آشپزی

طرز تهیه کادین بودو کوفته

طرز تهیه کادین بودو کوفته

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه کادین بودو کوفته

طرز تهیه کادین بودو کوفته

طرز تهیه کادین بودو کوفته , دستور پخت کادین بودو کوفته

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

کادین بودو کوفته یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ترکیه‌ای است که به دلیل طعم فوق‌العاده‌ آن طرفداران زیادی دارد و با روشی آسان و سریع درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کادین بودو کوفته در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده گوساله ۵۰۰ گرم
برنج ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
سیر ۱ حبه
جعفری به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
مواد لازم برای روی کوفته‌ها
تخم مرغ ۳ عدد
آرد به مقدار لازم

طرز تهیه کادین بودو کوفته

مرحله اول

برای تهیه کادین بودو کوفته خوشمزه ابتدا برنج را در یک قابلمه بریزید و روی آن آب بگیرید و با کمی نمک و روغن روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد، بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.

مرحله دوم

سپس پیاز را نگینی خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیازها را در آن تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند.

مرحله سوم

بعد از آن سیر را با رنده ریز، رنده کنید و به پیازها اضافه کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی رنگ شوند و عطر سیر آزاد شود مراقب باشید که پیاز و سیر نسوزند.

مرحله چهارم

سپس نصف مقدار گوشت چرخ‌ کرده را در تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آن عوض شود و آب گوشت کشیده شود، بعد از روی حرارت بردارید و در یک ظرف دیگر بریزید و بگذارید تا سرد شود.

مرحله پنجم

بعد مقداری جعفری را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود و سپس ریز خرد و ساطوری کنید، به دلخواه خودتان می‌توانید از سبزی‌های دیگر هم استفاده کنید.

مرحله ششم

سپس گوشت چرخ کرده تفت داده شده که سرد شده است و گوشت چرخ‌کرده خام را در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید و بعد تخم مرغ را به آن‌ها اضافه کنید و ورز دهید.

مرحله هفتم

سپس برنج پخته شده و جعفری خرد شده را هم به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، بعد نمک و فلفل سیاه را هم روی مواد بریزید و همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید و ورز دهید.

مرحله هشتم

بعد روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود و مخلوط استراحت کند تا بعد از آن راحت‌تر بتوانید به مواد شکل دهید.

مرحله نهم

سپس مقداری از مواد را بردارید و کمی ورز دهید و با دست به اندازه دلخواه فرم دهید، خیلی ضخیم نباشد تا داخل کوفته خوب بپزد و خیلی هم نازک نباشد چون زود میسوزد.

مرحله دهم

بعد برای روی کوفته‌ها در یک ظرف آرد بریزید و در ظرف دیگر تخم مرغ را بریزید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود، سپس کوفته‌ها را ابتدا در آرد بغلتانید و بعد در تخم مرغ بزنید.

مرحله یازدهم

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد کوفته‌ها را در روغن سرخ کنید و بعد از آن برگردانید تا همه قسمت‌های آن خوب سرخ شود. در آخر کادین بودو کوفته‌ها را در ظرف مناسب بکشید و همراه با سالاد، ترشی و زیتون و انواع دورچین سرو کنید.


منبع:چی شی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا