آشپزی

طرز تهیه سالاد انار رژیمی

طرز تهیه سالاد انار رژیمی

طرز تهیه سالاد انار رژیمی

طرز تهیه سالاد انار رژیمی

طرز تهیه سالاد انار رژیمی , دستور تهیه سالاد انار رژیمی

سالاد انار رژیمی، یکی از انواع سالادهای خوشمزه و متنوع پائیزی است که طعم بی نظیری دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید این سالاد پر طرفدار را آماده کنید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد انار رژیمی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
انار دون شده ۱ لیوان
کلم بنفش ¼ یک بوته
گوجه فرنگی ۱ عدد
پیاز قرمز کوچک ۱ عدد
جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
مغز گردو ¼ لیوان
مواد لازم برای سس
رب انار ۳ قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه ۱ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
سیر رنده شده ۱ حبه
شکر ۱ قاشق مربا خوری
گلپر ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه سالاد انار رژیمی

مرحله اول

برای تهیه سالاد انار رژیمی ابتدا یک انار قرمز را برش دهید و دانه‌های آن را در ظرفی بریزید سپس کلم بنفش را تمیز بشورید و نازک برش بزنید و خرد کنید و به انارها اضافه کنید و هم بزنید، به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید به جای کلم بنفش از کلم سفید یا گل کلم استفاده کنید.

مرحله دوم

بعد گوجه فرنگی را تمیز بشورید و نگینی خرد کنید و به ترکیب داخل ظرف اضافه کنید و سپس یک پیاز قرمز را هم پوست بگیرید و بشورید و نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید، اگر پیاز قرمز در دسترس نبود از پیاز سفید هم می‌توانید استفاده کنید.

مرحله سوم

سپس مقداری جعفری را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و سپس در اندازه‌های کوچک خرد کنید و روی مواد داخل ظرف بریزید بعد مقداری مغز گردو را هم خرد کنید طوری که زیر دندان بیاید و به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

برای درست کردن سس ابتدا یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و برش دهید و سپس آب آن را بگیرید، بعد سیر را با رنده ریز رنده کنید و در یک ظرف، سیر رنده شده و آب لیموی تازه، رب انار و شکر را بریزید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

نکته: با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از رب انار ترش، شیرین و یا ملس استفاده کنید.

مرحله پنجم

وقتی همه مواد سس کاملا با هم مخلوط شدند، به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری گل‌پر را به مواد اضافه کنید تا عطر گل‌پر در سس آزاد شود و بعد مقداری نمک و فلفل سیاه و با سلیقه خودتان کمی فلفل قرمز را هم بریزید و هم بزنید تا به خورد مواد رود.

مرحله ششم

سپس سس را که خوب مخلوط کرده‌اید روی سالاد بریزید و کاملا با هم ترکیب کنید و بعد روی ظرف را سلفون بکشید و برای یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و نرم و جا افتاده شود و عطر و مزه همه مواد سس خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله هفتم

بعد از یخچال در بیاورید و دوباره هم بزنید تا اگر سس ته‌نشین شده است دوباره با مواد ترکیب شود و سپس سالاد انار رژیمی را در ظرف مناسب بریزید و به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی یا یک وعده رژیمی مناسب استفاده کنید.


منبع:چی شی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا