پوست

آیا عسل یا سیر برای آکنه کیستیک موثر است؟

به گزارش خالق ،آیا درمان آکنه کیستیک می تواند در یک دید ساده، درست در قفسه انبار شما پنهان شود؟ آخرین روند ممکن است شما را به این باور برساند. ده‌ها ویدئوی منتشر شده در اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی اخیراً به کاربران نشان می‌دهد که نه تنها از قدرت شفابخش عسل و سیر برای آکنه تمجید می‌کنند، بلکه روال‌های زیبایی کاملا طبیعی خود را با جزئیات نشان می‌دهند.

اکثر کلیپ‌ها به کاربرانی که عسل یا سیر را به صورت موضعی استفاده می‌کنند، تاکید می‌کنند. در مورد عسل، اغلب آن را در تمام صورت خود پخش می کنند و حدود 30 دقیقه آن را به عنوان ماسک می زنند . یا ممکن است کمتر از آن به عنوان یک درمان لکه استفاده کنند ، یک سواب پنبه ای آغشته به عسل را روی لکه بمالند و آن را با بانداژ بپوشانند. در مورد سیر، کاربران حبه را پوست می کنند و آن را به قطعات کوچکتر برش می دهند و آب سیر را روی آکنه خود می مالند تا به خشک شدن ضایعه کمک کند.

در ویدیوهای دیگر، کاربران را می‌توان دید که به جای استفاده موضعی، عسل و سیر را برای تسکین آکنه می‌خورند—برخی حتی مایع کهربایی را مستقیماً از بطری بیرون می‌آورند یا سیر خام پوست‌شده را می‌خورند . اگرچه ممکن است در خبر گزاری خالق ترند باشد، آیا استفاده از عسل برای آکنه واقعا موثر است؟ و آیا استفاده از سیر برای درمان آکنه مضراتی دارد؟

آیا عسل برای آکنه مفید است؟

انسان‌ها از زمان‌های قدیم – حداقل 8000 سال پیش – مدت‌ها قبل از طب مدرن از عسل هم به عنوان غذا و هم به عنوان دارو استفاده کرده‌اند. در سال‌های اخیر، این ماده همه کاره راه خود را به صدها محصول بهداشتی و آرایشی تولید شده تجاری پیدا کرده است، از جمله شوینده‌های صورت و بدن، مرطوب‌کننده‌ها، مومیایی‌کننده‌های لب و پاستیل‌های گلو .

دکتر جوهان رابرط ، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی درماتولوژی در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک می گوید: « عسل دارای خواص تسکین دهنده و ضد میکروبی پوست است. این ممکن است وضعیت مراقبت از پوست این ماده را توضیح دهد، اما وقتی صحبت از مبارزه با آکنه کیستیک – آن ندول‌های عمیق و جوش مانند – می‌شود، متخصصان پوست تنها با عسل به عنوان یک درمان موثر برای حفظ پوست شیرین نیستند.

ماریسا گارشیک، MD ، FAAD، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در شهر نیویورک می گوید: «با توجه به وجود درمان های ایمن و مؤثر بسیاری برای درمان آکنه، من به طور کلی مالیدن عسل خام روی صورت را توصیه نمی کنم .

 

 

دکتر زایشنر موافق است: «عسل با اثربخشی استفاده از کرم تجاری جوش با یک ماده آزمایش شده و واقعی مانند بنزوئیل پراکسید قابل مقایسه نیست.» (در مورد مصرف عسل به عنوان درمان آکنه، دکتر گارشیک می گوید که تحقیقات زیادی برای حمایت از اثربخشی آن وجود ندارد.)

اگر علاقه مند به استفاده از عسل در روتین مراقبت از پوست خود هستید، دکتر گارشیک توصیه می کند به دنبال محصولاتی باشید که برای درمان آکنه فرموله شده اند که شامل عسل به عنوان یک ماده باشد. فقط مطمئن شوید که ابتدا یک تست پچ انجام دهید تا ببینید آیا محصول پوست شما را تحریک می کند یا خیر.

و اگر تصمیم دارید روند عسل  را امتحان کنید، دکتر گارشیک می گوید که ممکن است بخواهید عسل مانوکا را به جای عسل معمولی انتخاب کنید، زیرا ” خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی” آن دارد. در حالی که بیشتر مردم باید عسل را روی پوست تحمل کنند، در برخی موارد، ممکن است واکنشی را ایجاد کند – به خصوص اگر به آن یا یکی از 200 جزء آن حساسیت دارید – پس با احتیاط ادامه دهید.

آیا سیر آکنه را از بین می برد؟

اگر  وقت می گذرانید، احتمالاً این اولین بار نیست که سیر را به عنوان یک داروی درمان می بینید. ویدیوهای ویروسی اخیر حتی به کاربران نشان داده است که برای کمک به رفع گرفتگی بینی خود را پر می کنند (این کار را در خانه امتحان نکنید!). اما آیا سیر جایی روی صورت ما دارد؟ پاسخ کوتاه: نه.

در حالی که سیر دارای خواص ضد باکتریایی است و تصور می‌شود که آلیسین، یکی از اجزای سیر، می‌تواند به مبارزه با باکتری‌های مولد آکنه کمک کند، سیر برای درمان آکنه توصیه نمی‌شود و ممکن است در واقع برای پوست تحریک‌کننده باشد و شرایط پوستی را بدتر کند. دکتر گارشیک می گوید.

 

 

و درست مانند مورد عسل، دکتر گارشیک می گوید که هیچ دستورالعمل پزشکی در مورد استفاده از مصرف سیر برای کمک به آکنه وجود ندارد. او می‌گوید: «هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خوردن سیر لزوماً جوش‌ها را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مشخص نیست که یک فرد برای کاهش آکنه کیستیک چه مقدار سیر باید بخورد، بنابراین لزوما توصیه نمی شود.

به جای سیر، دکتر گارشیک پیشنهاد می کند از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید که آزمایش شده و اثربخشی آنها ثابت شده است. او می‌گوید: «به طور کلی، بهتر است از ترکیبات مبتنی بر شواهد برای مبارزه با آکنه استفاده کنید. این شامل:

  • بنزوئیل پراکسید
  • اسید سالیسیلیک
  • رتینوئیدها

و اگر مبارزان ضد آکنه مانند مواردی که دکتر گارشیک در بالا لیست کرده است، برای درمان آکنه شما کار چندانی انجام نداده اند، سعی کنید با یک متخصص پوست در مورد گزینه های خود صحبت کنید – به جای اینکه برای حفظ پوست خود اعتماد کنید. او می‌گوید: «به‌ویژه در مورد آکنه کیستیک، که منجر به ایجاد اسکار می‌شود، درمان زودهنگام برای به حداقل رساندن احتمال ایجاد جای زخم مهم است.

با ارائه دهنده مراقبت های اولیه یا متخصص پوست خود در مورد رژیم های مراقبت از پوست آکنه صحبت کنید. برخی از داروهای بدون نسخه موثر و بسیاری از داروهای تجویزی وجود دارد. آکنه از یک روال منظم مراقبت از پوست سود می برد و نتایج مثبت را می توان در عرض دو تا سه ماه مشاهده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا