سلامت

چه چیزی باعث اضطراب می شود؟ 11 دلیلی که ممکن است شما را شگفت زده کند

چه چیزی باعث اضطراب می شود؟ 11 دلیلی که ممکن است شما را شگفت زده کند

چه چیزی باعث اضطراب می شود؟ 11 دلیلی که ممکن است شما را شگفت زده کند

مهم است برای کشف آنچه باعث اضطراب شما می شود. آگاهی از علت می تواند به شما در مدیریت بهتر اضطراب کمک کند.

اضطراب یک وضعیت سلامت روانی است که می تواند باعث ایجاد احساس نگرانی، ترس یا تنش شود. برای برخی افراد، اضطراب نیز می‌تواند باعث حملات پانیک و علائم فیزیکی مانند قفسه سینه درد.

اختلالات اضطرابی بسیار رایج هستند. آنها بر 40 میلیون نفر در ایالات متحده، طبق انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا.

آنچه باعث ایجاد اضطراب و اختلالات اضطرابی می شود می تواند پیچیده باشد. این احتمال وجود دارد که ترکیبی از عوامل، از جمله ژنتیک و دلایل محیطی، نقش داشته باشد.

اما واضح است که برخی رویدادها، احساسات یا تجربیات ممکن است باعث علائم اضطراب شوند برای شروع یا ممکن است آنها را بدتر کند. این عناصر محرک‌ها.

محرک‌های اضطراب می‌توانند برای هر فردی متفاوت باشند، اما بسیاری از محرک‌ها در میان افراد مبتلا به این شرایط رایج است. اکثر مردم متوجه می شوند که محرک های متعددی دارند. اما برای برخی از افراد، حملات اضطرابی ممکن است بدون هیچ دلیلی شروع شوند.

به همین دلیل، مهم است که هر محرک اضطرابی را که ممکن است داشته باشید، کشف کنید. شناسایی محرک های شما یک گام مهم در مدیریت آنها است.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد این محرک‌های اضطراب و کارهایی که می‌توانید برای مدیریت اضطراب خود انجام دهید بدانید.

1. مسائل بهداشتی

تشخیص سلامتی که ناراحت کننده یا دشوار است، مانند سرطان یا بیماری مزمن الف>، ممکن است باعث ایجاد اضطراب یا تشدید آن شود. این نوع محرک به دلیل احساسات فوری و شخصی که ایجاد می کند بسیار قدرتمند است.

می توانید با فعال بودن و درگیر شدن با پزشک به کاهش اضطراب ناشی از مسائل سلامتی کمک کنید. صحبت کردن با یک درمانگر نیز ممکن است مفید باشد، زیرا آنها می توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را در اطراف تشخیص خود مدیریت کنید.

2. داروها

برخی داروهای تجویزی و بدون نسخه (OTC) ممکن است علائم اضطراب را تحریک کنند. این به این دلیل است که مواد فعال موجود در این داروها ممکن است باعث ایجاد احساس ناراحتی یا ناراحتی در شما شود.

این احساسات می‌توانند مجموعه‌ای از رویدادها را در ذهن و بدن شما ایجاد کنند که ممکن است منجر به علائم اضافی اضطراب شود.

داروهایی که ممکن است باعث اضطراب شوند عبارتند از:

درباره احساسی که این داروها در شما ایجاد می کنند با پزشک صحبت کنید و جایگزینی را در نظر بگیرید که باعث اضطراب شما نشود یا علائم شما را بدتر نکند.

3. کافئین

بسیاری از مردم برای بیدار شدن به فنجان جو صبحگاهی خود متکی هستند، اما در واقع ممکن است باعث تحریک یا تشدید اضطراب شود.

طبق یک بررسی 2022، نوشیدن حدود پنج فنجان قهوه باعث افزایش اضطراب و ایجاد حملات پانیک در افراد مبتلا به اختلال هراس.

در یک مطالعه 2020 استرالیا شامل 429 بزرگسال 20 ساله در مدت 2 سال مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا اضطراب را در مردان افزایش می‌دهد اما در زنان نه.

برای کاهش داده‌های مصرف کافئین با جایگزینی گزینه های بدون کافئین در صورت امکان.

4. حذف وعده‌های غذایی

وقتی غذا نمی‌خورید، ممکن است قند خونتان پایین بیاید. این می‌تواند منجر به لرزش دست‌ها و غرش شکم شود. همچنین می‌تواند باعث اضطراب شود.

خوردن غذاهای متعادل به دلایل بسیاری مهم است. انرژی و مواد مغذی مهمی را برای شما فراهم می کند. اگر نمی توانید برای سه وعده غذایی در روز وقت بگذارید، میان وعده های سالم راهی عالی برای جلوگیری از افت قند خون، احساس عصبی بودن یا بی قراری و اضطراب است.

به خاطر داشته باشید، غذا می تواند بر روی شما تأثیر بگذارد خلق و خو.

5. تفکر منفی

ذهن شما قسمت اعظم بدن شما را کنترل می کند و این مطمئناً در مورد اضطراب صادق است. وقتی ناراحت یا ناامید هستید، کلماتی که به خودتان می‌گویید می‌تواند باعث ایجاد احساسات بیشتر شود. اضطراب.

اگر هنگام فکر کردن در مورد خود تمایل به استفاده از کلمات منفی زیادی دارید، یادگیری تمرکز مجدد زبان و احساسات خود هنگام شروع این مسیر مفید است. کار با یک درمانگر می تواند در این فرآیند فوق العاده مفید باشد.

6. نگرانی های مالی

نگرانی در مورد پس انداز پول یا داشتن بدهی< /a> می تواند باعث ایجاد اضطراب شود. صورت‌حساب‌های غیرمنتظره یا ترس‌های پولی نیز محرک‌ها هستند.

یادگیری مدیریت این نوع محرک‌ها ممکن است به جستجوی کمک حرفه‌ای مانند مشاور مالی نیاز داشته باشد. احساس اینکه در این فرآیند یک همراه و راهنمای دارید، ممکن است نگرانی شما را کاهش دهد.

7. مهمانی ها یا رویدادهای اجتماعی

اگر اتاقی پر از غریبه به نظر سرگرم کننده نیست، شما تنها نیستید. رویدادهایی که شما را ملزم می‌کند با افرادی که نمی‌شناسید صحبت کنید یا با افرادی که نمی‌شناسید تعامل داشته باشید، می‌توانند باعث ایجاد احساس اضطراب شوند که ممکن است به عنوان داده‌های اختلال اضطراب اجتماعی.

برای کمک نگرانی یا ناراحتی خود را کاهش دهید، همیشه می توانید در صورت امکان یک همراه همراه داشته باشید. اما همکاری با یک متخصص برای یافتن مکانیسم های مقابله که این رویدادها را قابل کنترل تر می کند نیز مهم است. در بلند مدت.

8. تعارض

مشکلات، مشاجرات، اختلاف نظرها در رابطه – این تعارضات همگی می توانند اضطراب را تحریک یا تشدید کنند. اگر تعارض به ویژه شما را تحریک می کند، ممکن است لازم باشد راهبردهای حل تعارض را یاد بگیرید.

همچنین، با یک درمانگر یا دیگر متخصص سلامت روان صحبت کنید تا یاد بگیرید چگونه احساساتی را که این تعارضات ایجاد می کند مدیریت کنید.

9. استرس

عوامل استرس زا روزانه مانند راهبندان یا از دست دادن قطار می تواند باعث اضطراب هر کسی شود. اما استرس طولانی مدت یا مزمن می تواند منجر به اضطراب طولانی مدت و بدتر شدن علائم شود. همچنین سایر مشکلات سلامتی.

استرس همچنین می‌تواند منجر به رفتارهایی مانند حذف وعده‌های غذایی، نوشیدن الکل شود. ، یا عدم خواب کافی. این عوامل نیز می‌توانند باعث تحریک یا تشدید اضطراب شوند.

درمان و جلوگیری از استرس اغلب نیاز دارد یادگیری مکانیسم های مقابله ای یک درمانگر یا مشاور می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید منابع استرس خود را بشناسید و در مواقعی که طاقت فرسا یا مشکل ساز می شوند، آنها را مدیریت کنید.

10. رویدادها یا اجراهای عمومی

سخنرانی عمومی، صحبت در مقابل رئیس خود، اجرا در یک مسابقه و یا حتی خواندن با صدای بلند یک محرک رایج اضطراب است. اگر شغل یا سرگرمی‌های شما به این نیاز دارد، پزشک یا درمانگر می‌تواند با شما همکاری کند تا راه‌هایی را بیاموزد که در این تنظیمات راحت‌تر باشید.

همچنین، تقویت‌های مثبت از جانب دوستان و همکاران می‌تواند به شما کمک کند احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. .

11. محرک های شخصی

تشخیص این محرک ها ممکن است دشوار باشد، اما یک متخصص سلامت روان برای کمک به شناسایی آنها آموزش دیده است. اینها ممکن است با یک بو، یک مکان یا حتی یک آهنگ شروع شوند. محرک های شخصی، آگاهانه یا ناخودآگاه، خاطره بد یا رویداد آسیب زا در زندگی را به شما یادآوری می کنند.

افراد دارای اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) اغلب محرک های اضطراب ناشی از محرک های محیطی را تجربه می کنند.

شناسایی محرک های شخصی ممکن است طول بکشد. زمان، اما مهم است تا بتوانید یاد بگیرید بر آنها غلبه کنید.

اگر می توانید محرک های خود را شناسایی و درک کنید، می توانید برای اجتناب از آنها و مقابله با آنها تلاش کنید. می‌توانید راهبردهای مقابله‌ای خاصی را برای کنترل محرک‌ها در زمان وقوع بیاموزید.

در اینجا سه ​​نکته برای شناسایی محرک‌ها وجود دارد:

  • شروع یک مجله: زمانی که اضطراب شما قابل توجه است یادداشت کنید و آنچه را که فکر می کنید ممکن است منجر به محرک شده باشد را یادداشت کنید. برخی برنامه‌ها نیز می‌توانند به شما در ردیابی اضطراب کمک کنند.
  • کار با یک درمانگر: شناسایی برخی از محرک های اضطراب ممکن است دشوار باشد، اما یک متخصص سلامت روان آموزش هایی دارد که می تواند به شما کمک کند. آنها ممکن است از گفتار درمانی، یادداشت روزانه یا روش های دیگر برای یافتن محرک ها استفاده کنند.
  • با خود صادق باشید:اضطراب می تواند باعث افکار منفی و ارزیابی ضعیف از خود شود. این می تواند شناسایی محرک ها را به دلیل واکنش های اضطرابی دشوار کند. با خودتان صبور باشید و مایل باشید چیزهای گذشته خود را بررسی کنید تا بفهمید چگونه ممکن است امروز روی شما تأثیر بگذارد.

شایع ترین علائم اضطراب عبارتند از:

اگر این علائم را به طور منظم به مدت 6 ماه یا بیشتر تجربه می کنید، ممکن است اختلال اضطراب عمومی (GAD) داشته باشید ). انواع دیگر اختلالات اضطرابی نیز وجود دارد. علائم برای آنها ممکن است متفاوت از GAD باشد.

برای مثال، با اختلال هراس ممکن است تجربه کنید:

  • ضربان قلب سریع یا تپش قلب
  • تعریق
  • لرزیدن
  • لرزش
  • احساس بسته شدن گلو

اگرچه ممکن است گاهی اوقات بدون دلیل ظاهراً احساس اضطراب کنید، اما معمولاً یک علت، و محرک ممکن است فراتر از آگاهی شما.

اگر مدام احساس اضطراب می کنید بدون اینکه دلیل آن را بدانید، این نشانه اختلال اضطراب عمومی.

علاوه بر محرک ها در بالا ذکر شد، موارد زیر برخی از دلایل احتمالی است که ممکن است بی دلیل احساس اضطراب کنید:

اگر احساس اضطراب می‌کنید اما دلیل آن را نمی‌دانید، صحبت با یک درمانگر ممکن است به تعیین علت آن کمک کند.

اگر فکر می کنید بیش از حد نگران هستید یا مشکوک به اختلال اضطراب هستید، زمان برای کمک گرفتن تشخیص اضطراب اغلب دشوار است زیرا علائم با گذشت زمان رایج می‌شوند.

بحث را با صحبت با پزشک شروع کنید. آنها علائم شما را مورد بحث قرار می دهند، تاریخچه سلامتی را انجام می دهند و یک معاینه فیزیکی انجام می دهند. آن‌ها می‌خواهند هر گونه مشکل فیزیکی احتمالی را که ممکن است باعث این مشکلات شود نیز رد کنند.

از آنجا، ممکن است پزشک شما را با دارو درمان کند. آنها همچنین ممکن است شما را به یک متخصص سلامت روان مانند روانشناس یا روانپزشک ارجاع دهند. این پزشکان می‌توانند از ترکیبی از گفتار درمانی و دارو برای درمان اضطراب و پیشگیری از محرک‌ها استفاده کنند.

<اضطراب گاه به گاه شایع است، اما احساس مزمن نگرانی، ترس یا ترس اینطور نیست. آنها نشانه ای هستند که باید به دنبال کمک حرفه ای باشید.

خبر خوب این است که اضطراب یک وضعیت سلامت روان بسیار قابل درمان است. با این حال، بسیاری افراد مبتلا به اضطراب به دنبال درمان نیستند.

اگر اضطراب شما مانع زندگی روزمره شما می شود، باید به دنبال کمک باشید. یک متخصص سلامت روان می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه درمانی بیابید که علائم شما را کاهش می دهد و به شما کمک می کند تا با محرک های اضطراب خود کنار بیایید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا