روانشناسی

چگونه اضطراب خود را بپذیریم: 24 نکته بی معنی!

چگونه اضطراب خود را بپذیریم: 24 نکته بی معنی!

اگر شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که با اضطراب زندگی می‌کنند، احتمالاً به خوبی می‌دانید که با چه سرعتی گلوله برفی می‌تواند زندگی یک فرد را تسخیر کند.

اضطراب می‌تواند مدیریت و تکمیل وظایف روزانه، از جمله کار کردن را بسیار دشوار کند. علائم می تواند از احساس شدید ترس تا ضربان قلب تند، حالت تهوع و لرزش در میان دیگران متغیر باشد.

گاهی اوقات، افراد درمان را در اوج اضطراب خود شروع می‌کنند و فکر می‌کنند که درمان آنها را درمان می‌کند و درمانگر می‌تواند علائم اضطراب را متوقف کند. متأسفانه، این روش کار نمی کند. درمان جادویی برای اضطراب وجود ندارد. در عوض، راه حل این است که رابطه خود را با اضطراب خود تغییر دهید، الگوهای افکار منفی را بازسازی کنید و به خودتان اجازه دهید که دلسوزی وجود داشته باشد و بدون توجیه احساس کنید.

نکته‌ها و تکنیک‌هایی که امروز به اشتراک می‌گذارم به شما کمک می‌کند تا درک حیاتی‌تر و عمیق‌تری از اضطراب داشته باشید، چرا آن را دارید، برای مقابله با آن چه کاری می‌توانید انجام دهید و چگونه چالش‌هایی را که ایجاد می‌کند بپذیرید. راه شماست.

من به شما کمک خواهم کرد که کنترل روایت را در دست بگیرید و بفهمید که چگونه اضطراب شما به جای اینکه مانع شما شود، سعی در محافظت از شما دارد.

هنگامی که درک خود را از اضطراب خود افزایش دهید، از نظر ذهنی و عاطفی باهوش تر و بالغ می شوید و بنابراین، بهتر می توانید با محرک ها کنار بیایید و با سلامت بیشتری کنار بیایید.

من نکاتی را برای پذیرش اضطراب خود در لحظه کنونی، نحوه پذیرش آن و مقابله در کوتاه مدت، و مواردی که می توانید برای مقابله بهتر و غلبه بر چالش برانگیزترین نبردهای مضطرب اجرا کنید، به اشتراک می گذارم.

صرف نظر از شدت اضطراب خود، نکات مفید و ملموسی را در این مقاله خواهید یافت.

با یک درمانگر معتبر و با تجربه صحبت کنید تا به شما کمک کند اضطراب خود را بپذیرید و راه های سالمی برای مقابله با آن بیابید. ممکن است بخواهید سعی کنید از طریق BetterHelp.com با یکی صحبت کنید برای مراقبت با کیفیت در راحت ترین حالت.

چگونه اضطراب خود را در لحظه حال بپذیریم.

بسیاری از زندگی کامل و شاد همراه با اضطراب شامل ایجاد جعبه ابزاری است که می توانید با تشخیص موقعیت اضطراب خود به آن دسترسی پیدا کنید. اما یادگیری و تقویت مهارت ها برای انجام این کار به زمان نیاز دارد. بنابراین، در حالی که ایجاد یک جعبه ابزار پایدار برای دراز مدت بسیار مهم است، شما همچنین می توانید یک جعبه ابزار را برای لحظه فوری داشته باشید.

1. مکالمه را تغییر دهید.

وقتی احساس می‌کنید اضطراب شما شروع می‌شود، با یک مکالمه مثبت با خودتان مقابله کنید.

این می‌تواند مفید باشد، به‌ویژه زمانی که اضطراب شما حول شک و تردید باشد. وقتی به خودتان شک دارید، برای تغییر روایت تلاش کنید. “من به اندازه کافی خوب نیستم” به “من می توانم این کار را انجام دهم” می شود. “همه به من خیره شده اند. من به اینجا تعلق ندارم» به «من چیزی ارزشمند برای ارائه دارم و به اینجا تعلق دارم» می شود.

اضطراب اساساً تلاش برای محافظت از شما در برابر هر چیزی است که باعث ایجاد پاسخ شده است. وقتی شروع شد، قاطعانه آن را تصدیق کنید و بگویید من در خطر نیستم و می‌توانم با این کار کنار بیایم.

پس از چند بار استفاده از این روش، ممکن است متوجه شوید که اضطراب شما کاهش می‌یابد و علائم شما کمتر می‌شوند. این نتیجه از بازآموزی روایت درونی و یادگیری مجدد این است که در عوض چه پاسخی باید باشد. با این حال مطمئن شوید که با خودتان صبور هستید. به یاد داشته باشید، این یک سفر است، نه یک مقصد.

2. از یک مانترا استفاده کنید.

زندگی با اضطراب با چالش های زیادی همراه است. این چالش ها می تواند از یافتن و حفظ شغل، یافتن و حفظ مسکن ایمن و مقرون به صرفه، و حفظ روابط سالم باشد. این سه عامل و چندین عامل دیگر متغیرهای قابل توجهی در مراقبت از سلامت روان و تثبیت اضطراب شما هستند.

وقتی در آن لحظه هستید، احساس می‌کنید قلبتان تپش می‌زند، افکارتان تند تند می‌زند، عرق شروع به جمع شدن در خط رویش موهایتان می‌کند، و نگران هستید که همه آن را ببینند. اضطراب در تمام بدن شما موج می زند، سرتان درد می کند، کمردرد عجیبی دارید که نمی توانید توضیح دهید، و آخرین باری را که یک شب کامل خوابیده اید به یاد نمی آورید.

یک مانترا برای استفاده در این لحظات پر اضطراب پیدا کنید – چیزی که آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان می آورد – و سپس آن را با خود تکرار کنید. من شخصاً به خودم می گویم: “فقط باید از آن جان سالم به در ببرم.” این به من یادآوری می‌کند که می‌توانم نیاز به کامل بودن را رها کنم و به خودم اجازه می‌دهم تا احساساتم را احساس کنم و به سادگی از طریق آنها وجود داشته باشم.

مانترا برای اضطراب:

  • من آرامش را انتخاب می کنم.
  • من در خطر نیستم.
  • اضطراب من حقیقت را نمی گوید.

3. اجازه دهید آن را خلاقانه منتشر کند.

لحظه های پر از اضطراب پیچیده هستند. توضیح آنها دشوار است و اغلب علائم دردناک و چالش برانگیز احساسی را به همراه دارند. اضطراب اغلب شما را از پاهایتان دور می کند و شما را مجبور می کند که قطعات را دوباره کنار هم قرار دهید. وقتی در چنین لحظه‌ای هستید، دست به قلم و کاغذ، نشانگر یا رنگ بزنید.

به دنبال چیزی خلاق باشید و اجازه دهید اضطراب شما خارج از ذهن شما وجود داشته باشد. اگر نویسنده هستید، سعی کنید اضطراب های خود را از طریق برخی تمرین های نوشتن خلاق کشف کنید. اگر احساس آشفتگی خاصی می کنید، کمی رنگ در نظر بگیرید و اجازه دهید ملایمت ترکیب رنگ ها ذهن شما را منحرف کند و شما را به لحظه حال بازگرداند. اگر حیله گر هستید، به اتاق کاردستی خود بروید و شروع به برش و چسباندن کنید.

به بیان ساده، ایده این است که آن را آزاد کنید. به اضطراب های خود فضایی بدهید تا به غیر از ذهن شما وجود داشته باشد. سپس، با استفاده از هنر و سایر رسانه های خلاقانه، می توانید اضطراب خود را کاهش دهید، دفعات علائم خود را کاهش دهید و آرامش بیشتری را تجربه کنید.

نکته: اگر فرد خلاقی نیستید از این نکته چشم پوشی نکنید. کشف وجود ذهنی خود از طریق هنر، صرف نظر از سطح مهارت شما، می تواند فوق العاده درمانی و آرامش بخش باشد. و هرگز نمی دانید، می توانید اشتیاق یا سرگرمی جدید خود را پیدا کنید!

4. روی یادداشت های چسبنده سرمایه گذاری کنید.

به من گوش کن! از یادداشت های چسبناک برای نوشتن جملات تاکیدی استفاده کنید و آنها را در مکان هایی که مستعد دیدن آنها هستید بچسبانید. به این ترتیب، قدرت، شخصیت و هیبت شدید خود را در تمام طول روز به یاد خواهید آورد. آنها را روی آینه حمام، قفسه کتاب، لپ تاپ، کمد آشپزخانه و غیره خود قرار دهید.

محیط خود را با حالات مثبت، نشاط آور و انگیزشی پر کنید و ببینید چقدر سریع می توانید آهنگ را در ذهن خود تغییر دهید. وقتی الگو را به هم می زنید، به خود اجازه می دهید رفتارهای جدیدی بیاموزید. این جایی است که سحر و جادو اتفاق می افتد! ابتدا یک محیط مثبت و مؤید ایجاد کنید که در آن احساس خوبی داشته باشید. سپس، در لحظات مضطرب به جملات تاکیدی خود بپردازید و آنها را در جایی که به راحتی در دسترس هستند نمایش دهید.

5. تنفس.

مهمترین عامل در هنگام بروز اضطراب شدید حفظ کنترل نفس است. این برای مقابله با حملات پانیک، حملات اضطرابی و اختلالات اضطرابی بسیار مهم است. به محض اینکه متوجه شدید که اضطراب شما شروع شده است، برای کمک به تمرینات تنفسی روی بیاورید. با گذشت زمان، این تمرینات تنفسی به شما کمک می کند آرام تر و آرام تر شوید.

نفس عمیق بکشید و بازدم کنید. می توانید دستان خود را به آرامی روی شکم خود قرار دهید تا به حرکت بدن خود آگاه شوید و به خود بگویید: “بله، من احساس اضطراب می کنم، اما می توانم در این لحظه نفس بکشم.” در طول تنفس، به خود یادآوری کنید که اضطراب شما یک دشمن نیست، بلکه چیزی است که سعی دارد شما را ایمن نگه دارد. به خود یادآوری کنید که کنترل را در دست دارید.

تمرینات تنفسی که باید امتحان کنید:

  • نفس کشیدن شکل 8 – در حالی که به آرامی به داخل و خارج نفس می کشید، از انگشت اشاره خود برای ترسیم شکل هشت در کف دست مقابل استفاده کنید. انجام این دو کار به طور همزمان، اضطراب را منحرف می کند و تمرکز شما را بیشتر بر روی ردیابی و دم و بازدم عمیق متمرکز می کند.
  • بازدم طولانی‌تر – در حین تنفس عمیق، اجازه دهید بدنتان کمی طولانی‌تر از دم بازدم کند. این به طور طبیعی ضربان قلب را کاهش می دهد و بنابراین علائم اضطراب را کاهش می دهد.

6. ماشه را برچسب بزنید.

وقتی به ماشه برچسب می‌زنید، مثل این است که نامی برای مرد بد می‌گذارید. این به شما امکان می دهد به وضوح از آنچه باعث واکنش عاطفی در بدن شما می شود آگاه باشید. همچنین به جای بهمن افکاری که در ذهن شما گیر کرده است، آگاهی را به حال، لحظه حال می آورد.

به خاطر داشته باشید که محرک ها روشی هستند که بدن شما برای ایمن نگه داشتن شما تلاش می کند. به سادگی آن را تصدیق کنید، زبان را دوباره قالب بندی کنید و اجازه دهید احساسات وجود داشته باشند.

  • “من در خطر نیستم. آن صدا آتش بازی بود.”
  • “من نیاز دارم. خانواده ام مرا دوست دارند. افراد سمی به زندگی من تعلق ندارند.”

7. ارتباط برقرار کنید.

به جای اینکه با اضطراب خود در سکوت زندگی کنید، به تنهایی با علائم مبارزه کنید و به تنهایی در سفر سلامت روان خود سفر کنید، آن را با عزیزان خود در میان بگذارید و از مردم حمایت کنید.

آگاهی به خود اضطراب و تعداد افرادی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند کمک می‌کند، و عزیزانتان می‌توانند با یادآوری قدرت، قدرت ذهنی و توانایی‌تان برای مقابله، به شما کمک کرده و از شما حمایت کنند.

آنچه ممکن است در لحظه اضطراب به نظر برسد، بیان کردن آنچه در ذهن شما می گذرد است. به عنوان مثال، «اضطراب من با صدای اسلحه در فیلم ایجاد شد. آیا می‌توانید به من کمک کنید تا چند تمرین تنفسی انجام دهم؟» آنچه را که نیاز دارید با افراد حامی خود در میان بگذارید.

8. قدردانی را تمرین کنید.

شاید از این نکته خسته شده باشید، زیرا به نظر می رسد کمی مد روز است، اما به طور جدی، لحظه ای را برای قدردانی وقت بگذارید. در مضطرب ترین لحظات خود، لحظه ای را به شکرگزاری چیزی اختصاص دهید.

یکی از بهترین بخش‌های تمرین قدردانی نه تنها تأثیرات فوری بلکه تأثیرات بلندمدت آن است. تمرین قدردانی می تواند به شما کمک کند تا با تمرکز بر چیزهای خوب، اضطراب خود را بپذیرید. همچنین در نظر گرفتن چالش های زندگی مفید است.

کارهایی که باید در کوتاه مدت انجام دهید تا اضطراب خود را بپذیرید.

اکنون که می دانیم چگونه در لحظات اضطراب شدید کار کنیم، بپذیرید که در حال حاضر با اضطراب سر و کار دارید. سپس می توانید اضطراب خود را بیشتر بپذیرید و سلامت روانی خود را بهتر کنید.

1. درمان را شروع کنید.

درمان می‌تواند تجربه‌ای برای تغییر زندگی باشد. اگر با اضطراب زندگی می‌کنید، می‌تواند بازی را تغییر دهد.

البته شما باید در سفر درمانی خود مشارکت فعال داشته باشید، درمانگر مناسب را بیابید و با او ارتباط برقرار کنید، و ابزارهایی را که یاد می گیرید به کار ببرید، اما با گذشت زمان، درمان تحول آفرین است.

با کمک یک درمانگر آموزش دیده، مهارت‌ها و تکنیک‌های جدیدی را یاد می‌گیرید و توسعه می‌دهید، این فرصت را خواهید داشت که آنها را در زندگی واقعی به کار ببرید، و سپس برای ارزیابی مجدد با درمانگر خود ارتباط برقرار کنید.

علاوه بر این، درمانگران می توانند به بیماران در یادگیری روش های سالم برای مقابله و بازآموزی الگوهای رفتاری خود کمک کنند.

چند نوع خاصی از درمان وجود دارد که می‌خواهید برای کمک به مدیریت اضطراب خود بررسی کنید.

درمان رفتاری شناختی.

درمان رفتاری شناختی (CBT) یک نوع روان درمانی بسیار رایج است. بسیاری از مردم از آموزه های آن بهره می برند و برای اضطراب و اختلالات اضطرابی فوق العاده موثر است.

CBT یک درمان بسیار مشارکتی و بسیار ساختار یافته است. کمتر در افکار و احساسات مختلف سرگردان است و بیشتر به سمت یک چالش خاص می‌رود.

این شکل از درمان با هدف متوقف کردن چرخه‌های منفی و آموزش تکنیک‌های آرامش، استرس و ابراز وجود است. البته، شما باید یک شرکت کننده فعال باشید تا مزایای واقعی CBT را ببینید.

درمان پذیرش و تعهد.

درمان پذیرش و تعهد که بیشتر به عنوان ACT تلفظ می شود، شکل دیگری از روان درمانی مؤثر و مفید است. پذیرش و تکنیک های مختلف ذهن آگاهی را برای باز کردن و پذیرش احساسات ناخوشایند پذیرفته و استفاده می کند. در نتیجه، بیماران یاد می گیرند که متوجه احساسات ناخوشایند شوند و بیش از حد واکنش نشان ندهند.

ACT ابزار بسیار مؤثری در پذیرش اضطراب شما است و اگر برای پذیرش دستی که به شما داده شده است تلاش کنید، می‌تواند کیفیت زندگی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

گفتگودرمانی سنتی.

این شگفت انگیز است که داشتن کسی برای صحبت کردن چقدر می تواند مفید باشد. بیان احساسات خود و دادن صدایی به هر چیزی که در ذهنتان است با یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا بسیاری از احساسات و موانع پیچیده را برطرف کنید.

علاوه بر کمک به پذیرش اضطراب، درمان سنتی همچنین می‌تواند به شما کمک کند احساس شادی بیشتری داشته باشید، استرس را بهبود ببخشید، و انعطاف‌پذیری را تقویت کنید.

این ایده خوبی است که از یکی از درمانگران در BetterHelp.com تا به شما کمک کند با اضطراب خود کنار بیایید و یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید.

2. تمرین ژورنال نویسی را شروع کنید.

روزنامه‌نویسی ابزاری مفید برای پذیرش اضطراب است. شما می توانید بدون قضاوت درباره هر چیزی در مجله خود بنویسید و آن را به محیطی امن تبدیل کنید. شما می توانید به شک ها، نگرانی ها و ناامنی های خود خانه ای بدهید. روزنامه نگاری ابزاری تاثیرگذار برای سلامت کلی است، اما واقعاً می تواند به پذیرش و درک اضطراب شما کمک کند.

فرد می تواند الگوها را از طریق ژورنال منظم شناسایی کند و از عواملی که آنها را تحریک می کند بیشتر آگاه شود. علاوه بر این، ژورنال نویسی مکانی است که می توانید در آن سپاسگزاری کنید. روز خود را با فهرستی از سه موردی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید آغاز کنید. سپس، در طول روز یادداشت کنید تا در مورد احساس خود فکر کنید.

روزنامه‌نویسی راهی عالی برای ایجاد آگاهی درونی قوی‌تر و شناسایی عوامل محرک است که هر دو در پذیرش و مقابله با اضطراب مهم هستند.

3. مراقبت از خود را بپذیرید.

مراقبت از خود باید اولویت شما باشد، به خصوص زمانی که با اضطراب سروکار دارید. عادات مثبت و سالمی ایجاد کنید که به سلامت کلی شما کمک می کند. اینها می تواند شامل یوگا، تغذیه سالم، حرکت ملایم، مدیتیشن، درمان، هنر، شنا و غیره باشد. مراقبت از خود ضروری و مهم است.

چگونه اضطراب خود را بپذیرید — برای دراز مدت.

ممکن است پس از دریافت تشخیص اضطراب، احساس گیجی، سردرگمی و حتی اندکی دلسرد کنید. با این حال، چند عامل وجود دارد که در این لحظه باید به خاطر بسپارید.

1. اضطراب عیب شما نیست.

زندگی با اضطراب، اگرچه بسیار دشوار است، اما برای شما ضرری ندارد. برعکس، بخش خاصی از شما نیاز به TLC بیشتری دارد (لطف، عشق، مراقبت) که هدف آن حفظ امنیت و امنیت شماست.

به یاد داشته باشید که داشتن یک اختلال اضطرابی یک نقص شخصیتی نیست. در واقع، اضطراب شما را می توان به بهبود عملکرد در زمینه های مختلف زندگی نسبت داد.

به عنوان مثال، اگر یک ارائه کاری بزرگ در راه است و اضطراب شما زیاد است، سپس آن را تمرین کنید تا مطمئن شوید که آن را میخکوب کرده اید. یا اگر نگران راه رفتن به تنهایی هستید، هوشیارتر و آگاه‌تر خواهید بود و به ایمنی کلی شما کمک می‌کنید.

برای شروع به پذیرش اضطراب خود، باید نحوه مشاهده آن را مجدداً تنظیم کنید و مطمئن شوید که آن را به عنوان یک نقص نمی‌دانید.

2. به دنبال پشتیبانی باشید.

یک حلقه پشتیبانی ایجاد کنید. این ممکن است از طریق حضور و شرکت در گروه‌های مختلف حمایتی، برنامه‌های درمانی، یا با دوستان و عزیزان باشد. پشتیبانی یکپارچه است. یک فرد پشتیبان خوب می تواند تفاوت زیادی در نحوه تأثیر اضطراب بر شما ایجاد کند. به دنبال افرادی باشید که آماده یادگیری هستند و واقعاً به شما اهمیت می دهند.

3. اضطراب واقعی است.

درگیر این فکر نباشید که اضطراب واقعی نیست یا یک وضعیت سلامت روان واقعی نیست.

یکی از راه‌های تغییر این تفکر، یادگیری در مورد آن است. در مورد تشخیص خود بیاموزید. دانش قدرت است. برای پذیرش اضطراب خود، باید آن را درک کنید. درباره آن بخوانید، تولیدکنندگان محتوایی را دنبال کنید که تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند، با پزشک خود صحبت کنید و به پادکست‌ها گوش دهید.

نسخه‌های واقعی و معتبر از نحوه پیچیده شدن اضطراب در زندگی افراد را بیابید. درک این بیماری روانی می تواند به شما کمک کند بپذیرید که واقعی است و با آن دست و پنجه نرم می کنید. این می تواند یک عامل کلیدی در افزایش شفقت به خود باشد. وقتی آن را در زندگی واقعی دیدید، می‌توانید راحت‌تر بپذیرید که شما هم آن را دارید.

4. اضطراب قابل درمان است.

وقتی تشخیص خود را می شنوید، ممکن است پاسخی به سؤالات شما باشد. به عنوان مثال، “چرا معده من همیشه درد می کند؟ چرا من همیشه سردرد دارم؟ چرا اینطوری حس می کنم؟» در حالی که شنیدن تشخیص ممکن است آرامش بخش باشد، همچنین می تواند طاقت فرسا باشد.

به خاطر داشته باشید که اضطراب قابل درمان است. از طریق درمان، داروها و تغییرات سبک زندگی، ارائه‌دهنده مراقبت‌های پزشکی می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی کامل و شاد همراه با اضطراب داشته باشید. برای پذیرش اضطراب خود، باید درک کنید که مشکلی نیست. اضطراب قابل درمان است و چندین چیز در کنترل شماست. (با پزشک خود تماس بگیرید، یک درمانگر پیدا کنید، تمرین سپاسگزاری را شروع کنید، محرک ها را شناسایی کنید، و غیره)

روش درمان اضطراب فردی است. برای برخی، شدت کمتری دارد و به تغییرات سبک زندگی و محیطی پاسخ می دهد. برخی دیگر به دارو و روان درمانی با نسخه یا یکی بدون دیگری نیاز دارند.

بنابراین، وقتی می شنوید که چیزی که تجربه می کنید اضطراب است، ناامید نشوید، زیرا قابل درمان است. می‌توانید برای بهبود عملکرد با آن اقداماتی انجام دهید.

5. ذهن آگاهی را در زندگی خود بگنجانید.

ذهن‌آگاهی تمرینی است برای رساندن آگاهی به لحظه حال و حضور کامل در آنجا. این نیاز به تمرین و تلاش دارد. با این حال، اثرات آن بسیار زیاد است! ذهن آگاهی به کاهش استرس و افزایش خودآگاهی کمک می کند. همچنین می تواند علائم اضطراب را بهبود بخشد و به تغییر رابطه شما با خودتان کمک کند. ذهن آگاهی شامل بودن در لحظه است که به خوبی با بیشتر اضطراب مقابله می کند.

نمیدانید چگونه ذهن آگاهی را وارد زندگی خود کنید؟ فردا را با مدیتیشن صبحگاهی هدایت شده آغاز کنید. روز را با قدردانی، توجه و از همه مهمتر آگاهی آغاز خواهید کرد. بعد از اینکه چند بار این کار را انجام دادید، روتین تر می شود. با این حال، فواید آرامش را بلافاصله پس از مدیتیشن موفق احساس خواهید کرد.

6. افکار غیر مفید را به چالش بکشید.

حتی اگر اضطراب دارید و آن را می پذیرید، مجبور نیستید اجازه دهید افکار بیداد کنند و حال و هوای شما را مختل کنند. به چالش کشیدن هر فکر غیر مفید یا منفی که به ذهنتان می رسد عادت کنید. به عنوان مثال، “من به اندازه کافی خوب نیستم” به “بله، من هم شایسته حضور در اینجا هستم” می شود.

در افکار مضطرب عینی شک کنید و به خود اجازه دهید که خلاف آن را باور کنید. انسان ها موجوداتی فوق العاده معمولی هستند و فکر کردن به چیزهای منفی و خود خرابکاری می تواند به اولین غریزه انسان تبدیل شود. وقتی شروع به به چالش کشیدن آن افکار می‌کنید، به خود اجازه می‌دهید تا افکار دیگر را بپذیرید، مانند افکار مثبت‌تر و مهربان‌تر درباره خودتان.

7. حرکت کنید.

حرکت مهم است. سلامت جسمانی مهم است، اما پذیرش و بهبود رابطه خود با اضطراب حیاتی است. بنابراین، نوعی حرکت شاد را در برنامه روزانه خود بگنجانید. تفاوتی که می تواند از نظر زندگی شما ایجاد کند قابل توجه است.

از نظر اینکه چگونه بر اضطراب تأثیر می گذارد، کتری را تصور کنید که با آب جوش سوت می زند. برای تهیه چای آماده است. وقتی درب را باز می‌کنید، مانند تسکین کتری است. حرکت با اضطراب اینگونه است. این آزادسازی انرژی و تقویت کننده خلق و خوی طبیعی است.

8. ناراحتی را در آغوش بگیرید.

رشد زمانی اتفاق می‌افتد که تغییر رخ دهد. برای رشد باید تغییر کرد. روی تغییر ذهنیت خود از تنفر از تغییر به پذیرش آن کار کنید. یاد بگیرید که با چیزهایی که باعث ناراحتی شما می شوند راحت باشید زیرا این چیزها معمولاً باعث رشد و توسعه می شوند.

من فکر می کنم جامعه ذاتاً به ما آموخته است که از تغییر بترسیم. بسیاری از اضطراب‌ها ریشه در تغییر دارند، و با راحت‌تر شدن با تغییر، قدرت اضطراب را برای از بین بردن روزتان (یا برای برخی از ما، زندگی‌مان) از بین می‌برید.

9. منتظر نباشید که اضطراب شما از بین برود.

این اشتباه را مرتکب نشوید که قبل از اینکه به زندگی خود ادامه دهید، منتظر بمانید تا اضطرابتان از بین برود. اضطراب بخشی از زندگی در این فصل برای شماست و این اشکالی ندارد. متعهد شوید که مهارت‌ها را بیاموزید، جعبه ابزار خود را توسعه دهید، و بخشی فعال از زندگی خود باشید.

قبل از اینکه کاری را که می‌خواهید انجام دهید، منتظر خروج اضطراب نباشید. با وجود اضطراب، آن کارها را انجام دهید. اهداف کوچکی را برای خود تعیین کنید تا مطمئن شوید که هنوز زندگی خود را ادامه می دهید. مطمئن شوید که اهدافی را تعیین کرده اید که واقعاً قابل دستیابی هستند، در غیر این صورت، ممکن است احساس کنید در حالی که در تلاش برای انجام آنها هستید، روی یک تردمیل بی پایان هستید!

10. قابلیت بقا.

در صورت نیاز به خود یادآوری کنید که تا به حال از همه چیز جان سالم به در برده اید و به استقامت ادامه خواهید داد. لحظات چالش برانگیز فقط همین هستند. لحظات. و در حالی که شصت ثانیه از اضطراب می تواند برای احساس حداقل یک ساعت بگذرد، هنوز فقط شصت ثانیه است. این واقعیت را به آرامی به خود یادآوری کنید هر بار که با اضطراب خود روبرو می شوید که مانعی است. شما تا این لحظه از هر لحظه سختی جان سالم به در برده اید. هر چند وقت یکبار که نیاز دارید این را به خود یادآوری کنید.

11. به خودتان دلسوزی نشان دهید.

واقعیت این است که اضطراب یک مشکل واقعی سلامت روان است. چندین اختلال اضطرابی مختلف وجود دارد و علائم بعدی آنها می تواند فلج کننده، دردناک و ناتوان کننده باشد. سخت است که با اضطراب زندگی کنید، بنابراین به خاطر داشته باشید که به خودتان شفقت نشان دهید.

با خودت صحبت کن که دقیقاً در شرایط مشابه با بهترین دوستت صحبت می کنی. به احتمال زیاد، به بهترین دوست خود نخواهید گفت که همه چیز در ذهن اوست یا اینکه واقعی نیست. در عوض، شما مهربان، دلسوز و دلسوز خواهید بود. همان میزان مهربانی را به خود نشان دهید.

12. یادگیری را متوقف نکنید.

همیشه در حال یادگیری و اجرا باشید. یک نکته جدید اضطراب را در آخرین مجله خود بخوانید. آن را امتحان کنید. (قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک تکنیک را تسکین نمی دهد، بیش از یک بار امتحان کنید. تسلط بر برخی تکنیک ها زمان بر است!) درباره سلامت روان، اضطراب، اختلال اضطراب خاص خود و هر چیز دیگری بیاموزید. هر چه بیشتر یاد بگیرید، بیشتر بر اضطراب خود تسلط پیدا می کنید.

13. مدافع.

آگاهی را در مورد اضطراب، در مورد زندگی با آن و چالش های بزرگی که ایجاد می کند، گسترش دهید. از خود، مراقبت و حقوق خود دفاع کنید. داشتن اضطراب یک نقص یا یک ویژگی منفی شخصیت نیست. در عوض، تبدیل شدن به یک مدافع می تواند اعتماد به نفس، خودآگاهی و حلقه حمایت شما را افزایش دهد.

پس آیا آماده پذیرش اضطراب خود هستید؟

می‌دانید که چیست، چه احساسی دارد و حتی چقدر بر زندگی شما تأثیر می‌گذارد، اما آیا آماده‌اید اضطراب خود را بپذیرید، آن را تصدیق کنید و جایگاه آن را در زندگی‌تان درک کنید؟

این مهم است که به یاد داشته باشید که اضطراب امروز شما لزوماً اضطراب فردای شما نیست. شما می توانید ابزارهای قوی و مکانیسم های مقابله ای را برای مدیریت و تغییر واکنش های معمول به محرک های مختلف ایجاد کنید. می‌توانید درمانگری را پیدا کنید که با او «کلیک کنید» و اشکال مختلف درمانی را بررسی کنید.

این موارد کاملاً در کنترل شماست. لحظه مضطرب که تلفن خود را برای برقراری تماس برای اولین جلسه درمانی خود برمی دارید، لحظه ای است که آماده پذیرش این هستید که با اضطراب زندگی می کنید.

یا، لحظه‌ای که احساس می‌کنید قلبتان به شدت می‌تپد، ممکن است از سینه‌تان بشکند، حتی اگر کاملاً آگاه باشید که حتی ممکن نیست. در مورد لحظه‌ای که متوجه می‌شوید یک ماه است که خانه‌تان را ترک نکرده‌اید، چرا که اضطراب اجتماعی‌تان جلوی در را قفل کرده است، چطور؟ یا دردهای بی پایان بدن که هر وقت ظاهر می شوند و به نظر می رسد هیچ توضیحی ندارند.

پذیرفتن این موضوع که اضطراب دارید به معنای پذیرفتن تمام چالش هایی است که با آن همراه است. دیگر با آن مبارزه نمی‌کنید، بلکه به آن اجازه می‌دهید تا وجود داشته باشد، احساسات کنونی خود را تصدیق کنید و ابزارهای تسکین اضطراب را توسعه دهید.

پذیرش اضطراب شما را به صندلی راننده بازمی گرداند. مثل این است که بگوییم ما فقط راه متفاوتی را در پیش می گیریم اما همچنان همان راه را می رویم. شما هنوز زندگی می‌کنید، کار می‌کنید، شکوفا می‌شوید، و شکوفا می‌شوید، اما این کار را با اضطراب خود انجام می‌دهید تا در برابر آن.

مبانی پذیرش اضطراب.

اگرچه این مقاله مملو از نکاتی برای زیستن و پذیرفتن زندگی با اضطراب است، چند اصل ملموس وجود دارد که می تواند متحول کننده باشد و ارزش این را دارد که امروز شما را کنار بگذاریم.

اضطراب حکم اعدام نیست. این یک وضعیت سلامت روان قابل درمان است. افراد مبتلا می توانند ابزارها، ترفندها، نکات و تکنیک هایی را برای کمک به خود توسعه دهند. تو درمانده نیستی. برای تغییر مکالمه ای که با خود دارید تلاش کنید، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و هرگز از یادگیری دست نکشید. شما می توانید یک زندگی کاملاً زیبا داشته باشید، حتی اگر ممکن است با پیچیدگی های اضطراب آمیخته باشد، و کاملاً ارزش تلاش کردن را دارد.

هنوز نمی‌دانید چگونه با اضطراب یا اختلال اضطراب خود کنار بیایید؟ صحبت کردن با کسی واقعاً می‌تواند به شما کمک کند تا با هر چیزی که زندگی به سرتان می‌آورد کنار بیایید. این یک راه عالی برای از بین بردن افکار و نگرانی‌هایتان است تا بتوانید با آنها کار کنید.

در مورد آن با یک درمانگر صحبت کنید. چرا؟ زیرا آنها برای کمک به افراد در موقعیت هایی مانند شما آموزش دیده اند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا اضطراب خود را درک کنید، معنی آن چیست، چگونه می توان آن را درمان کرد، و چگونه می توانید با وجود آن از زندگی لذت ببرید.

BetterHelp.com وب سایتی است که در آن شما می تواند از طریق تلفن، ویدیو یا پیام فوری با یک درمانگر ارتباط برقرار کند.

در حالی که ممکن است سعی کنید خودتان این مشکل را حل کنید، ممکن است مشکلی بزرگتر از آن باشد که خودیاری بتواند به آن رسیدگی کند. و اگر بر سلامت روانی، روابط، یا به طور کلی زندگی شما تأثیر می گذارد، موضوع مهمی است که باید حل شود.

بسیاری از مردم سعی می‌کنند از پس مشکلات برآیند و تمام تلاش خود را برای غلبه بر مسائلی انجام دهند که هرگز واقعاً با آنها دست و پنجه نرم نمی‌کنند. اگر در شرایط شما اصلا امکان پذیر است، درمان 100٪ بهترین راه پیش رو است.

اگر مایلید در مورد سرویس BetterHelp.com ارائه شده و روند شروع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شما قبلاً با جستجو و خواندن این مقاله اولین قدم را برداشته اید. بدترین کاری که در حال حاضر می توانید انجام دهید هیچ کاری نیست. بهترین کار این است که با یک درمانگر صحبت کنید. بهترین کار بعدی این است که همه چیزهایی را که در این مقاله آموخته اید توسط خودتان پیاده سازی کنید. انتخاب با شماست.

شما ممکن است این موارد را نیز دوست داشته باشید:

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا