درهم برهم

چرا روان درمانی و روانشناس نیاز شد؟

چرا روان درمانی و روانشناس نیاز شد؟

نرخ شادی در ترکیه رو به کاهش است. نیاز به روان درمانی در حال افزایش است! بر اساس داده های TÜİK 2018، میزان ناراحتی نسبت به سال 2017 یک درصد افزایش یافته است. پس چرا ما ناراضی هستیم؟ آیا می توان از این وضعیت خارج شد؟

Psikoterapi neden bir ihtiyaç haline geldi?

روانپزشک بیمارستان دانشگاه اوکان استانبول دکتر. Gözde Gündoğdu:

طبق آخرین اطلاعات اعلام شده توسط موسسه آمار ترکیه (TUIK)؛ در حالی که میزان افرادی که ابراز خوشحالی کردند در سال 2017 58 درصد بود، در سال 2018 این میزان 53.4 درصد بود. نرخ افرادی که اعلام کردند ناراضی هستند از 11.1 درصد به 12.1 درصد افزایش یافته است.

شهرنشینی و حجم کاری بزرگترین دلایل هستند

با افزایش شهرنشینی، زندگی باید به تدریج تسریع شود و مشکلاتی که در سازگاری با این زندگی تجربه می شود، افزایش حجم کار و بار روانی مرتبط با آن، احساس تنهایی که با افزایش سطح فردی شدن افراد به وجود می آید. مشکلات در روابط بین فردی و مشکلات اقتصادی. این به عنوان رایج ترین دلایلی است که افراد را به سمت ناراحتی سوق می دهد.

من هیچ دوستی ندارم! من باید با کسی قرار بگذارم

علاوه بر این، گاهی اوقات افراد; “من هیچ دوستی ندارم. آنها ممکن است به دلیل جملاتی مانند “من فقط می خواهم با کسی صحبت کنم”، احساس بی معنی بودن زندگی و علائم مشابه، درخواست روان درمانی کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا افراد تمایل به دریافت خدمات روان درمانی دارند. با این حال، انگیزه اساسی به سمت بهبودی و بهبود کیفیت زندگی است.

روان درمانی چه چیزی به افراد ارائه می دهد؟

فرایند روان درمانی؛ مشتری را قادر می سازد تا اطلاعاتی در مورد دنیای درونی خود، سازمان شخصیتی خود به دست آورد، به او کمک می کند تا دلایل اساسی رفتارهای خود را درک کند، خود را بشناسد، بداند که چه می خواهد. و چرا، و به طور غیرمستقیم در طول تشخیص و درمان به پزشک کمک می کند.

در آغاز روان درمانی، اطلاعات جامعی را ارائه می دهد. ارزیابی لازم است و این روند ارزیابی در طول درمان ادامه می یابد. هدف اینجاست؛ مهم این نیست که فرد در کدام دسته تشخیصی قرار می گیرد، بلکه به دنبال یافتن پاسخ برای سوالاتی از قبیل سازماندهی شخصیتی فرد، چه واکنش هایی به مشکلات و رویدادهایی است که در زندگی روزمره با آن مواجه می شود، کدام یک از این واکنش ها کاربردی هستند و به زندگی او کمک کنید، کدام یک باید حمایت شوند، روی کدام نوع روان درمانی و مداخلات باید تمرکز کنیم.

فرد یاد می گیرد که چگونه به خود کمک کند

نکته دیگری که نباید فراموش شود روان درمانی است. صحبت با یک دوست، والدین یا دوست نیست، بلکه در مورد این است که قوانین و مسئولیت های خاصی وجود دارد که مراجع و درمانگر باید از آنها پیروی کنند، در ابتدا توافق صورت می گیرد و در صورت عدم رعایت این چارچوب و مشخص می شود که روند درمان آسیب دیده است، در صورت لزوم می توان درمانگر را تغییر داد.

هدف از فرآیند درمانی این است. این نیست که به طور لحظه‌ای به فرد دلداری بدهیم، به او حق بدهیم یا مستقیماً به او احساس خوبی بدهیم. در واقع روان درمانی یک روش آموزشی جامع است که به فرد یاد می دهد چگونه به خود کمک کند. اگر قیاسی انجام شود، می‌توان روند درمانی را با پدری مقایسه کرد که ماهی آماده برای پسرش نمی‌آورد، اما ماهیگیری را به او یاد می‌دهد و قوانینی دارد.

در این زمینه، فرد با اطلاعاتی که آموخته و مهارت هایی که از یک فرآیند درمانی موفق به دست آورده است. توانایی هدایت زندگی خود، رفتار مداوم در روابط بین فردی، دانستن آنچه می خواهد، شناخت بهتر خود و غیره. او در این مسائل راه طولانی را پیموده است و کمی به زندگی رضایت‌بخش‌تری برای خود نزدیک‌تر خواهد شد.

فریاد شادی در شبکه های اجتماعی، بحران های گریه در زندگی واقعی

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا