آشپزی

طرز تهیه پاستا بادمجان

طرز تهیه پاستا بادمجان

طرز تهیه پاستا بادمجان

طرز تهیه پاستا بادمجان

طرز تهیه پاستا بادمجان پاستا با بادمجان کبابی پاستا با بادمجان و کدو پاستای بادمجان و قارچ

پاستای بادمجان یکی از انواع غذاهای اصیل کشور ایتالیا است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا بادمجان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا ۱ بسته
پوره گوجه فرنگی ۱ لیوان
بادمجان ۴ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۴ حبه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
مرزه کمی
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا و آویشن به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا بادمجان

مرحله اول

برای تهیه پاستای بادمجان مجلسی در ابتدای کار بادمجان ها را به صورت نگینی خرد کرده و درون یک کاسه حاوی آب نمک می ریزیم. گرفتن پوست بادمجان ها سلیقه ای است و می توانیم در صورت تمایل این کار را انجام دهیم.

مرحله دوم

پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بادمجان ها را آبکشی می کنیم و درون آبکش می ریزیم و تا آب اضافی‌شان خارج شود. در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ای شود، سپس سیرها را پوست گرفته و درون تابه رنده می کنیم. در ادامه سیر و پیاز را یک دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا بادمجان‌ها و پوره گوجه فرنگی را به تابه افزوده و کمی تفت می دهیم تا سرخ شوند. پس از اینکه آب اضافی درون تابه تبخیر شد، رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ و خوشرنگ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد، مقداری آویشن، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و چند دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا عطر خوش ادویه ها خارج شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن به آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه پاستا را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا پخت اولیه پاستا انجام شود، سپس ۱ فنجان از آب پاستا بر می داریم. در ادامه پاستا را آبکش کرده و مجددا درون همان قابلمه می ریزیم. در ادامه مخلوط بادمجان را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله ۱ فنجان آب پاستا را به همراه دو قاشق غذاخوری روغن به قابلمه اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم. در ادامه مرزه را اضافه کرده و هم زدن پاستا را تا زمانی که آب آن تبخیر شود ادامه می زدهیم.

مرحله نهم

در نهایت طعم پاستا را می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک و ادویه اضافه می کنیم. حالا پاستا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با سبزیجات معطر تزیین می کنیم، سپس مقداری آب لیمو ترش روی آنرا ریخته و سرو می کنیم.

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا