درهم برهم

کوه راشمور چیست؟

کوه راشمور چیست؟

کوه راشمور چیست؟

کوه راشمور کوهی گرانیتی در بلک هیلز داکوتای جنوبی است که حکاکی‌هایی از شباهت‌های سر چهار رئیس‌جمهور دارد. حکاکی‌های جرج واشنگتن، توماس جفرسون، ابراهام لینکلن، و =”//www.publicpeople.org/who-is-theodore-roosevelt.htm”>تئودور روزولت توسط مجسمه ساز Gutzon Borglum انجام شد. نام رسمی مجسمه دیدنی بورگلوم یادبود ملی کوه راشمور است، اما معمولاً نام آن کوتاه می‌شود.

این کوه از نام وکیلی به نام چارلز ای راشمور که در سال 1885 به ادعاهای معدنکاری بلک هیلز رسیدگی می کرد، نامگذاری شد. بورگلوم کار بر روی این مجسمه غول پیکر را در 10 اوت 1927 آغاز کرد و کوه خاصی را که هر دو انجام داد را برای ثبات انتخاب کرد. از گرانیت و جهت خورشید در حین کار. مجسمه سازی او 14 سال طول کشید، زیرا او به تدریج روی این قطعه کار کرد.

Mount Rushmore took 14 years to carve.

تراشیدن کوه راشمور 14 سال طول کشید.

بودجه کم و شرایط بد آب و هوا، بورگلوم را مجبور کرد که کار را برای مدت طولانی به تعویق بیندازد، اما او هر زمان که می توانست روی آن کار کرد. هزینه نهایی کنده کاری 900000 دلار آمریکا (USD) بود. بورگلوم قبل از شروع پروژه یک هنرمند متخصص بود و زیر نظر مجسمه ساز مشهور فرانسوی آگوست رودن تحصیل کرد.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

گفته می شود روسای جمهور حک شده در کوه راشمور نماد آزادی و دموکراسی آمریکا هستند. جورج واشنگتن نشان دهنده مبارزه برای استقلال است، در حالی که توماس جفرسون از مفهوم دولت مردمی حمایت می کند. آبراهام لینکلن نماد مفهوم برابری و اتحاد ایالات است. تئودور روزولت نشان دهنده اهمیت بین المللی در قرن بیستم است.

A carving of Thomas Jefferson on Mount Rushmore.

حکاکی از توماس جفرسون در کوه راشمور.

برنامه اولیه بورگلوم این بود که کل بدن روسای جمهور را در دامنه کوه کنده کند، اما زمان و هزینه اجازه این کار را نداد. او ابتدا سر واشنگتن و سپس جفرسون و لینکلن را تراشید. این مجسمه ساز در سال 1941 زمانی که روزولت درگذشت، تقریباً سرش را تمام کرده بود. پسر بورگلوم سر روزولت را تمام کرد تا بنای یادبود را بعداً در سال 1941 تکمیل کند.

کوه راشمور در سال 1998 با هزینه 56 میلیون دلار بازسازی شد. موزه لینکلن بورگلوم یک فیلم 13 دقیقه ای در مورد کنده کاری مجسمه نشان می دهد و پیاده روی در مسیر ریاست جمهوری به پایه کوه منتهی می شود. این جاذبه شامل سالن‌های غذاخوری، کتاب‌فروشی و فروشگاه هدیه است. فعالیت های کودکان در زمان های خاصی از سال در دسترس است. هر شب، حکاکی‌های کوه برای چند ساعت پس از غروب نورانی می‌شوند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا