سلامت

چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به روتاویروس قرار دارند؟

چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به روتاویروس قرار دارند؟

چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به روتاویروس قرار دارند؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روتاویروس رایج‌ترین دلیل بروز اسهال در میان کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است. کودکان کمتر از پنج سال بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به روتاویروس و مرگ‌ومیر ناشی از آن قرار دارند. تقریباً هر کودکی حداقل یک بار قبل از پنج سالگی به روتاویروس مبتلا می‌شود در بیشتر موارد نیز این عفونت قبل از سه سالگی رخ می‌دهد.

زمان اوج شیوع روتاویروس

روتاویروس ممکن است در تمام طول سال شیوع پیدا کند، اما معمولاً در زمان‌های خاصی مانند فصل زمستان شیوع آن به اوج خود می‌رسد. این بیماری در مناطق گرمسیری تمام طول سال رخ می‌دهد.

انتقال روتاویروس

به نظر می‌رسد که انتقال بیماری روتاویروس از فردی به فرد دیگر از طریق تماس مستقیم و همچنین غذاها یا اسباب‌بازی‌های آلوده رخ می‌دهد. معمولاً انتقال این بیماری در محیط‌های بسته مانند خانه‌ها و بیمارستان‌ها بیشتر از محیط‌های دیگر است.

روش پیشگیری از بروز روتاویروس

از آنجایی که روتاویروس از طریق تماس دست آلوده با صورت منتقل می‌‎شود، همه اعضای خانواده و پرسنل مراکز بهداشتی باید پس از تمیز کردن کودکی که مدفوع کرده است، قبل از تهیه غذا، قبل از غذا خوردن و قبل از غذا دادن به کودکان دست‌های خود را بشویند.

به گفته متخصصان، بهترین و موثرترین روش برای پیشگیری از بروز روتاویروس، دریافت واکسن است. این واکسن معمولاً در سنین دو و چهار ماهگی یا دو، چهار و شش ماهگی دریافت می‌شود.

منبع:ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا