آشپزی

طرز تهیه همبرگر سبزواری

طرز تهیه همبرگر سبزواری

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه همبرگر سبزواری

طرز تهیه همبرگر سبزواری

طرز تهیه همبرگر سبزواری , دستور پخت همبرگر دستی سبزواری

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

برگر سبزواری یکی از خوشمزه‌ترین ساندویچ‌های اصیل سبزوار است که عطر و طعم فوق العاده‌ای دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، برگر سبزواری یک میان وعده مناسب و خوش طعم است که به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه همبرگر سبزواری در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
نان باگت ۲ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
جعفری یک مشت
شوید خرد شده ۱ قاشق غذا خوری
سس مایونز ۳ قاشق غذا خوری
لیمو ترش تازه ۱ عدد
سس کچاب ۲ قاشق غذا خوری
سماق ۱ قاشق غذا خوری
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
آویشن ۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری از هر کدام
پول بیبر نصف قاشق چای خوری
پودر زیره و پودر تخم گشنیز نوک قاشق چای خوری از هر کدام

دستور پخت همبرگر سبزواری

مرحله اول

برای تهیه همبرگر سبزواری ابتدا برای درست کردن سس ساندویچ برگر سبزواری ، مقداری سس مایونز را در یک ظرف بریزید و بعد شویدهای تازه را که تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند، ریز خرد و ساطوری کنید و به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

سپس مقداری پودر سیر بریزید و هم بزنید و بعد یک لیمو ترش تازه را برش بزنید و آب آن را روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا کاملا به خورد سس برود و مخلوط یکدست شود، بعد در یخچال قرار دهید تا طعم و عطر همه مواد خوب با هم ترکیب شود.

مرحله سوم

بعد یک پیاز را خلالی خرد کنید و در ظرفی بریزید و سپس جعفری‌ها را که تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند، خرد کنید و به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، بعد مقداری سماق را هم روی ترکیب بریزید و هم بزنید و تا با پیاز و جعفری‌ها مخلوط شود.

مرحله چهارم

برای درست کردن برگر، یک پیاز را نگینی خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک شوند و سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله پنجم

بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان، مقداری پول بیبر، پودر زیره، پودر تخم گشنیز و آویشن را هم در تابه بریزید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا همه قسمت‌های آن کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

بعد از این که رنگ گوشت تغییر کرد مقداری آب روی آن بریزید و درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا گوشت روی حرارت ملایم خوب پخته شود، سپس مقداری سس کچاب روی مخلوط بریزید و هم بزنید و دوباره زمان دهید تا آب گوشت کاملا جمع شود.

مرحله هفتم

بعد از این‌ که گوشت کاملا پخته شد، از روی حرارت بردارید و گوجه‌ها را تمیز بشورید و نگینی خرد کنید، سپس کمی از سر و ته نان باگت را جدا کنید و آن را از وسط برش دهید و باز کنید و از مخلوط سس و شوید روی آن بریزید و پخش کنید.

مرحله هشتم

بعد از آن مقداری از مخلوط مواد گوشتی را روی سس بریزید و در همه قسمت‌های نان پخش کنید و سپس مقداری از گوجه‌های نگینی بریزید و بعد هم ترکیب پیاز و جعفری را اضافه کنید و کامل پخش کنید، سپس دو طرف نان باگت را روی هم جمع کنید. در آخر ساندویچ برگر سبزواری را در اندازه دلخواه برش بزنید و در طرف مناسب قرار دهید و همراه با سس کچاب و آویشن و انواع دورچین سرو کنید.

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا