درهم برهم

ایموجی ها روابط انسانی را تضعیف می کنند: چهره واقعی دنیای مجازی!

ایموجی ها روابط انسانی را تضعیف می کنند: چهره واقعی دنیای مجازی!

فریاد شادی در شبکه های اجتماعی، بحران های گریه در زندگی واقعی… آیا دنیای مجازی مردم را به سمت تنهایی سوق می دهد؟ انزوای اجتماعی چیست؟ ایموجی ها روابط انسانی را تضعیف می کنند…

Emojiler insan ilişkilerini zayıflatıyor: Sanal dünyanın gerçek yüzü!

کارشناسان می گویند که “انزوای اجتماعی” به ویژه با ورود رسانه های اجتماعی به زندگی مردم آغاز شده است. او می گوید که این روانشناسی تنهایی را آشکار می کند.

با توسعه بی عیب و نقص فناوری، ارتباطات مردم به شکلک ها محدود شد. جادوی کلمات کم شده است. نمایش میانبر احساسات به عنوان «عملی‌سازی» معرفی شد.

با این حال، روان‌شناس بالینی متخصص، برا باش از بخش روان‌شناسی پارک پزشکی دانشگاه آلتینباش، Bahçelievler، گفت که این وضعیت آغاز یک پایان بسیار مخرب در زندگی انسان است. ; او گفت: “مردم لحظه به لحظه به طرز وحشتناکی تنها می شوند.” Baş در مورد روانشناسی تنهایی که بیشتر افراد جامعه را درگیر می کند، مشکلات ناشی از تنهایی و راه هایی برای محافظت از تنهایی صحبت کرد.

روانشناسی تنهایی و انزوای اجتماعی

وقتی به ادبیات و استفاده فعلی در درمان‌هایمان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که تعریف کلی تنهایی با مفهوم «انزوای اجتماعی» ظاهر می‌شود. در واقع، این احساس توسط مغز مدیریت می شود و مردم آن را به عنوان یک “احساس منفی و افسرده کننده” توصیف می کنند. در واقع، احساس تنهایی یک سیگنال موثر است که به درستی ارزیابی شود.

درست مانند زمانی که تب داریم، بدن ما به ما اطلاع می دهد که مشکلی در ایمنی فیزیولوژیکی ما وجود دارد. احساس تنهایی بیانگر این است که آرامش ما با دنیای بیرون و خودمان مشکل روانی دارد. ناراحتی که با یک رویداد ناگهانی افزایش می‌یابد ممکن است با بی‌توجهی، بی‌ارزشی، بلاتکلیفی، ترشحات دستی، لرزش، تعریق، بی‌فایده‌بودن و از دست دادن گاه به گاه کنترل در تمرکز بر خودکنترلی ادامه یابد.

چهره واقعی دنیای مجازی!

امروزه افراد می توانند دنیای درونی خود را در محیط مجازی پنهان کنند. ممکن است در میان جمعیت های جعلی احساس تنهایی وجود داشته باشد. در اینجا فرد به صورت مزمن برای خود ماسک می زند. به لطف نقابش، سیل جمعیت او را احاطه کرده است. او دوستان و محیط های اجتماعی زیادی دارد. مردم از گذراندن وقت با او لذت می برند. آنها فوق العاده پرانرژی هستند.

این افراد در خانه و بیرون متفاوت هستند. آنها در دنیای درونی خود قضاوت کننده هستند، بیش از حد از خود انتقاد می کنند، ناراضی هستند، رضایت آنها محدود است، مادیات و موقعیت اجتماعی بسیار مهم است. به همین دلیل سعی می کنند هیچ دعوتی را از دست ندهند و در شبکه های اجتماعی فریاد شادی سر دهند.

در روابط نزدیک خود، حتی زمانی که با همسرشان مشکل دارند، سعی می کنند با ابراز محبت بیش از حد، تصوری برعکس از خود به جای بگذارند. به این ترتیب آنها سعی می کنند یک “فضای امن” جعلی ایجاد کنند تا از انعکاس پریشانی در دنیای درونی خود جلوگیری کنند. چون در دنیای درونشان با خودشان در صلح نیستند، پس از مدتی خودشان به شخصیتی که با هویت کاذب خود ساخته اند ایمان می آورند.

وقتی چرخه آشفته‌ای که تجربه می‌کنند نمی‌تواند بر میزان تنهایی آنها سایه افکند، خود را در دوراهی می‌بینند. طلسم های گریه، حملات خشم و واکنش های تحقیرآمیز اطرافیان در این دوره شدت می گیرد. در روابط نزدیک خود، آنها به طور فزاینده ای نسبت به شرکای خود تنها می شوند. این وضعیت در بیماران مبتلا به اختلالات شخصیت خودشیفته و هیستریونیک بسیار شایع است. همچنین در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب و بیماران افسردگی با اختلال کنترل خشم مشاهده می شود.

پیشنهاداتی که برای روح شما مفید است

روانشناس Berra Baş پیشنهادهای زیر را برای محافظت در برابر تنهایی ارائه کرد:

  • بیشتر بیرون رفتن (برای مثال، خواندن کتاب با نشستن بیرون در یک کافه آرام یا روی نیمکت مشرف به دریا)،
  • پیشنهاد جلسه به چند دوست که مدت زیادی است آنها را ندیده است (تکرار جلسات در فواصل زمانی معین)،
  • شروع مجدد فعالیت ها (ثبت نام در دوره مورد علاقه، رفتن به سینما، حضور در یک موزیکال، تماشای تئاتر)،
  • زود بخوابید و زود بیدار شوید،
  • برای اینکه بتوانید در طول روابط برقرار شده ملایمتر و صبور باشید و به حفظ رابطه ادامه دهید،
  • اینکه بتوانید از افرادی که فکر می کنید برای شما بد هستند دور بمانید و سعی کنید با انرژی منفی خود شما را تحت فشار قرار دهند، و بتوانید با وجود تمام فشارها “نه” بگویید،
  • اگر زمانی که با فردی که با او رابطه دارید احساس تنهایی می کنید، از پشتیبانی زوج درمانی برخوردار شوید.
  • اگر فردی فکر می‌کند که تنهاست، توانایی بهبود کیفیت زندگی با درک شرایط با دریافت روان‌درمانی برای مقابله با احساس تنهایی مفید است.

طالع بینی: طالع بینی ماهانه مارس 2019

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا