل بدن در طی یک تصادف، چگونه می توان فهمید که یک فرد واقعاً مرده است؟ متأسفانه، تاریخ از افراد بدشانسی که خیلی سریع تشخیص داده می‌شوند «مرده» یاد می‌کند: غرق‌شده‌هایی که می‌توانستند با تکنیک‌های مدرن نجات پیدا کنند یا داروهای مخدر خواب که خیلی سریع دفن می‌شوند. چگونه مرگ را تعریف کنیم؟

مرگ مغزی

اگر زنده ماندن انسان بدون جسم غیرممکن باشد، با این وجود زنده ماندن بدون ذهن ممکن است. این مفهوم مرگ مغزی است، زمانی که عملکردهای عصبی مغز متوقف می شود، اما قلب همچنان می تپد، به کمک سیستم های تنفسی و خونی. بنابراین، آیا «مرگ واقعی» زمانی اتفاق می‌افتد که بیمار از پریز برق جدا می‌شود یا زمانی که عملکرد مغز او متوقف شده است؟ بحث های گسترده، در زمانی که مسئله اتانازی هنوز بحث های بسیاری را برمی انگیزد.

چه چیزی. هنگام مرگ اتفاق می افتد؟

مرگ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

  • بیماری‌ها؛
  • حادثه؛
  • استفاده از بدن.

این امر شامل فرآیندهای مختلفی می‌شود، اما به‌خاطر سادگی، در اینجا به موارد زیر می‌پردازیم. موردی که مرگ ناشی از ایست قلبی باشد. در نتیجه پیری قلب، بیماری یا خونریزی، قلب ممکن است برای همیشه متوقف شود. در این لحظه، چندین فرآیند شروع می شود.

مغز و قلب دیگر کار نمی کنند

یکی متوقف می شود، دیگری از خون رسانی محروم می شود. با این حال، در سال‌های اخیر مطالعات نشان داده‌اند که لحظه مرگ، حداقل در مغز، چیزی جز «برش تمیز» است. برعکس، فعالیت مغز در آخرین لحظات تشدید می شود، بدون اینکه دانشمندان هنوز دقیقا دلیل آن را بفهمند. سپس ناگهان نورون ها خاموش می شوند و عملکرد مغز متوقف می شود.

سرد شدن بدن. /h3>

معمولاً بدن ما تمام تلاش خود را می کند تا دمای ثابتی را در حدود 37 درجه سانتیگراد حفظ کند. پس از مرگ، دما در اطراف دمای محیط، تقریباً بیش از یک درجه در ساعت تثبیت می شود (این ممکن است بسته به مکان و دما متفاوت باشد).

Rigididad rigor (rigor mortis)

هواداران سریال های تحقیقی این اصطلاح را می شناسند که به سخت گیری اشاره دارد. مورتیس این فرآیند به ماهیچه ها بستگی دارد که به مرور زمان سفت می شوند. در واقع، بدون مصرف آب و فعالیت، بدن ما اسیدی می شود که منجر به انقباض فیبرهای عضلانی می شود.

مرگ سلولی. : جسد جسد (livor mortis)

بدون مصرف کربوهیدرات برای حفظ انرژی خود، سلول های بدن نیز به تدریج می میرند، بنابراین بدن ما در پایین ترین نقطه قرار دارد. انبوهی از اجسام زنده کوچک این همان چیزی است که منجر به ایجاد لکه هایی روی پوست می شود. این جسد جسد (livor mortis) با مهاجرت هموگلوبین توسط اثر گرانش مرتبط است. این می تواند باعث رنگ پریدگی شود.

آزاد شدن مایعات و گازها

شاید شاعرانه ترین تصویر مرگ نباشد. بله، وقتی از دنیا می رویم، تمام مایعاتی که تا به حال توسط ماهیچه ها و تاندون ها حفظ شده بود، آزاد می شوند. این شامل محتویات روده می شود و باعث بیرون راندن مواد مدفوع می شود یا مثانه ادرار موجود در آن را آزاد می کند.

در موارد نادری. در مردان، بسته به موقعیت در زمان مرگ، ممکن است نعوظ رخ دهد. حتی شگفت‌آورتر از آن، انتشار هوای موجود در ریه‌ها منجر به ایجاد صداهایی می‌شود: غرغر، ناله، کاملاً طبیعی، اما مطمئناً برای هر کسی که صدای آنها را از یک جسد می‌شنود وحشتناک است.

چشم ها ابری

یکی از کلیشه های مرگ در فیلم ها، زمانی که قهرمان با ظرافت چشمان متوفی را می بندد. در واقع، اگر چشم ها باز مانده باشند، قرنیه به سرعت مات می شود، که کار را دشوارتر می کند.

حرکات عصبی

عجیب دیگر، حرکات جسد است. آنها به دلیل انقباض و شل شدن برخی از ماهیچه ها هستند که به اندازه کافی باعث ایجاد اسپاسم و در صورت عدم انتظار برخی از ترس ها می شوند.

بوی پوسیده

امروزه متوفیان را به سالن تشییع جنازه می برند که در آنجا اجساد تحت مداوا قرار می گیرند تا به طور مصنوعی در شرایط خوبی نگهداری شوند. بدون این درمان، بدن به آرامی تجزیه می شود و باعث ایجاد بوی بد می شود. علت آن آزاد شدن کوکتلی از مولکول های آلی مانند پوترسین و کاداورین است.

93% خوانندگان این مقاله را مفید یافتند شما چطور؟

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا