سلامت

10 نکته برای تقسیم بهتر وظایف در خانه

10 نکته برای تقسیم بهتر وظایف در خانه

10 نکته برای تقسیم بهتر وظایف در خانه

10 astuces pour mieux répartir les tâches à la maison

تقسیم کارهای خانه اغلب منبع درگیری بین زوجین است. وقتی اولین فرزند از راه می رسد، مسئله توزیع وظایف بیشتر مطرح می شود.

ساخت یک جدول توزیع کار

برای اینکه همه عادت های خوب داشته باشند و ایده روشنی از آنچه از آنها انتظار می رود داشته باشند، به یک پشتیبانی مشترک نیاز دارید و چیزهایی را “سیاه روی سفید” بنویسید. یکی که سفره می چیند، دیگری که از لباسشویی مراقبت می کند و غیره. پس از توانمند شدن، همه به سرعت نقش خود را پیدا خواهند کرد.

گفتگو

گفتگو اولین گام به سوی درک بهتر متقابل است، اما کم است اگر هر دو طرف گوش ندهند و ابراز همدردی نکنند، شانس موفقیت وجود دارد. با گوش دادن به یکدیگر، قضاوت نکردن، راه حل ها و نقاط مشترک بیشتری می توان یافت.

به جای پیشگیری، پیشگیری کنید. از درمان

به جای پرداختن به موضوع در صورت وجود مزاحمت، بهتر است برای جلوگیری از درگیری، بحث را به تعویق بیندازید. مانند همه موضوعات حساس، بهتر است زمانی که اوضاع آرام شد، به اشتراک کارهای خانه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه نزدیک شوید.

نقاط قوت همه را شناسایی کنید

برای توزیع خوب وظایف، مهارت‌های هرکس را شناسایی کنید که بر اساس سن و علایق متفاوت است. پس از شناسایی، پیدا کردن یک حالت عملکرد خوب، بدون عصبیت آسان تر است.

Find-your-own-organisation

برخی از زوج ها انتخاب کنید که وظایف را به روشی ثابت تقسیم کنید: یکی به آشپزخانه اختصاص دارد در حالی که دیگری تمیز کردن را انجام می دهد. در خانواده های دیگر، برای جلوگیری از خستگی، کارهای خانه به نوبت انجام می شود. صرف نظر از سازمان، نکته کلیدی یافتن حالتی از عملکرد است که کمترین ناامیدی ممکن را ایجاد کند.

مهربانی نشان دهید

در خانواده، نزدیکی و صمیمیت به این معناست که خیرخواهی همیشه مناسب نیست، اما آشنایی نباید از خوش اخلاقی غافل شود. اتخاذ ارتباطات غیر خشونت آمیز باعث می شود که پیام ها با روحیه خوب و با احترام به دیگران منتقل شوند. بسیار مؤثرتر از سرزنش است.

Involving-his-children

برای تحقق برابری جنسیتی ، رفلکس ها باید از سنین پایین توسط کودکان خردسال اتخاذ شود. نقش ما به عنوان والدین این است که الگو قرار دهیم و فرزندانمان را با توجه به سن و توانایی‌شان در کارهای خانه مشارکت دهیم: تا کردن لباس‌ها، چیدن میز، جاروبرقی و غیره.

انتخاب محصولات و لوازم خانگی ساده

اگر تنها شما هستید که راه خود را در مورد محصولات، لوازم و ماشین‌ها پیدا می‌کنید، بعید است که سایر اعضای خانواده درگیر کارهای خانه شوند. می‌توانید یک «آموزش کوچک» برای اعضای خانواده خود انجام دهید تا همه یاد بگیرند که چگونه از این یا آن دستگاه استفاده کنند، اما بهترین کار این است که تعداد محصولات خانگی را کاهش دهید و دستگاه‌های بصری را انتخاب کنید.

به یک خانه دار کمک کنید

در حالی که هزینه دارد، از طریق یک آژانس مراقبت در منزل می توانید در زمان صرفه جویی کنید و تنش را کاهش دهید. برخی از خانواده ها از کارکنان برای خشکشویی یا اتو کردن و برخی دیگر برای نگهداری هفتگی خانه استفاده می کنند. این به شما بستگی دارد که به این فکر کنید که چه چیزی برای شما مناسب تر است.

برای ساختن واضح است که در خانه بودن به معنای “وقف کردن به خانه” نیست

کار از راه دور یا موقعیت‌های استثنایی (مثلاً مرخصی زایمان)، می‌تواند وضعیت نامتعادل را تشدید کند. وقتی در حال دورکاری هستید، به سرعت می توانید خود را در یک مارپیچ گرفتار کنید: در خانه بودن، لزوماً شما هستید که باید کارهای بیشتری انجام دهید. همینطور برای افرادی که به حساب خود کار می کنند و برای آنها تطبیق برنامه هایشان آسان تر است. خطر این است که سایر اعضای خانواده به این سازمان متزلزل متکی هستند.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا