آشپزی

طرز تهیه سالاد پاستا و سبزیجات

طرز تهیه سالاد پاستا و سبزیجات

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه سالاد پاستا و سبزیجات

طرز تهیه سالاد پاستا و سبزیجات

طرز تهیه سالاد پاستا و سبزیجات , دستور پخت سالاد پاستا با سبزیجات

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

سالاد پاستا و سبزیجات یکی از سالادهای خوشمزه و رژیمی سالم است که برای افرادی که رژیم غذایی دارند و از مواد پروتئینی استفاده می‌کنند بسیار مناسب است، این سالاد با طعم فوق‌العاده‌ای که دارد به راحتی و خیلی سریع آماده می‌شود، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد پاستا و سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
کاهو خرد شده ۱۰ برگ
هویج خام رنده شده ۱ عدد
کلم بنفش خرد شده ⅛ یک بوته کوچک
پیاز قرمز خرد شده ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای خرد شده به مقدار لازم
جعفری خرد شده به مقدار لازم
پاستا فرمی ۱۵۰ گرم
لوبیا قرمز پخته شده ⅓ پیمانه
ذرت پخته شده ⅓ پیمانه
زیتون حلقه شده به مقدار لازم
مواد لازم برای سس
ماست سون ۳ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد پاستا و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه سالاد پاستا و سبزیجات ابتدا به مقدار لازم چند برگ کاهو را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود بعد در اندازه‌های کوچک خرد کنید و در ظرفی بریزید، سپس هویج را پوست بگیرید و بشورید و نگینی خرد کنید و به ظرف کاهو‌ اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

بعد کلم بنفش را تمیز بشورید و با برش‌های نازک و نواری خرد کنید و به ظرف مواد اضافه کنید سپس فلفل دلمه‌ای را که به دلخواه و سلیقه خودتان از هر رنگی یا ترکیبی از دو یا سه رنگ انتخاب کنید و تمیز بشورید و نگینی خرد کنید و روی مواد بریزید.

مرحله سوم

سپس به دلخواه خودتان مقداری جعفری را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود و بعد با چاقوی تیز ریز خرد کنید و روی ترکیب مواد بریزید و هم بزنید، بعد یک پیاز قرمز را نگینی خرد و کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

بعد لوبیا قرمز را که از شب قبل در آب خیس کرده‌اید در یک ظرف بریزید و روی آن مقداری آب بگیرید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به مدت یک تا دو ساعت بپزد بعد از پخت کامل از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.

مرحله پنجم

سپس ذرت را به همراه مقداری آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بپزند و نرم شوند، بعد مقدار کمی نمک هم به آب اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر اجازه دهید با هم بپزند، بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

برای درست کردن پاستا یک قابلمه را تا نصف از آب پر کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش آید بعد مقداری روغن مایع و نمک در آب بریزید و وقتی که آب شروع به جوشیدن کرد پاستاهای فرمی را داخل آب جوش بریزید تا بپزند.

مرحله هفتم

وقتی پاستاها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب جوشیدند، (زمان دقیق پخت روی پاکت پاستا نوشته شده است) بعد آن‌ها را در آبکش بریزید و آب ملایم روی آن‌ها بگیرید و پاستاها را آبکشی کنید و در یک ظرف بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله هشتم

سپس پاستاها را به ترکیب مواد سالاد اضافه کنید و هم بزنید، بعد از آن لوبیاهای پخته شده را در ظرف سالاد بریزید و هم بزنید، سپس ذرت را که از قبل پخته‌اید به مواد اضافه کنید (می‌توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید) و با بقیه مواد ترکیب کنید.

مرحله نهم

حالا مقداری زیتون سبز یا سیاه‌ که هسته آن‌ها را جدا کرده‌اید حلقه حلقه کنید و به سالاد اضافه کنید، مقدار استفاده از زیتون به ذائقه و علاقه شما بستگی دارد، سپس همه مواد سالاد را خوب با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

مرحله دهم

برای درست کردن سس مخصوص، ماست سون یا هر ماست دیگری را در یک ظرف بریزید و سس مایونز را به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس مقداری سس خردل را روی آن‌ها بریزید و با هم مخلوط کنید، تا بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله یازدهم

بعد یک لیمو ترش تازه را برش بزنید و آب آن را بگیرید و سپس مقداری از آن را روی مواد سس بریزید و هم بزنید تا عطر لیموی تازه در آن پخش شود، بعد مقداری نمک و فلفل سیاه را هم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوازدهم

سپس سس را به مواد سالاد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم خوب مخلوط شوند بعد روی ظرف سلفون بکشید و به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و جا بیفتد و سس کاملا به خورد مواد رود تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود.


حتما بخوانید : طرز تهیه کوکو مرغ

منبع:چی شی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا