آشپزی

طرز تهیه حلیم گیاهی

طرز تهیه حلیم گیاهی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه حلیم گیاهی

طرز تهیه حلیم گیاهی

طرز تهیه حلیم گیاهی نواب ابراهیمی حلیم گیاهی با جو پرک حلیم بدون گوشت نی نی سایت طرز تهیه حلیم با جو پرک نواب ابراهیمی

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

حلیم گیاهی یا وگان یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و ساده ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلیم گیاهی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جو دو سر پرک ۱ لیوان
شیر گیاهی ۳ لیوان
بلغور گندم ۲٫۵ قاشق غذاخوری
آرد گندم ۱ قاشق مرباخوری
آب ولرم ½ لیوان
کره گیاهی ۲ قاشق غذاخوری
دارچین به مقدار کافی
کنجد و شکر به مقدار کافی

طرز تهیه حلیم گیاهی

مرحله اول

برای تهیه حلیم گیاهی خوشمزه در ابتدای کار بلغور گندم را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم ۴ ساعت خیس بخورد تا نرم شود، سپس آنرا آبکشی کرده و به همراه ۱ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم بلغور حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزد. در همین حین شیر گیاهی را با آرد گندم، آب ولرم و جو دو سر پرک درون یک قابلمه جداگانه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم.

نکته: در صورت تمایل می توانیم از شیر گاو یا گوسفند نیز استفاده کنیم.

مرحله سوم

مواد را به صورت مرتب هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم جو پرک لعاب بیندازد. در ادامه بلغور را پس از پخت به قابلمه حاوی مواد اضافه کرده و به آرامی با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

حرارت را کم می کنیم و حلیم را به صورت مداوم هم می زنیم تا ته نگیرد. در همین حین کره را درون یک تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود، سپس دارچین و شکر را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

مواد را کمی تفت می دهیم تا شکر به طور کامل ذوب شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا باید هم زدن حلیم را تا زمانی که به غلظتی شبیه به ماست برسد ادامه دهیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که حلیم پس از سرد شدن سفت تر می شود و به همین دلیل نباید روی حرارت خیلی غلیظ شود. در نهایت حلیم را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با ترکیب شکر و دارچین تزیین می کنیم.

حتما بخوانید : طرز تهیه گمنه با گوشت

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا