آشپزی

طرز تهیه ماست خیار

طرز تهیه ماست خیار

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه ماست خیار

طرز تهیه ماست خیار

طرز تهیه ماست و خیار رستورانی سبزی مخصوص ماست و خیار طرز تهیه ماست خیار با گردو طرز تهیه ماست و خیار با شوید طرز تهیه ماست و خیار و گردو و کشمش طرز تهیه ماست و خیار یونانی طرز تهیه ماست و خیار شمالی طرز تهیه ماست و خیار با تزیین

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ماست و خیار یکی از انواع چاشنی‌های خوشمزه و مقوی است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و می‌توانید از این چاشنی خوش عطر و طعم به همراه انواع غذاها برای پذیرایی استفاده کنید، ماست و خیار برای افراد با مزاج گرم خیلی مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماست خیار در ادامه با سایت آموزشی پانامگ همراه باشید.

مواد لازم برای  ۶ تا ۸ نفر
ماست ۱ کیلو
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذا خوری
سبزی دلال یا نعناع خشک به مقدار لازم
آب سرد نصف لیوان
خیار ۱ عدد

طرز تهیه ماست خیار

مرحله اول

ابتدا برای دست کردن ماست خیار به شکل قالبی و با ظاهری شکیل، کف قالب مورد نظر را خوب چرب کنید و در یخچال قرار دهید و بعد پودر ژلاتین را در یک ظرف کوچک بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بافت آن اسفنجی شود.

مرحله دوم

بعد به روش بن ماری ظرف ژلاتین را روی بخار کتری نگه دارید تا پودر ژلاتین کاملا در آب حل شود و مخلوط شفاف و صاف شود، سپس ماست را در یک ظرف بریزید و خیار را پوست بگیرید و رنده کنید و روی ماست بریزید و کاملا با هم مخلوط کنید.

نکته: ماست را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای سایر مواد شود.

مرحله سوم

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقداری سبزی دلال یا نعناع خشک را هم به ماست اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم نعناع در ماست پخش شود، به دلخواه خودتان می‌توانید کمی نمک هم روی ماست بریزید و هم بزنید.

مرحله چهارم

بعد ژلاتین حل شده را هم به ماست اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود، سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مخلوط ماست را در آن بریزید و به آرامی به سطح بکوبید تا هوای داخل ظرف خارج شود.

نکته: ژلاتین تاثیری روی عطر و طعم ماست ندارد.

مرحله پنجم

سپس مجددا قالب را در یخچال قرار دهید و تقریبا ۲ ساعت اجازه دهید تا ماست خودش را بگیرد و منسجم شود، بعد از این مدت قالب را از یخچال بیرون بیاورید و به آرامی و با انگشت دست لبه‌های ماست را از قالب جدا کنید و در یک ظرف مناسب برگردانید.

مرحله ششم

بعد روی ماست و خیار قالبی را به دلخواه و سلیقه خودتان کمی پودر نعناع خشک بپاشید و با برش‌های خیار و برگ گل محمدی تزئین کنید و به همراه سایر مخلفات، همراه با انواع غذاها این چاشنی خوش طعم را برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

حتما بخوانید : طرز تهیه اسنک ژامبون

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا