روانشناسی

چگونه با شیاطین خود مبارزه کنید (روش بهتری برای نگاه کردن به آن)

چگونه با شیاطین خود مبارزه کنید (روش بهتری برای نگاه کردن به آن)

آیا درگیر نبردهای فانی با شیاطین خود هستید؟ آیا شمشیر خود را محکم گرفته و نگاهی با چشمان پولادین در انتظار حمله بعدی به سوی شماست؟

آیا برای ادعای پیروزی بر شیاطینی که شما و زندگی‌تان را آزار می‌دهند آماده نبرد هستید؟ بیماری روانی؟ بیماری جسمی؟ سوء مصرف مواد؟ در مورد هر شیطان دیگری که تهدید می کند اگر پیروز بیرون نشوید زندگی شما را از بین می برد چطور؟

خب، نه.

شما نباید با شیاطین مبارزه کنید.

شما در تلاش برای بهبود و سلامتی از یک مشکل جدی هستید که بر زندگی شما تأثیر منفی می گذارد. شما در نبردهای فانی محبوس نیستید، حتی اگر گاهی اوقات چنین احساسی داشته باشید.

اما چرا؟ همه می گویند دعوا است. همه بر اساس اینکه اوضاع برایشان پیش می‌رود، می‌گویند که «نبرد خود را بردند یا باختند». همه می گویند که با شیاطین خود می جنگند. بنابراین، چه اشکالی دارد؟

مشکل در طرز فکری است که عبارت “جنگجو” را در آن قرار می دهد.

با یک درمانگر معتبر و با تجربه صحبت کنید تا به شما کمک کند بر مشکلاتی که به عنوان “شیاطین” خود می‌بینید غلبه کنید. ممکن است بخواهید سعی کنید از طریق BetterHelp.com با یکی صحبت کنید برای مراقبت با کیفیت در راحت ترین حالت.

شما در حال ریکاوری هستید، نه در جنگ

در یک نبرد یا جنگ چه اتفاقی می‌افتد؟ طرف های مختلف در درگیری برای به دست آوردن پیروزی بر دیگری درگیر می شوند.

و آیا ما برای پیروزی بر شیاطین خود تلاش نمی کنیم؟ خب نه. پیروزی یک شرط دوتایی است. شما یا پیروز هستید یا نیستید. برنده میشوی یا میبازی بین این دو چیز زیادی وجود ندارد.

و اگرچه درست است که ممکن است بن‌بست‌هایی وجود داشته باشد یا یک طرف به پیروزی پرهزینه‌ای دست یابد که ارزشش را نداشت، اغلب مردم به جنگ اینگونه نگاه نمی‌کنند.

مشکل این است که مبارزه با شیاطین شما دقیقاً منعکس کننده شرایط جنگ یا میدان نبرد نیست. در واقعیت، بهبودی و تندرستی یک حالت دوتایی از موفقیت یا شکست نیستند. درعوض، آنها یک سفر طولانی و مداوم از خوب نکردن به سمت انجام بهتر هستند.

سلامتی و بهبودی گاهی اوقات کاملاً نامرتب است. در بیشتر مواقع، تا آخر عمر باقی نمی ماند. چرا؟ چون شما انسان هستید و این کار بسیار سخت است.

تعداد کمی از مردم می توانند فقط یک روز تصمیم بگیرند که هروئین را ترک کنند، و سپس BOOM! آنها تا آخر عمر خود پاک هستند. به همین ترتیب، تعداد کمی از مردم به داروهای روان‌پزشکی خود نگاه نمی‌کنند، کاملاً از عوارض جانبی آن متنفرند و این سوال را مطرح نمی‌کنند که آیا باید آنها را مصرف کنند یا نه.

و بعد از مدتی برخورد با سیستم های پزشکی و سلامت روان قدیمی می شود. درمان؟ نوبت دکتر؟ آیا برای این همه هزینه می‌پردازید که گاهی اوقات هنوز در حال مبارزه هستید؟

همه این موارد مشمول شرایط پیروزی نیستند. آنها یک حالت دوتایی بله یا خیر نیستند. این احتمال وجود دارد که زمانی عود کنید، دارو را کنار بگذارید یا تصمیم به ترک درمان بگیرید. اصلاً چه فایده ای دارد؟ و اگر این اتفاق بیفتد؟

شما نبرد را نباختید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوباره آن را شروع کنید. خودشه. این همه است. عود کرده؟ خوب، بد است. به یک گروه یا یک درمانگر یا هر چیزی که برای پشتیبانی از آن استفاده می کردید بازگردید. داروهای خود را ترک کنید؟ سلام، همیشه می توانید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و سپس دوباره شروع کنید. ترک درمان؟ با درمانگر خود تماس بگیرید، توضیح دهید که چقدر ناامید شده اید و بخواهید که به عنوان یک بیمار به شما بازگردانده شود.

حتی در این صورت، بیایید به افراطی ترین ملاحظات نگاه کنیم: مرگ. وقتی کسی به خاطر مشکلاتش فوت می کند مردم چه می گویند؟ خودکشی کردن؟ مصرف بیش از حد؟ بیماری های جسمی از آنها سبقت می گیرد؟ آنها می گویند: “اوه، آنها نبرد خود را باختند.” نه، نکردند. اتفاقی که افتاده این است که بیماری یا مشکل مربوطه آنها را کشته است.

این مفهوم که این افراد «نبرد خود را باختند» نشان می‌دهد که اگر قوی‌تر بودند، پیروز ظاهر می‌شدند! اما بیماری اینگونه عمل نمی کند. هیچ بیماری اینگونه عمل نمی کند. گاهی اوقات می‌توانید همه چیز را به درستی انجام دهید، اما همچنان شما را می‌کشد—زیرا این یک بیماری است و بیماری‌ها اینگونه عمل می‌کنند.

مشکل دیگر نوع پیامی است که برای افرادی که احساس قوی ندارند ارسال می کند. منظورم این است که “مبارزه با شیاطین خود” یک احساس دوست داشتنی برای افرادی است که به اندازه کافی قوی هستند که بتوانند بجنگند و از این عبارت الهام گرفته اند. اما برخی از مردم این کار را نمی کنند. برخی از مردم تمام زندگی خود را از بین برده اند. آنها در آینه نگاه می کنند و یک جنگجو یا یک فرد قوی را نمی بینند. جهنم، آنها ممکن است کسی را نبینند که شایسته بهبودی یا عملکرد بهتری باشد.

افرادی که واقعاً نیاز به حمایت دارند، در آن روایت کاملاً نادیده گرفته شده‌اند.

بیایید با شیاطین خود مبارزه نکنیم. در عوض، بیایید روی سلامتی و بهبودی خود کار کنیم. و اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود، اشکالی ندارد. می توانید به مسیر برگردید و راه جدیدی برای ادامه پیدا کنید.

بنابراین، راه بهتری برای نزدیک شدن به سلامتی و بهبودی چیست؟ آنقدرها هم که خیلی ها تصور می کنند سخت نیست.

چگونه با شیاطین خود مبارزه کنید برای بهبودی قدم بردارید

این ایده خوبی است که از یکی از درمانگران در BetterHelp.com به‌عنوان درمان حرفه‌ای می‌تواند به شما در مقابله با مسائلی که به آنها برچسب «شیاطین» می‌دهید بسیار مؤثر باشد.

1. مشکل را شناسایی کنید.

هیچ شیطانی وجود ندارد، فقط یک مشکل وجود دارد. و تا زمانی که مشکل را درک نکنید، نمی توانید مشکلی را حل کنید. اولین قدم برای حل هر مشکلی، شناسایی مشکل است. این مشکل ممکن است به یک مشاور، روانپزشک یا سایر متخصصان بهداشت روان نیاز داشته باشد که می توانند شما را به ریشه یک موضوع راهنمایی کنند. همه چیز در سطح سطح نیست، و اتصالاتی وجود دارد که ممکن است از آنها آگاه نباشید.

به عنوان مثال، سوء مصرف مواد را در نظر بگیرید. تصور رایج از اعتیاد این است که این تنها مشکل شخصی است که تصمیم می گیرد این ماده را در بدن خود قرار دهد. با این حال، بسیاری فکر می‌کنند اعتیاد از مهمانی‌های بسیار سخت و انتخاب نکردن آن ناشی می‌شود. آیا این اتفاق می افتد؟ البته این کار را می کند. اما از سوی دیگر، سوء مصرف مواد ممکن است فقط به یک مشکل بزرگتر اشاره کند.

بسیاری از مردم در مسیر سوء مصرف مواد به عنوان وسیله ای برای مقابله با چیزهایی که در سرشان می گذرد شروع می کنند. برای مثال، افرادی که ضربه روحی را تجربه کرده‌اند یا مشکلات سلامت روانی دارند، ممکن است استفاده از آن را به‌عنوان وسیله‌ای برای خوددرمانی شروع کنند، فقط برای اینکه آنچه در ذهنشان می‌گذرد را ساکت کنند.

برای کسی آسان است که فقط بگوید، “هی، مشکل از الکل است!” خوب، بله، الکل یک مشکل است. اما الکل لزوما تنها دلیل مصرف الکل نیست. اگر الکل همه چیز را ساکت نگه می دارد، ترک الکل بدون توجه به سایر مشکلات سلامت روان، همه چیز را تشدید می کند. برای شروع حرکت به سمت سلامتی و بهبودی، باید به بیماری روانی و اعتیاد به الکل رسیدگی شود.

2. راه حلی برای مشکل پیدا کنید.

راه حلی برای مشکل پیدا کنید! چه آسان! چقدر ساده! همینطور، نه؟

البته، گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است. در واقع، احتمال زیادی وجود دارد که برای رسیدگی به مشکلات جدی‌تر زندگی خود به کمک یک متخصص سلامت روان معتبر نیاز داشته باشید. همچنین ممکن است بتوانید در گروه‌های پشتیبانی کمک بیابید در مورد مشکل مربوطه در حال تلاش برای پیمایش هستید.

گاهی اوقات هنگام مراجعه به مشاور حتی در مورد درمان نیست. گاهی اوقات در مورد یک فضای بی طرف و امن برای صحبت در مورد آنچه با شما اتفاق می افتد صحبت می شود. همه می گویند در مورد آن صحبت کنید، در مورد آن صحبت کنید، در مورد آن با دوستان و خانواده صحبت کنید. و وقتی واقعاً جواب می دهد عالی است. اما به نوعی این مشکل را برطرف می کند که بسیاری از افراد از نظر عاطفی آنقدر باهوش نیستند یا به اندازه کافی بالغ نیستند که بتوانند از عهده چنین چیزهایی برآیند.

به عنوان مثال، ممکن است مشکلات شدیدی را با یک شریک عاشقانه فاش کرده باشید. همه چیز بین شما دو نفر چندان خوب پیش نمی رود و شما درگیر دعوای پایان رابطه هستید. ببینید، وقتی شما از هم جدا می شوید، آنها شلیک می کنند و می گویند: «کاش در کشتن خود موفق می شدی». زمانی که یک رابطه در حال سوختن است، برای مقابله با آن کار خوبی نیست.

هرچند ممکن است نخواهید، صحبت با یک متخصص سلامت روان امن ترین راه برای کشف مشکل و یافتن راه حل است.

3. روی راه حل کار کنید.

هنگامی که راه حل بالقوه ای پیدا کردید، باید شروع به کار کنید. من به دلایلی از “راه حل بالقوه” استفاده می کنم. گاهی اوقات راه حل آشکار نیست. گاهی اوقات مشکل واقعی به طور دقیق شناسایی نمی‌شود تا به بهبودی کامل مشکل کمک کند.

به عنوان مثال، فرض کنید سوء مصرف مواد شما ناشی از سوء مصرف دوران کودکی است که درباره آن صحبت نمی کنید. در این صورت، یک حرفه ای نمی تواند به شما کمک کند که گویی از سوء استفاده اطلاع دارد. راه حل سوء مصرف مواد با راه حل سوء استفاده از کودکان متفاوت است.

با این وجود، اگر راه حل مشکل را پیدا کنید، رسیدن به آن زمان می برد. تنها بزرگترین مانع در افرادی که با موفقیت بهبود می یابند، داشتن صبر برای دنبال کردن مسیر است. آنها ممکن است خیلی زود دست از کار بکشند زیرا نتایج فوری را نمی بینند. ممکن است یک دوره ناخوشی روانی داشته باشند که آنها را از مسیری خارج کند که دیگر به آن بازنگردند.

مهم نیست چه مسیری دارید، باید در کار قرار بگیرید. و این آسان نیست: کار است.

4. برای تلاش خود پشتیبانی پیدا کنید.

پشتیبانی معنادار در سفر بهبودی شما می تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند. ممکن است بتوانید آن را از دوستان و خانواده دریافت کنید یا نه. گزینه های دیگر یک مشاور، گروه های پشتیبانی آنلاین یا آفلاین یا انجمن های آنلاین هستند که به مشکلی که می خواهید بر آن غلبه کنید اختصاص داده شده است. مزیت بزرگ مشاوره یا اجتماع، یافتن افراد حامی در مواقع سختی است.

احساس خوبی است که به افراد دیگری کمک کنید که از چیزهایی مشابه با شما رنج می‌برند. اگرچه همه ما در سفرهای مختلفی هستیم، بسیاری از ما جاده های مشابهی را طی می کنیم. ممکن است از راهی که پیموده اید حکمتی داشته باشید که می تواند به کسی کمک کند که خودش شروع به کار کند. ممکن است بتوانید به روشی که فقط خودتان می توانید به کسی کمک کنید.

نه تنها این، بلکه کمک به افراد دیگر از طریق چیزهای خود نوعی رضایت را فراهم می کند که در هیچ جای دیگری نمی توانید به دست آورید.

5. دوباره امتحان کنید.

بیایید این را از سر راه برداریم. درمان یک مسیر خطی نیست. شما از پایین شروع نمی کنید و مستقیماً به سمت بالا می روید. به هم می خورید، تصمیم های بدی می گیرید، ناامید می شوید، عقب می مانید، و همه چیزهایی که شما را از رفتن مستقیم از نقطه A به نقطه B باز می دارد.

نه، سلامتی و بهبودی بیشتر از نقطه A به نقطه G تا نقطه C به نقطه X به نقطه M و سپس بازگشت به نقطه B هستند.

اشکال ندارد عصبانی و ناامید باشید. به هم می خورید و گاهی در مسیر گم می شوید. آنچه مهم است این است که به خود اجازه ندهید آنجا بمانید. باشه اشتباه کردی حالا، برای رفع آن و حرکت دوباره به جلو، چه کاری می توانید انجام دهید؟

دوباره امتحان کنید. این دو کلمه هستند که موفقیت را برای شما به ارمغان می آورند. شما فقط باید به هر طریق ممکن تلاش کنید تا به جایی که می خواهید برسید. شما می توانید آن را انجام دهید. وقتی طرح از بین می‌رود، زمان، کار و تلاش مجدد نیاز دارد.

فقط به یاد داشته باشید که تا سر حد مرگ با شیاطین مبارزه نمی‌کنید، بلکه اقداماتی را انجام می‌دهید تا از یک مشکل خلاص شوید و دوباره سلامتی پیدا کنید. این تغییر در طرز فکر مهم است و باید در مسیری که در آن قدم می‌زنید روی آن کار کنید.

هنوز نمی‌دانید چگونه سفر خود را به سمت بهبودی شروع یا ادامه دهید؟

در مورد آن با یک درمانگر صحبت کنید. چرا؟ زیرا آنها برای کمک به افراد در موقعیت هایی مانند شما آموزش دیده اند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا هر مشکلی را که با آن روبرو هستید شناسایی کرده و با آن کار کنید.

BetterHelp.com وب سایتی است که در آن شما می تواند از طریق تلفن، ویدیو یا پیام فوری با یک درمانگر ارتباط برقرار کند.

در حالی که ممکن است سعی کنید خودتان این مشکل را حل کنید، ممکن است مشکلی بزرگتر از آن باشد که خودیاری بتواند به آن رسیدگی کند. و اگر بر سلامت روانی، روابط، یا به طور کلی زندگی شما تأثیر می گذارد، موضوع مهمی است که باید حل شود.

بسیاری از مردم سعی می‌کنند از پس مشکلات برآیند و تمام تلاش خود را برای غلبه بر مسائلی انجام دهند که هرگز واقعاً با آنها دست و پنجه نرم نمی‌کنند. اگر در شرایط شما اصلا امکان پذیر است، درمان 100٪ بهترین راه پیش رو است.

اگر می‌خواهید اینجا را کلیک کنید مایلم درباره سرویس BetterHelp.com ارائه شده و روند شروع آن اطلاعات بیشتری کسب کنم.

شما قبلاً با جستجو و خواندن این مقاله اولین قدم را برداشته اید. بدترین کاری که در حال حاضر می توانید انجام دهید هیچ کاری نیست. بهترین کار این است که با یک درمانگر صحبت کنید. بهترین کار بعدی این است که همه چیزهایی را که در این مقاله آموخته اید توسط خودتان پیاده سازی کنید. انتخاب با شماست.

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا