آشپزی

سالاد پاستا Orzo

سالاد پاستا Orzo

این سالاد پاستا Orzo تازه، سالم و طعم‌دار است، به راحتی کنار هم می‌آید و برای درست کردن آن عالی است. این یک غذای جانبی عالی برای مهمانی های لحظه آخری، مجالس کوچک یا باربیکیو است و باقیمانده آن برای پیک نیک و ناهارهای بسته بندی شده عالی است.

و بهترین بخش این است که این سالاد مدیترانه ای با مواد اولیه تازه و آسان تهیه می شود و تنها در 20 دقیقه آماده می شود!

orzo salad served in a bowl and garnished with sliced lemons
سالاد پاستا Orzo 11
پرش به:

سالاد ماکارونی

لیمو Orzo Orzo با طعم مدیترانه ای می جوشد و یک غذای جانبی مغذی درست می کند. اگر عاشق سالادهای تازه و سالم هستید، ممکن است بخواهید سالاد فتوش لبنانی و سالاد ترکی شپرد (کوبان سالاتاسی).

اورزو چیست؟

Orzo (یا ریسونی) ماکارونی کوچکی به شکل برنج است و به طور گسترده در غذاهای ترکی / مدیترانه ای برای افزودن به سوپ، سالاد و غذاهای پلو استفاده می شود. می‌توانید آن‌ها را در اکثر خواربارفروشی‌های بزرگ، بازارهای مواد غذایی ترکیه، یا آنلاین در آمازون.

به دلیل شکل آن اغلب با برنج اشتباه گرفته می شود. به خاطر داشته باشید که اورزو بدون گلوتن نیست زیرا با آرد گندم درست می شود!

بلغور پیلاوی (بلغور پلو ترکی) و برنج ترکی (Sehriyeli Pilav) دستور العمل برای غذاهای بیشتری که در آنها از orzo استفاده می شود.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

Ingredients needed for making orzo salad
سالاد پاستا Orzo 12
  • Orzo – عنصر ستاره این سالاد ماکارونی است. به ریسونی یا ریسی نیز معروف است. می توانید آن را با هر نوع ماکارونی کوچکی مانند ditalini و acini di pepe جایگزین کنید.
  • پیاز قرمز – من عاشق استفاده از پیاز قرمز در دستور العمل های سالاد خود هستم، زیرا آنها ملایم تر هستند، به اندازه کافی وضوح دارند و رنگ زیبایی به سالاد می دهند.
  • فلفل – من از فلفل قرمز و زرد برای افزودن مقداری رنگ به این سالاد تابستانی خوشمزه استفاده می‌کنم، اما می‌توانید از هر فلفلی که در یخچال دارید استفاده کنید.
  • آجیل کاج– تردی بیشتری به پاستا و همچنین طعم آجیلی می بخشد. می توانید آن را با مغز پسته جایگزین کنید.
  • کپر– آنها طعم خوبی به سالاد می دهند. اگر کپر دوست ندارید، می توانید آن را با زیتون بدون هسته و خلال شده جایگزین کنید.
  • گوجه فرنگی خشک– من ترجیح می دهم از گوجه هایی که در روغن هستند (در شیشه) استفاده کنم زیرا پر و آبدار هستند. می توانید به جای آن از گوجه فرنگی تازه استفاده کنید.
  • سلطانا – می‌توانید از کشمش یا مویز در صورت داشتن چیزی که در دست دارید استفاده کنید. زغال اخته نیز با این سالاد عالی عمل می کند.
  • تربچه – رنگ قرمز روشن و ترد خوبی به سالاد می دهند. اگر تربچه ندارید و می خواهید کمی ترد به سالاد ماکارونی ارزو اضافه کنید، می توانید به جای آن از خیار استفاده کنید.
  • پستو – توصیه می کنم از پستو سیر وحشی خانگی من برای این دستور غذا استفاده کنید. اما می توانید از هر پستویی که در دست دارید استفاده کنید.

برای پانسمان

  • لیمو –من یک لیمو کامل را رنده می کنم و از آب آن استفاده می کنم. آن را به سلیقه خود تنظیم کنید. پرتقال نیز با این دستور العمل عالی عمل می کند.
  • روغن زیتون – من از روغن زیتون فوق بکر با کیفیت خوب برای سالادهایم استفاده می کنم زیرا تفاوت زیادی در طعم ایجاد می کند.
  • گیاهان –من از مخلوط شوید تازه و جعفری استفاده می کنم. می توانید آنها را با نعناع، ​​کرفس، ریحان یا پیازچه جایگزین کنید.
  • نمک و فلفل– مقدار آن را به سلیقه خود تنظیم کنید. من از ½ قاشق چای خوری نمک و کمی فلفل تازه آسیاب شده برای این دستور استفاده می کنم.

چگونه سالاد پاستا اورزو درست کنیم؟

این یک دستور العمل بسیار آسان با حداقل تلاش است. با این حال، برای دستیابی به بهترین نتایج، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

Orzo را بپزید

یک ماهیتابه پر از آب + نمک را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بجوشد. پاستا ارزو خود را اضافه کنید و آن را به مدت نه دقیقه (یا تا زمانی که روی بسته بندی درج شده است) بپزید. اگر از orzo al dente خود خوشتان نمی آید، می توانید چند دقیقه دیگر بپزید.

اورزو را آبکش کنید و زیر آب سرد سرد خنک کنید تا دیگر پخته نشود. این مرحله برای جلوگیری از نرم و خیس شدن بیش از حد ارزو ضروری است. آن را کنار بگذارید تا رطوبت اضافی گرفته شود و هر از گاهی هم بزنید تا پاستا به هم نچسبد.

cooked and drained orzo for making salad
سالاد پاستا Orzo 13

سبزیجات را آماده کنید

در حالی که پاستا در حال پختن است، می توانید سبزیجات خود را آماده کنید. به سادگی پیاز قرمز را پوست گرفته و خلالی کنید. فلفل ها را به اندازه پیازها خرد کرده و خلالی کنید.

diced red and yellow peppers in a bowl
سالاد پاستا Orzo 14

برای تشدید طعم، آجیل کاج را کمی برشته کنید. سر و نوک تربچه ها را برش دهید و آنها را ریز خرد کنید.

5 whole and 1 sliced radishes
سالاد پاستا Orzo 15

گوجه‌فرنگی‌ها و کیپرهای آفتاب‌زده را تقریباً خرد کنید. سبزی ها را بشویید، خشک کنید و ریز خرد کنید. پوست و آب یک لیمو را بگیرید.

lemon zest, chopped herbs and capers on a cutting board
سالاد پاستا Orzo 16

سالاد را بسازید

پاستای اورزو پخته و خنک شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. پستو و چاشنی را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید تا همه با هم ترکیب شوند.

salt, pepper and pesto added to cooked orzo
سالاد پاستا Orzo 17

فلفل خرد شده، پیاز، تربچه ورقه شده، کیپر خرد شده، گوجه فرنگی و سبزیجات خشک شده، آب و پوست لیمو، روغن زیتون، آجیل کاج و سلطانا را به اورزو اضافه کنید.

sliced radishes, diced peppers and onions, pine nuts and sultanas are added to orzo
سالاد پاستا Orzo 18

همه را با دو چنگال به آرامی با هم مخلوط کنید تا به خوبی ترکیب شوند. سالاد اورزو سرد خود را با برش های لیمو و شاهی تازه برش داده شده تزئین کنید.

orzo pasta salad served in a bowl with sliced lemons
سالاد پاستا Orzo 19

نکات برتر از سرآشپز

  • قبل از افزودن سبزیجات و سبزی‌ها، اجازه دهید پاستا اورزو خنک شود. اگر اورزو داغ را با فلفل، تربچه، سبزی و پیاز بریزید، شروع به پژمرده شدن می‌کنند.
  • همانطور که وقتی هر نوع پاستا را می‌پزید، آب پخت را با مقدار زیادی نمک مزه دار کنید تا از طعم مخلوط شدن سالاد جلوگیری کنید.
  • فراموش نکنید پاستا را بلافاصله بعد از پختن زیر آب سرد بشویید تا چسبناک و کج نگردد.
  • همانند هر سالاد تازه، از بهترین و تازه ترین موادی که ممکن است تهیه کنید استفاده کنید. همیشه از روغن زیتون خالص و آب لیموی تازه برای سس استفاده کنید.

پیشنهادات ارائه

این سالاد ماکارونی ساده مدیترانه‌ای Orzo یک غذای جانبی عالی برای بسیاری از غذاها مانند سوسیس سرخ کن هوا، است. تانتونی، کارادنیز پیدسی، کالاماری فریتی، ران مرغ بدون استخوان پخته، ران بدون استخوان بره ، سی باس پخته شده در فویل – Firinda Levrek، و Et Sote.

از طرف دیگر، می‌توانید مقداری تکه‌های مرغ پخته/باقی مانده یا میگو را به سالاد خود اضافه کنید و آن را به تنهایی به یک وعده غذایی مفید تبدیل کنید!

سؤالات متداول دستور غذا

آیا می توانم سالاد ماکارونی تابستانی اورزو را از قبل درست کنم؟

می توانید پاستا را بپزید و سبزیجات را چند تا تهیه کنید. چند روز قبل و در ظروف در بسته جدا نگه دارید. وقتی آماده سرو شد، به سادگی همه آنها را با هم مخلوط کنید و سپس آب لیمو، پوست و روغن زیتون را قبل از سرو اضافه کنید.

چگونه باقیمانده ها را نگهداری کنیم؟

پس مانده های این تابستان خوشمزه سالاد تا سه روز در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری می شود. چند قطره روغن زیتون/آب لیمو را اضافه کنید و قبل از سرو باقیمانده سالاد، مخلوط خوبی به سالاد بدهید.
من توصیه نمی‌کنم باقیمانده‌ها را فریز کنید زیرا سبزیجات تازه بافت خود را از دست می‌دهند و نرم می‌شوند!

آیا می توانم این را بسازم سالاد با ماکارونی دیگر؟

بله، این دستور غذا با انواع کوچک دیگر پاستا مانند ditalini و acini di pepe به خوبی کار می کند. . اگر می خواهید این سالاد را بدون گلوتن درست کنید، می توانید از برنج سبوس دار پخته شده استفاده کنید.

برای دستور العمل های خوشمزه تر سالاد مدیترانه ای، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه این سالاد لیموی تازه و سالم به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ? 

خوشحالی! / افیه اولسون!

Mediterranean flavoured orzo salad in a bowl

سالاد پاستا ارزو

آیلا کلولی

این سالاد پاستا Orzo تازه، سالم و خوش طعم است، به راحتی کنار هم می‌آید و برای درست کردن آن عالی است.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 12 دقیقه

زمان آشپزی 8 دقیقه

زمان کل 20 دقیقه

کورس سالاد، مخلفات

آشپزی مدیترانه ای، ترکی

سرویس ها 4 افراد

کالری 385 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

دستورالعمل ها 

پاستای ارزو را آماده کنید

  • یک ماهیتابه پر از آب + نمک روی حرارت متوسط ​​بگذارید تا بجوشد.

  • پاستا ارزو خود را اضافه کنید و آن را به مدت نه دقیقه (یا تا زمانی که روی بسته بندی درج شده است) بپزید. اگر از orzo al dente خود خوشتان نمی آید، می توانید چند دقیقه دیگر بپزید.

  • اورزو را آبکش کرده و زیر آب سرد سرد کنید تا دیگر پخته نشود. این مرحله برای جلوگیری از نرم و خیس شدن بیش از حد اورزو ضروری است.

  • آن را کنار بگذارید تا رطوبت اضافی گرفته شود و هر از گاهی هم بزنید تا پاستا به هم نچسبد.

مواد لازم را آماده کنید

  • پوست را جدا کرده و خرد کنید پیاز قرمز.

  • فلفل‌ها را به اندازه پیازها دانه‌ریز کرده و خرد کنید.

  • روی و نوک تربچه ها را برش داده و آنها را ریز خرد کنید.

  • گوجه‌فرنگی‌ها و کیپرهای آفتاب‌زده را تقریباً خرد کنید.

    <.>

  • آجیل کاج را کمی برشته کنید تا تشدید شود طعم.

  • پوست و آب یک لیمو را بگیرید.

ساخت سالاد

  • پخته و پاستا اورزو خنک شده در یک کاسه بزرگ.

  • فلفل خرد شده، پیاز، تربچه خرد شده، کیپر خرد شده، گوجه فرنگی و سبزیجات خشک شده، آب و پوست لیمو، روغن زیتون، آجیل کاج را اضافه کنید. ، و سلطانا به اورزو.

  • همه را به آرامی با دو چنگال مخلوط کنید تا به خوبی ترکیب شوند.

یادداشت

  • اگر می خواهید این سالاد را بدون گلوتن درست کنید، می توانید از برنج سبوس دار پخته شده استفاده کنید.
  • قبل از افزودن سبزیجات و گیاهان، اجازه دهید پاستا اورزو خنک شود.
  • آب پخت و پز را با مقدار زیادی نمک مزه دار کنید تا از طعم مخلوط شدن سالاد جلوگیری کنید.
  • فراموش نکنید پاستا را بلافاصله بعد از پختن زیر آب سرد بشویید تا چسبناک و کج نگردد.
  • از بهترین و تازه ترین موادی که ممکن است تهیه کنید استفاده کنید.
  • همیشه از روغن زیتون فرابکر و آب لیموی تازه برای سس استفاده کنید.

تغذیه

کالری: 385کیلو کالری کربوهیدرات ها: 63gپروتئین: 12gچربی: 12g چربی اشباع شده: 1gچربی اشباع نشده چندگانه: 4gچربی تک غیراشباع: 4gکلسترول: 0.3میلی گرمسدیم: 535میلی گرمپتاسیم: 1076میلی گرم فیبر: 7 gقند: 16gویتامین پاسخ: 538IUویتامین C: 50میلی گرم کلسیم: 70 میلی گرمآهن: 4میلی گرم

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معنی است که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا