سریال و انمیشن

معرفی گوشی HMD Pulse و HMD Pulse Pro و مقایسه آن‌ها

معرفی گوشی HMD Pulse و HMD Pulse Pro و مقایسه آن‌ها

گوشی های گوشی HMD Pulse و HMD Pulse Pro، اولین گوشی‌هایی هستند که با برند HMD وارد بازار می‌شوند. با ما همراه باشید تا با مشخصات و قابلیت‌های آن‌ها آشنا شویم.

کمپانی HMD از جمله شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند است؛ البته که این کمپانی صاحب برند نوکیا، به‌صورت مستقیم و با برند خود، پیش از این به تولید موبایل نپرداخته بود. اما حال شاهد عرضه‌ی گوشی‌های جدید این کمپانی با نام HMD Pulse هستیم. این گوشی در سه نسخه‌ی معمولی، پرو و پلاس به بازار عرضه می‌شود که تفاوت‌های ریز و درشتی با هم دارند. به همین دلیل ما نیز در این مقاله قصد داریم گوشی HMD Pulse Pro را معرفی کنیم و آن را با گوشی HMD Pulse استاندارد مقایسه نماییم؛ پس بهتر است که در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی‌های HMD Pulse و HMD Pulse Pro

مشخصات گوشی HMD Pulse گوشی HMD Pulse پرو
ابعاد ۱۶۳.۱۹ در ۷۵.۰۲ در ۸.۴۵ میلی‌متر ۱۶۳.۱۹ در ۷۵.۰۲ در ۸.۵۵ میلی‌متر
وزن ۱۸۷ گرم ۱۹۶ گرم
اندازه صفحه نمایش ۶.۶۵ اینچ ۶.۶۵ اینچ
نوع صفحه نمایش IPS LCD IPS LCD
رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۱۲ پیکسل ۷۲۰ در ۱۶۱۲ پیکسل
نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز ۹۰ هرتز
تراشه Unisoc Tiger T606 Unisoc Tiger T606
دوربین‌های پشتی ۱۳ مگاپیکسل ۲ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو ۸ مگاپیکسل ۵۰ مگاپیکسل
میزان رم ۴ و ۶ گیگابایت ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۶۴ گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه ۱۲۸ گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه
قیمت کانفیگ پایه
حدود ۱۴۰ یورو حدود ۱۸۰ یورو

مقایسه دو گوشی HMD Pulse و HMD Pulse Pro

کمپانی HMD برای شروع فعالیت مستقل خود در بازار موبایل، از گوشی‌های سری HMD Pulse رونمایی کرده است که هم اکنون شما می‌توانید این گوشی را خریداری کرده و استفاده نمایید. در واقع این اولین گوشی رسمی این کمپانی محسوب می‌شود که به بازار عرضه شده است.

این گوشی در سه نسخه مختلف به بازار عرضه خواهد شد که نسخه استاندارد گوشی HMD Pulse است و همچنین شاهد گوشی‌هایی همچون HMD Pulse Pro و پلاس نیز هستیم که تفاوت‌هایی با هم دارند که ما نیز قصد داریم به این موضوع اشاره لازم را داشته باشیم. تفاوت نسخه‌ی معمولی، پلاس و پرو، صرفا محدود به دوربین است و البته به خاطر این تفاوت در سخت‌افزار، نسخه پرو کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر است.

تفاوت گوشی HMD Plus معمولی و پرو

طراحی

یکی از قسمت‌هایی که بین گوشی HMD Pulse Pro و HMD Pulse تفاوت دیده می‌شود بخش طراحی این دو گوشی است. نمونه پرو با اندازه ۱۶۳.۱۹ در ۷۵.۰۲ در ۸.۵۵ میلی‌متر ساخته شده است، این در حالی است که نمونه استاندارد این گوشی در اندازه ۱۶۳.۱۹ در ۷۵.۰۲ در ۸.۴۵ میلی‌متر ساخته شده است.

همین موضوع تفاوت در اندازه‌ها و ضخامت بیشتر نسخه‌ی پرو، موجب شده است تا نمونه پرو وزن سنگین‌تری نسبت به نسخه‌های دیگر داشته باشد و شاهد یک گوشی ۱۹۶ گرمی باشیم. این در حالی است که نمونه استاندارد این گوشی با وزن ۱۸۷ گرمی عرضه شده است و تفاوت محسوس است.

همچنین بخوانید :

باید اشاره کرد که کمپانی HMD برای ساخت قسمت جلویی هر دو گوشی از شیشه استفاده کرده است که توسط محافظ‌های گوریلا گلس از این شیشه محافظت می‌شود تا شما به‌راحتی و با خیالی راحت بتوانید از گوشی استفاده نمایید و از شکستن صفحه‌نمایش ترسی نداشته باشید. همچنین این دو گوشی در رنگ‌های قسمت پشتی نیز تفاوت‌هایی دارند. قسمت استاندارد در سه رنگ مشکی، آبی و صورتی تولید شده است و قابل خریداری است. نسخه پرو این گوشی نیز در سه رنگ سرمه‌ای تیره، سبز و بنفش تولید شده است و کاملاً متفاوت از هم هستند.

صفحه ‌نمایش

صفحه ‌نمایش بخشی است که نباید در آن به دنبال تفاوت دو گوشی HMD Pulse pro و HMD Pulse باشید و هر دو گوشی در این بخش عملکرد کاملاً مشابهی را نسبت به هم داشته‌اند که این موضوع چندان خوشایند نیست و انتظار می‌رفت که تفاوت‌هایی ظاهر شود. هر دو گوشی از یک صفحه ‌نمایش ۶.۵۵ اینچی استفاده کرده‌اند که پنل آن از نوع LCD IPS است که چندان چنگی به دل نمی‌زند و نمی‌تواند با دیگر گوشی‌های موجود در بازار ایران رقابتی داشته باشد و گزینه‌های بهتر از این گوشی در انتظار شما عزیزان خواهد بود.

رزولوشن تصویر این صفحه ‌نمایش ۷۲۰ در ۱۶۱۲ پیکسل خواهد بود و از تراکم پیکسلی ۲۶۵ پیکسل در هر اینچ برخوردار است. همچنین نسبت صفحه ‌نمایش به بدنه نیز ۸۶.۸ خواهد بود و شاهد لبه‌های بزرگ‌تر در این گوشی هستیم که شاید آن را دوست نداشته باشید. این دو گوشی از رفرش ریت ۹۰ هرتزی برخوردار هستند که قابل ‌قبول است، اما بر اساس عملکرد رقبا انتظار می‌رفت که این مورد نیز کمی بهتر بود و از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌شد. این گوشی در بهترین حالت ممکن می‌تواند تا ۶۰۰ نیت نور تولید کند که شاید در زیر نور خورشید کمی به مشکل بخورید.

نمایشگر گوشی HMD Plus Pro

پردازنده

پردازنده نیز بخشی دیگر این که طرفداران گوشی HMD Pulse pro و HMD Pulse را ناامید خواهد کرد، زیرا که عملکرد پردازنده‌ها چندان مناسب نخواهد بود. در واقع هر دو گوشی از یک پردازنده قدیمی استفاده می‌کنند که خیلی برای تجربه بازی‌های روز دنیا مناسب نیست.

قلب تپنده این گوشی توسط پردازنده Unisoc Tiger T606 پر شده است. یک پردازنده نه‌چندان پرقدرت که قدیمی شده و سال‌ها از زمان انتشار آن گذشته است و گزینه‌های بهتری نیز برای کمپانی سازنده وجود داشت. این پردازنده ۱۲ نانومتری بوده و هشت هسته دارد. از هشت هسته تشکیل‌دهنده این پردازنده دو هسته از نوع Cortex-A75 با کلاک ۱.۶ گیگاهرتز و شش هسته دیگر از نوع Cortex-A55 با کلاک ۱.۶ گیگاهرتز خواهد بود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید هسته‌های این پردازنده قدرت لازم برای پردازش بازی‌های سنگین را ندارد. همچنین هر دو گوشی از پردازنده‌های گرافیکی Mali-G57 MP1 استفاده کرده‌اند. به‌طورکلی جمع هر دو پردازنده عملکرد ضعیفی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و این گوشی تنها برای استفاده‌های روزانه همچون برقراری تماس و استفاده از شبکه‌های مجازی مختلف مناسب است.

همچنین بخوانید :

رم و حافظه داخلی

رم و حافظه داخلی بخشی دیگر است که دو گوشی HMD Pulse pro  و گوشی HMD Pulse را از هم متمایز می‌کند و می‌تواند بخش مناسبی برای این باشد که گوشی مناسب خود را از سه‌گانه گوشی‌های این کمپانی انتخاب کرده و سپس خریداری نمایید. گوشی‌های Pulse از جمله محصولاتی هستند که به‌طور کلی تنوع بسیار بالایی در این بخش ندارند. نسخه استاندارد این گوشی تنها از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند که همراه با رم‌های ۴ و ۶ گیگابایت عرضه خواهد شد که خیلی قابل‌ توجه نیست.

از طرف دیگر نمونه پرو می‌تواند میزان حافظه داخلی بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار دهد. با انتخاب این مدل از گوشی شما می‌توانید از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برخوردار شوید. این گوشی با رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد و تنوع بیشتری خواهد داشت.

خوشبختانه هر دو گوشی حافظه خارجی یا SD Card پشتیبانی می‌کنند و در صورتی‌که این مقدار حافظه برای شما کافی نیست می‌توانید از حافظه خارجی استفاده کنید. البته که این میزان محدود شده است و هر دو گوشی تنها می‌توانند از حافظه خارجی استفاده کنند که حداکثر 256 گیگابایتی باشد.

رم و حافظه گوشی HMD Plus و HMD Plus Pro

دوربین

دوربین از جمله بخش‌هایی است که می‌توان به دنبال تفاوت بین دو گوشی HMD Pulse pro  با گوشی HMD Pulse بود و راحت‌تر بین دو گوشی انتخاب کرد. بدون شک عملکرد دوربین نسخه پرو بهتر از عملکرد نسخه استاندارد خواهد بود و قابل‌اعتمادتر است. نسخه پرو از دو عدد دوربین استفاده کرده است که دوربین اصلی از نوع واید بوده و از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین بعدی نیز به‌عنوان سنسور تشخیص عمق عمل خواهد کرد و سنسور ۲ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز از نوع واید و ۸ مگاپیکسلی است.

نسخه پرو نیز از ترکیب دوربین‌های دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی از نوع واید اما دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است. دوربین تشخیص عمق نیز بدون تغییر و ۲ مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین این دو گوشی در بخش دوربین سلفی تفاوت داشته و نسخه پرو از یک دوربین واید با لنز ۵۰ مگاپیکسلی برای قسمت سلفی استفاده کرده است. اما این تفاوت‌های دوربین موجب نمی‌شود که در بخش فیلم‌برداری تفاوتی دیده شود. به لطف پردازنده ضعیفی که در هر دو گوشی استفاده شده است، آن‌ها می‌توانند فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه را برای شما به ارمغان بیاورند.

همچنین بخوانید :

قیمت عرضه و معرفی

بهتر است که به قیمت و تاریخ عرضه دو گوشی HMD Pulse pro و گوشی HMD Pulse نیز اشاره داشته باشیم. نسخه استاندارد در تاریخ ۲۴ آوریل سال ۲۰۲۴ معرفی گردید و در همان روز نیز منتشر شد. کمپانی سازنده برای این گوشی قیمت حدوداً ۱۴۰ یورو را در نظر گرفته است.

نسخه پرو نیز دقیقاً در همان روز، یعنی تاریخ ۲۴ آوریل سال ۲۰۲۴ معرفی شد، اما با دو روز تاخیر و در روز ۲۶ آوریل به بازار عرضه شد. این گوشی نیز قیمت تقریبی ۱۸۰ یورو را خواهد داشت که نسبت به نسخه استاندارد گران است، اما تفاوت چندان فاحشی بین دو گوشی دیده نمی‌شود.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی و مقایسه دو گوشی HMD Pulse pro و HMD Pulse همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. دو گوشی که بسیار خوش‌قیمت هستند، ولی عملکرد چندان مناسبی ندارند و تنها برای کارهای روزمره همچون تماس مناسب خواهند بود. نظر شما چیست؟ آیا این دو گوشی ارزش خرید دارند؟ درصورتی‌که بخواهید این دو گوشی را خریداری کنید، کدام گزینه را انتخاب خواهید کرد؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا