آشپزی

ریزوتو کدو تنبل (Risotto Alla Zucca)

ریزوتو کدو تنبل (Risotto Alla Zucca)

ریزوتو کدو تنبل (یا ریزوتو آلا زوکا) یک غذای خامه‌ای، آرام بخش و بسیار خوشمزه پاییزی است که با برنج آربوریو، کدو تنبل، انواع سبزیجات خانگی و پنیر پارمزان. این غذای کلاسیک ریزوتو ایتالیایی برای سرگرمی عالی است:زیبا است، به راحتی درست می شود و فقط در 40 دقیقه آماده می شود!

pumpkin risotto served in a bowl

d8b1db8cd8b2d988d8aad988 daa9d8afd988 d8aad986d8a8d984 risotto alla zucca 647b36e71af32
ریزوتو کدو تنبل (Risotto Alla Zucca) 18

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • این غذای ریزوتو کدو حلوایی به سبک رستورانی خوشمزه، سیرکننده و فقط در 40 دقیقه آماده است!
  • این غذای عالی برای سرو است، خواه یک شام عاشقانه برای دو نفر باشد یا یک شام خانوادگی بزرگ در مناسبت های خاص مانند هالووین، شکرگزاری، یا کریسمس.
  • دستور پخت ریزوتو آلا زوکا برای استفاده از کدو تنبل های باقی مانده از هالووین عالی است!
  • این غذا با طعم های پاییزی درست می شود و غذای مناسبی برای لذت بردن در یک عصر سرد است.
  • می توانید باقیمانده ها را تا 5 روز در یخچال در ظرف دربسته نگهداری کنید.
  • یا می‌توانید باقی‌مانده ریزوتو کدو تنبل را به آرانچینی (گلوله‌های ریزوتو) تبدیل کنید و آن‌ها را برای مهمانی شام بعدی خود فریز کنید!

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

labelled picture of ingredients for pumpkin risotto - risotto all zucca
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 19

برنج ریزوتو

مهم ترین ماده تشکیل دهنده ریزوتو برنج است و برای اینکه هر بار نتیجه عالی بگیرید، نوع مناسب برنج را انتخاب کنید.

Carnaroli، vialone nano، arborio یا Baldo بهترین گزینه‌ها هستند و همگی مایع را به خوبی جذب می‌کنند و به شما بافت کرمی دوست‌داشتنی را می‌دهند.

Arborio رایج‌ترین برنج ریزوتو است که در مغازه‌ها به فروش می‌رسد.

اگر می‌خواهید برنج Carnaroli بخرید، می‌توانید به فروشگاه‌های بزرگ‌تر مراجعه کنید یا آن را آنلاین از آمازون .

بالدو در اکثر فروشگاه‌های خاورمیانه یا ترکیه موجود است. این همان نوع برنجی است که من برای تهیه برنج ترکی (Sehriyeli Pilav) دستور خوشمزه خود استفاده می کنم.

Vialone Nano به سختی در خارج از ایتالیا در دسترس است.

برنج ریزوتو را قبل از استفاده آبکشی نکنید. شستن برنج نشاسته را از بین می برد، که به بافت مخملی ریزوتو کمک می کند.

کدو تنبل

در انتخاب نوع مناسب کدو تنبل برای تهیه Risotto Alla Zucca – Pumpkin Risotto، انتخاب های زیادی وجود دارد.

تقریباً هر نوع کدو تنبل یا کدو حلوایی برای این دستور غذای کلاسیک ایتالیایی کار می‌کند، جدا از کدو تنبل‌های غول‌پیکر جک و فانوس، زیرا دارای تفاله‌های دانه‌دار/ رشته‌ای و گوشت آبکی هستند.

خوشمزه ترین کدو تنبل برای خوردن عبارتند از؛ کدو حلوایی (یا کدو حلوایی)، کدو حلوایی بلوط، کدو تنبل پایی، کابوچا، یا کدو تنبل پری.

پارمسان

از یک بلوک پارمزان با کیفیت خوب استفاده کنید و آن را درست قبل از استفاده رنده کنید. این یک امر ضروری است. حتی به استفاده از پنیر از قبل رنده شده فکر نکنید. برای داشتن بهترین طعم و بافت در ریزوتو باید از چیز واقعی استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید آن را با Pecorino Romano جایگزین کنید.

مواد دیگری که برای ریزوتو کدو تنبل نیاز دارید عبارتند از:

  • استاک سبزیجات خانگی – من ترجیح می‌دهم از آب سبزیجات برای غذاهای ریزوتو استفاده کنم. با این حال، استاک مرغ نیز عالی عمل می کند. همچنین می‌توانید از استوک یا مکعب‌های استوک خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید، اگر سهامی در دست ندارید. مطمئن شوید که نمک زیادی اضافه نکنید زیرا استاک‌های آماده و مکعب‌های استوک از قبل حاوی نمک هستند.
  • پنیر ماسکارپونه – من این پنیر خامه ای را به تمام غذاهای ریزوتو اضافه می کنم تا بافتی مخملی و غنی داشته باشد. می توانید آن را با کرم فریشه جایگزین کنید.
  • سفید – این طعم ریزوتو را تشدید و تقویت می کند. می‌توانید از ورموت برای طعم شیرین‌تر استفاده کنید یا آن را برای یک نسخه مناسب برای کودکان حذف کنید.
  • کره – کره با کیفیت خوب هنگامی که درست قبل از پایان فرآیند پخت و پز اضافه شود، بافت خامه ای و طعمی غنی می دهد.
  • موسیر – آنها طعم لطیف تر و شیرین تری نسبت به پیاز دارند اما اگر پیاز را در دست ندارید می توانید از آن استفاده کنید.

دستورالعمل های گام به گام

تهیه این ریزوتو خوش طعم کدو حلوایی بسیار آسان است و برای دستیابی به بهترین نتایج، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

پوره کدو تنبل را آماده کنید

این مرحله ساده برای تشدید طعم کدو حلوایی و افزودن کرمی بیشتر به ریزوتو ضروری است. من از این روش برای سایر دستور العمل های ریزوتو مانند ریزوتو قارچ لذیذ و ریزوتو گل کلم استفاده می کنم.

کدو تنبل (یا کدو حلوایی) را پوست گرفته و برش دهید و دانه ها را بردارید. 300 گرم کدو تنبل را به صورت حلقه حلقه کنید و همراه با خامه دوبل و آبکش در تابه بریزید.

chopped pumpkin is placed in a pan with stock and cream
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 20

آنها را به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که به خوبی روی حرارت ملایم نرم شوند بپزید. آن را از روی حرارت بردارید، آن را به صورت پوره صاف درآورید و کنار بگذارید.

Puréed pumpkin in a bowl
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 21

کدو تنبل را کباب کن

در حالی که پوره در حال پختن است، شروع به تفت دادن کدو تنبل خرد شده کنید. برشتن کدو حلوایی به ریزوتو طعمی شیرین و کره ای می دهد.

فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد (390 درجه فارنهایت) گرم کنید. 400 گرم گوشت کدو تنبل را به مکعب های کوچک به اندازه 1 ½ سانتی متر (½ اینچ) برش دهید.

آنها را روی یک ورقه پخت با کاغذ سیلیکونی قرار دهید، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بپاشید و روی زیره، جوز هندی، نمک و فلفل دلمه ای پوسته شده بپاشید. تکه های کدو تنبل را خوب هم بزنید و ورقه پخت را در فر قرار دهید.

small diced pumpkin spread on a baking sheet
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 22

آنها را به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که کناره ها کمی کاراملی شوند، تفت دهید. آنها را کنار بگذارید و به درست کردن ریزوتو خود ادامه دهید.

roasted pumkin dices on a baking sheet
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 23

ریزوتو کدو تنبل را درست کنید

آب سبزی را در قابلمه ای بریزید و بگذارید بجوشد، حرارت را کم کنید و بگذارید به آرامی بجوشد.

یک تابه را روی حرارت متوسط ​​رو به پایین قرار دهید و روغن زیتون را اضافه کنید. موسیرها را به همراه سیر اضافه کنید و به آرامی تفت دهید تا نرم و شفاف شوند و قهوه ای نشوند.

Sautéing shallots with olive oil in a pan
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 24

برنج را هم بزنید و چند دقیقه بپزید تا نیمه شفاف شود. قبل از افزودن مطمئن شوید که دانه ها کاملاً گرم شده اند. این مرحله tostatura نامیده می‌شود؛ برشته کردن برنج با موسیر قبل از افزودن مایعی به آن.

roasting the rice with shallots before adding wine
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 25

وقتی برنج به اندازه کافی داغ شد، سفید را اضافه کنید و بپزید تا تمام الکل تبخیر شود. زمانی که الکل را به تابه داغ اضافه می‌کنید و حباب‌های آن خارج می‌شود، این مرحله sfumare نامیده می‌شود.

Wine is evaporated
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 26

حرارت را کم کنید و هر بار یک ملاقه آب جوش را اضافه کنید. برنج را هر 30 تا 40 ثانیه یکبار هم بزنید تا مایه کاملا جذب برنج شود.

وقتی مایع دیگری در ماهیتابه وجود نداشت، مقدار بیشتری آب اضافه کنید و همین روند را تکرار کنید تا برنج تقریباً پخته شود اما همچنان ترد باشد.

adding stock to risotto until the rice is cooked to al dente شکل>

در این مرحله پوره کدو تنبل، پنیر ماسکارپونه، نمک و فلفل را هم بزنید و ریزوتو را چند دقیقه دیگر بپزید.

pumpkin purée is added to the rice
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 27

برنج را بررسی کنید و در صورت لزوم آب بیشتری اضافه کنید تا زمانی که آل دنته پخته شود. کره را اضافه کنید و آن را به هم بزنید. این مرحله  mantecatura نامیده می‌شود؛ هم زدن مداوم کره در ریزوتو برای ایجاد حالت خامه‌ای.

adding butter to risotto
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 28

کدو حلوایی تفت داده شده را هم بزنید.

adding roasted pumpkin to risotto
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 29

حرارت را خاموش کنید و پنیر پارمزان رنده شده را روی آن اضافه کنید. پنیر پارمزان را هم نزنید و بگذارید ریزوتو با درب به مدت 5 دقیقه بماند.

grated parmesan is spread on risotto
ریزوتو کدو تنبل Risotto Alla Zucca 30

ریزوتو را بلافاصله سرو کنید و با جعفری یا پیازچه خرد شده تزئین کنید.

برای دستور پخت کامل و قابل چاپ به کارت دستور غذا بروید!

نکات برتر از سرآشپز

به عنوان یک سرآشپز حرفه ای، ریزوتو همیشه یکی از غذاهای خاص من بوده است. من می دانم که دستیابی به طعم و قوام عالی در یک ریزوتو می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که اینترنت پر از دستور العمل های نادرست زیادی باشد.

اما هنگامی که نکات و تکنیک‌های اساسی را که طی سال‌ها به‌عنوان سرآشپز آموخته‌ام دنبال کنید، می‌توانید غذاهای ریزوتوی خاص خود را با مواد مورد علاقه خود بسازید.

از نوع مناسب برنج استفاده کنید

مهم ترین ماده تشکیل دهنده ریزوتو برنج است و برای اینکه هر بار نتیجه عالی بگیرید، نوع مناسب برنج را انتخاب کنید. کارنارولی، ویالون نانو، آربوریو یا بالدو بهترین انتخاب ها برای تهیه غذاهای ریزوتو خامه ای هستند.

برنج ریزوتو را قبل از استفاده آبکشی نکنید. شستن برنج نشاسته را از بین می برد، که به بافت مخملی ریزوتو کمک می کند.

مطمئن شوید که آبگوشت/آبگوشت گرم است

افزودن مایع سرد به ریزوتو در هنگام پختن، فرآیند پخت را کند می‌کند و ممکن است به برنج شوک وارد کند تا مایع زیادی جذب نشود.

آبگوشت/آب خود را روی حرارت ملایم بجوشانید. هر بار یک ملاقه اضافه کنید، بپزید و روی حرارت متوسط ​​هم بزنید تا برنج آل دنته شود.

این به برنج کمک می‌کند تا مایع و طعم را به طور کامل جذب کند. سهام را یکباره اضافه نکنید.

توجه خود را کاملاً روی ریزوتو خود نگه دارید

اجازه ندهید ریزوتو بدون مراقبت بجوشد. هم زدن بخش مهمی از پخت ریزوتو است. این به برنج کمک می کند تا نشاسته خود را آزاد کند و به ریزوتو بافت خامه ای می دهد.

اغلب بررسی کنید و هم بزنید، در حالت ایده آل هر 30 ثانیه یکبار تا به بافت مخملی مورد نظر خود برسید. هم زدن به جلوگیری از خشک شدن یا چسبیدن آن به ته ظرف کمک می کند.

افزودن کره و پنیر پارمزان

همیشه کره را درست قبل از پایان پخت و پز اضافه کنید. مطمئن شوید که کره سرد و تازه از یخچال خارج شده است. کره را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شود.

پس از اتمام فرآیند پخت، پنیر پارمزان را اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید، پنیر را بپاشید، وسوسه نشوید که آن را هم بزنید، آن را با یک درب بپوشانید و بگذارید 5 دقیقه قبل از سرو بماند.

d8b1db8cd8b2d988d8aad988 daa9d8afd988 d8aad986d8a8d984 risotto alla zucca 647b37060bd3b
ریزوتو کدو تنبل (Risotto Alla Zucca) 31

پیشنهادات ارائه

می توانید این ریزوتو کدو حلوایی خامه ای و خوشمزه یا Risotto Alla Zucca را به عنوان پیش غذا، پیش غذا، غذای جانبی یا غذای اصلی گیاهی سرو کنید.

اگر می خواهید آن را به عنوان غذای اصلی سرو کنید، پیشنهاد می کنم آن را با یک کاسه سالاد خوب مانند سالاد ترکی شپرد (کوبان سالاتاسی) یا سالاد موشک با پارمزان.

ریزوتو کدو تنبل یک غذای جانبی عالی برای بسیاری از غذاهای گوشت، مرغ یا ماهی مانند میگوهای کره سیر BBQاست. >، کاد پخته شده با پانکو، کوفته بره کبابی – ایزگارا کوفته و مرغ سوخاری هلندی.

سؤالات متداول دستور غذا

چگونه بفهمیم ریزوتو پخته شده است؟

ریزوتو باید “ال دنته” به معنی “کاملا پخته” پخته شود. با این حال مقداری از لقمه را حفظ کنید. ریزوتو باید خامه ای باشد، اما نرم نباشد!
وقتی برنج شما به آن مرحله رسید، دیگر مایع اضافه نکنید. معمولا بین 18 تا 20 دقیقه طول می کشد تا یک ریزوتو بپزد.

چگونه باقیمانده را ذخیره کنیم ریزوتو کدو تنبل؟

ریزوتو قطعاً بهترین لذت را دارد که تازه تهیه شده باشد. با این حال، می‌توانید باقیمانده‌ها را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید و تا پنج روز در یخچال نگهداری کنید.

/>ریزوتوی باقی مانده برای درست کردن آرانچینی – توپ های ریزوتو نیز عالی است! آنها به عنوان فینگر فود یا پیش غذا عالی هستند و به زیبایی یخ می زنند.

چگونه ریزوتو را دوباره گرم کنیم؟

می توانید دوباره گرم کنید ریزوتو در تابه‌ای روی حرارت ملایم با مقداری آب یا آب برای حفظ بافت خامه‌ای آن.
در روش دیگر، می‌توانید آن را چند دقیقه در مایکروویو قرار دهید و چند قاشق غذاخوری آب یا آب اضافه کنید. مایکروویو را نیمه تمام بگذارید و برنج را هم بزنید.

آیا می توانم ریزوتوی خود را بدون درست کنم؟

یک با کیفیت خوب به غذاهای ریزوتو غنا می بخشد. با این حال، اگر نمی‌خواهید از الکل استفاده کنید، می‌توانید را حذف کنید و به جای آن آب گوشت/ابگوشت اضافی اضافه کنید.

برای دستور العمل‌های خوشمزه‌تر پاییز/پاییز، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه این ریزوتو کدو حلوایی خامه ای، آرامش بخش و خوش طعم به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ?

خوشحالی! / افیه اولسون!

d8b1db8cd8b2d988d8aad988 daa9d8afd988 d8aad986d8a8d984 risotto alla zucca 647b37073f61a

ریزوتو کدو حلوایی (ریزوتو آلا زوکا)

آیلا کلولی

ریزوتو کدو تنبل (یا ریزوتو آلا زوکا) یک غذای خامه‌ای، آرامش‌بخش و بسیار خوشمزه پاییزی است که درست می‌شود. با برنج آربوریو، کدو تنبل، آب سبزیجات خانگی، و پنیر پارمزان.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 20 دقیقه

زمان آشپزی 20 دقیقه

زمان کل 40 mins

Course Appetizer, Main Course, Side Dish

Cuisine Italian

Servings 4 people

Calories 689 kcal

Ingredients 

 

Instructions 

Preparing The Pumpkin Purée

  • Peel and cut your pumpkin (or butternut squash) in half and scoop out the seeds.

  • Roughly dice 300 grams of the pumpkin and place them in a pan along with the double cream and stock.

  • Cook them for 15 minutes, or until they are nicely softened on medium-low heat.

  • Remove from the heat and blitz it into a smooth purée, set it aside.

Roasting The Pumpkin

  • Start roasting the pumpkin while the purée is cooking. Roasting your butternut squash will give your risotto a sweet and buttery taste.

  • Preheat the oven to 200° C (390° F).

  • Cut 400 grams of pumpkin flesh into small cubes, size of 1 ½ cm (½”).

  • Place them on a silicon paper-lined baking sheet, drizzle with 1 tablespoon of olive oil and sprinkle on cumin, nutmeg, salt, and flaked chili.

  • Give the pumpkin pieces a good stir and place the baking sheet in the oven.

  • Roast them for 15 minutes or until they are lightly caramelized on the sides.

  • Set them aside and proceed to make your risotto.

Making the Pumpkin Risotto

  • Pour the vegetable stock into a pot and bring it to a boil, lower the heat and let it gently simmer.

  • Place a pan on medium-low heat and add olive oil.

  • Add the shallots along with the garlic and gently sauté them until soft and translucent, without browning.

  • Stir in the rice and cook for a few minutes until they are semi-translucent. Make sure the grains are heated thoroughly before adding the wine. This stage is called tostatura; roasting the rice with the shallot before adding any liquid to it.

  • Add the white wine when the rice is hot enough and cook until all the alcohol evaporates. This stage is called sfumare when you add the alcohol to the hot pan and it bubbles away.

  • Turn the heat to low and start adding the simmering chicken stock a ladle each time.

  • Keep stirring the rice every 30-40 seconds until the stock is totally absorbed by the rice.

  • Add more stock when there is no more liquid in the pan and repeat the same process until the rice is nearly cooked but still crunchy.

  • Stir in the pumpkin purée, mascarpone cheese, salt, and pepper at this point and cook a few more minutes.

  • Check the rice and add more stock if necessary until it’s cooked al dente. Stir in the roasted butternut squash.

  • Add the butter and give it a vigorous stir. This stage is called mantecatura; the continuous stirring of butter into the risotto to develop creaminess.

  • Turn the heat off and add the grated Parmesan cheese on top. Do not stir the Parmesan cheese in, and let the risotto rest for 5 minutes with a lid on.

  • Serve the risotto and garnish with chopped parsley or chives.

یادداشت

  • Carnaroli, vialone nano, arborio, or Baldo are the best options and they all absorb the liquid well, giving you that lovely creamy texture we are after.
  • Don’t rinse the risotto rice before using it. Washing the rice removes the starch, which is what helps give risotto its velvety texture.
  • Keep your stock/broth simmering on low heat. Add a ladle at a time, cooking and stirring over medium heat until the rice is al dente.
  • Check and stir your risotto often, ideally every 30 seconds to achieve the velvety texture we are after.
  • Always add the cold butter just before the cooking process end.
  • Add the Parmesan cheese after removing the risotto from the heat.
  • Roasting your butternut squash will give your risotto a sweet and buttery taste.

Nutrition

Calories: 689kcalCarbohydrates: 82gProtein: 14gFat: 32gSaturated Fat: 17gPolyunsaturated Fat: 2gMonounsaturated Fat: 11gTrans Fat: 0.4gCholesterol: 69mgSodium: 2154mgPotassium: 747mgFiber: 3gSugar: 9gVitamin A: 16337IUVitamin C: 17mgCalcium: 250mgIron: 5mg

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا