سلامت

آیا باید در طول یک دوره میگرن رانندگی کرد؟

آیا باید در طول یک دوره میگرن رانندگی کرد؟

میگرن یک بیماری عصبی است که باعث سردرد شدید و علائم دیگری مانند حالت تهوع می‌شود. استفراغ و حساسیت به نورها، صداها و بوها.

سردرد مرتبط با میگرن می تواند باشد ناتوان کننده این می تواند افراد را از رفتن به محل کار یا مدرسه و شرکت در روال معمول خود باز دارد.

در یک دنیای ایده آل، شما نمی توانید در طول یک دوره میگرن پشت فرمان ماشین بنشینید و رانندگی کنید. محدودیت های فیزیکی و اختلال در توانایی تفکر می تواند رانندگی را ناامن کند.

اما واقعیت این است که بسیاری از افراد مبتلا به میگرن نیاز دارند که از سر کار به خانه برگردند، بعد از مدرسه بچه‌ای را تحویل بگیرند یا به مطب دکتر بروند.

بنابراین، رانندگی با میگرن چقدر ناامن است و آیا راهی برای کاهش خطرات آن وجود دارد؟ این چیزی است که علم در مورد رانندگی با میگرن می گوید.

میگرن چیست؟

در حالی که بیش از 10٪ از مردم در سراسر جهان میگرن را تجربه می کنند، اغلب به اشتباه به عنوان یک “سردرد بد” درک می شود. میگرن می تواند نادر یا مزمن باشد و رخ دهد چند بار در هفته یا ماه. دوره‌ها می‌توانند ساعت‌ها یا روزها طول بکشند.

در طول یک دوره میگرن، بسیاری از افراد دردی نبض‌دار و ضربانی در یک یا هر دو طرف سر خود خواهند داشت که با حرکت بدتر می‌شود. این اغلب آنها را مجبور می کند تا از زندگی روزمره خود عقب نشینی کنند تا درد از بین برود.

همچنین ممکن است مراحلی از میگرن قبل و بعد از دوره وجود داشته باشد که باعث شود:

  • مه مغزی
  • تحریک پذیری
  • سرگیجه
  • خستگی شدید
  • اختلال بینایی
< span/>

اگرچه اجتناب از رانندگی در طول دوره میگرن می تواند سخت باشد، به خصوص اگر میگرن شما مزمن است و دوره های مکرر را تجربه می کنید، رانندگی یک فعالیت ایمن در نظر گرفته نمی شود.

تحقیق در مورد اثرات میگرن بر رانندگی پراکنده است، اما دو مشکل بالقوه وجود دارد: علائم عصبی که در طول یک دوره اتفاق می‌افتد و عوارض جانبی داروهایی که ممکن است برای پیشگیری یا درمان دوره‌ها مصرف کنید.

هنگام تجویز داروی میگرن، پزشک یا داروساز به شما می گوید که آیا هر یک از داروها شما را از رانندگی محدود می کند یا خیر.

داروهای رایجی مانند سوماتریپتان می توانند شما را سرگیجه یا خواب آلودگی< /a>. داروهای ضد تهوع نیز می توانند باعث خواب آلودگی شما شوند.

پزشکان معمولاً توصیه می کنند که پس از مصرف این نوع داروها از رانندگی یا کار با ماشین آلات سنگین خودداری کنید. در واقع، یک داروی جدیدتر، lasmiditan، دارای هشدار خاص که شما نمی توانید حداقل 8 ساعت پس از مصرف ماشین آلات سنگین رانندگی کنید یا کار کنید.

وقتی نوبت به ارزیابی علائم خود در برابر توانایی شما در رانندگی می رسد، ممکن است مشکل باشد. ممکن است به توانایی خود در سفر ایمن اطمینان داشته باشید.

اما بنیاد میگرن آمریکا به افراد مبتلا به میگرن توصیه می‌کند که در هر مرحله از دوره میگرن از رانندگی اجتناب کنند زیرا علائم می‌توانند ناگهان بدتر شوند.

چندین نشانه میگرن وجود دارد که می‌تواند رانندگی را به یک فعالیت ناامن تبدیل کند. . در اینجا برخی از رایج ترین آنها به همراه نحوه تداخل آنها در رانندگی آورده شده است.

تهوع و استفراغ

در هنگام رانندگی با آن تهوع مقابله به اندازه کافی سخت است. تقریباً غیرممکن است که هنگام استفراغ فعالانه چشمان خود را به جاده نگاه دارید.

سرگیجه

سرگیجه یکی از علائم رایج میگرن است که می تواند با حرکات مکرر سر بدتر شود. .

این نوع اختلال دهلیزی می تواند رانندگی را دشوار کند. بر اساس بررسی تحقیقاتی 2020، بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات دهلیزی می گویند که علائم توانایی آنها را برای رانندگی محدود می کند.

اختلالات بینایی

اگر یک دوره میگرنی با هاله، ممکن است اختلالات بینایی را تجربه کنید، مانند:

  • چراغ های چشمک زن
  • دیدن نقاط یا ستاره ها
  • جزئی موقت از دست دادن بینایی

این اختلالات می تواند بر توانایی شما در ارزیابی محیط اطراف در حین رانندگی تأثیر بگذارد.

مه مغزی

قسمت های میگرن اغلب شامل تعدادی اختلالات شناختی، مانند:

  • از دست دادن حافظه
  • آهسته یا سردرگم تکلم
  • مشکل در تمرکز

این مه مغزی می تواند حرکت ایمن از مکانی به مکان دیگر را در حالی که پشت فرمان هستید دشوار کند.

حساسیت به نور و صدا

حساسیت کابین خودرو به نور و صدا افزایش می یابد. این می تواند باز نگه داشتن چشمان شما، ثابت ماندن در جاده و تمرکز روی محیط را دشوار کند.

خواب آلودگی

خواب آلودگی و برخوردهای ترافیکی دست به دست هم می دهند. از آنجایی که میگرن می‌تواند باعث خستگی شدید و خواب‌آلودگی شود، از نظر فیزیکی ممکن است هوشیاری و بیدار ماندن کافی در حین رانندگی برای ایمن نگه داشتن خود و دیگران غیرممکن باشد.

ضعف

این کمتر رایج است، اما نوعی میگرن وجود دارد که باعث ایجاد هاله شامل ضعف در یک طرف بدن می شود: میگرن همی پلژیک . علائم آن اغلب شبیه به سکته مغزی است.

اگر نمی توانید حرکات بدنی خود را در هیچ مرحله ای از میگرن کنترل کنید، نمی توانید با خیال راحت وسیله نقلیه را برانید.

در حالی که رانندگی در طول دوره میگرن ایمن ترین انتخاب نیست، انجام این کار در تمام 50 ایالت ایالات متحده قانونی است.

بر خلاف سایر شرایط عصبی (مانند صرع، نارکولپسی و اختلالات تشنج)، تشخیص میگرن با هیچ مرحله یا محدودیت اضافی همراه نیست، مانند:

  • <. a href="//n.neurology.org/content/neurology/76/7_Supplement_2/S44.full.pdf" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="content-link css-5r4717"> محدودیت های خودکار
  • شرایط گزارش پزشک
  • نیاز به معاینه فیزیکی یا معافیت از پزشک برای دریافت گواهینامه رانندگی

با این حال ، قوانین ایالتی در مورد اینکه کدام داروها و شرایط پزشکی نیاز به محدودیت های مجوز دارند متفاوت است – و فقط به این دلیل که چیزی قانونی است به این معنی نیست که همیشه بی خطر است.

اگر سؤالی دارید حتماً با اداره وسایل نقلیه موتوری (DMV) ایالت خود بررسی کنید. همچنین می‌توانید از پزشک خود بپرسید که آیا در هنگام مصرف داروهای تجویز شده در مورد توانایی شما در رانندگی نگرانی دارد یا خیر.

اگر یک دوره میگرن در زمانی که پشت فرمان هستید شروع یا بدتر شد، راه‌هایی برای کاهش خطرات وجود دارد.

شما می‌توانید:

  • به جایی امن بروید و سعی کنید با بستن چشم‌ها و استراحت یا چرت زدن، بدترین علائم خود را از بین ببرید.
  • ماشین خود را در مکانی امن پارک کنید و با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود تماس بگیرید، تاکسی را به اشتراک بگذارید.
  • آهسته برانید. چراغ‌های خطر خود را روشن کنید یا در لاین سمت راست رانندگی کنید.
  • خود را کنار بکشید و دارویی که در دسترس دارید، یا از داروخانه برای مسکن‌های بدون نسخه استفاده کنید. بررسی کنید که آیا هر یک از این داروها رانندگی را مختل می کند یا خیر. اگر می توانید، از یک داروساز بپرسید.
  • در هنگام رانندگی، ورودی حسی خود را تنظیم کنید. پنجره ها را باز کنید یا تهویه مطبوع را روشن کنید، رادیو را خاموش کنید، عینک آفتابی بزنید یا آفتاب گیرتان را کم کنید.
  • برای استراحت های مکرر توقف کنید. به خود فرصت استراحت بدهید.

در نهایت، اگر میگرن دارید و می‌دانید که ممکن است یک دوره قبل یا در حین رانندگی رخ دهد، به گزینه‌های خود فکر کنید و برای کارهایی که می‌توانید انجام دهید برنامه‌ای داشته باشید. علائم خود را مدیریت کنید یا به طور کامل از رانندگی اجتناب کنید.

داروها را در ماشین نگه دارید، بدانید کجا می‌توانید با خیال راحت در مسیر خود حرکت کنید، و چند نفر را در ذهن داشته باشید که در صورت نیاز به سواری می‌توانید با آنها تماس بگیرید.

<. div class="css-0" readability="30.881355932203">

برای برخی افراد، رانندگی به خودی خود محرک میگرن است. ممکن است هنگام خروج از خانه احساس خوبی داشته باشید، اما اکنون که در بزرگراه رانندگی می کنید – با انعکاس نور خورشید از شیشه جلو و بوی دود اگزوز که به داخل ماشین شما نفوذ می کند – مشکل دارید.

اگر اینطور به نظر می رسد، بهترین استراتژی برای جلوگیری از حملات میگرن در حین رانندگی شناسایی محرک های میگرن.

از آنجایی که میگرن می‌تواند با حساسیت به نور، صدا و بو همراه باشد، در نظر داشته باشید که آیا هر یک از این ورودی‌های حسی احتمال بیشتری برای شروع یک قسمت دارد یا خیر، و روی عیب‌یابی آن‌ها کار کنید:

    <. اگر نور روشن یک محرک است، از لایه‌های پنجره‌ای استفاده کنید که تابش خیره‌کننده را کاهش می‌دهند و از عینک‌هایی استفاده کنید که برای مسدود کردن حداکثر نور طراحی شده‌اند. حتی برخی از عینک و عینک آفتابی برای افراد مبتلا به میگرن به بازار عرضه شده است. (تحقیق در مورد اینکه آیا این ها از نظر بالینی کار می کنند وجود ندارد، اما گزارش های حکایتی وجود دارد که می توانند کمک کنند.)
  • اگر بوها محرک هستند، ابزارهای رایحه درمانی مانند اسانس می‌توانند به رفع برخی از بوی‌هایی که از بیرون می‌آیند کمک کنند.
  • <اگر صدا یک ماشه است، راه‌هایی برای عایق‌بندی خودرو با تشک‌های فوم یا پانل‌ها و آب‌بند هوا وجود دارد تا صدای داخل کابین کاهش یابد. همچنین می‌توانید به صداهای آرام‌بخش یا حتی نویز سفید در سیستم استریوی ماشین خود گوش دهید.

اگر می‌دانید بیشتر مستعد ابتلا به یک قسمت هستید، ممکن است بخواهید در مورد استراتژی‌های پیشگیری از میگرن نیز فکر کنید. قبل از رانندگی

اگر یک راننده نادر هستید یا انتظار دارید که رانندگی یا شرایط آب و هوایی در یک روز خاص محرک میگرن باشد، ممکن است بتوانید با مصرف داروهای پیشگیرانه قبل از سوار شدن به ماشین. فقط مطمئن شوید که آنها داروهایی نیستند که باعث خواب آلودگی شوند.

قبل از مصرف داروهای پیشگیری کننده میگرن با پزشک مشورت کنید. این داروها ممکن است محدودیت‌های خاصی در مورد میزان مصرف قبل از رانندگی داشته باشند.

مثل بیشتر شرایط دیگر، اگر میگرن بر عملکرد روزانه شما تأثیر می گذارد، وقت آن است که با پزشک صحبت کنید.

این یک چیز است که گاهی اوقات با یک دوره میگرن ناراحت شوید. اما اگر متوجه شدید که دوره های میگرن توانایی رانندگی شما را به طور مکرر مختل می کند و زندگی شما را مختل می کند، آن را نادیده نگیرید.

اگر قبلاً برای میگرن درمان می کنید اما ناتوانی خود را دریافت می کنید. رانندگی یک علامت جدید است، همچنین با پزشک صحبت کنید. شما ممکن است از میگرن اپیزودیک به میگرن مزمن در حال حرکت باشید، که به رویکرد درمانی متفاوتی نیاز دارد.< /p>

افراد مبتلا به میگرن از نظر قانونی مجاز هستند رانندگی بدون محدودیت، اما این بدان معنا نیست که وقتی در میگرن هستید، انتخاب مطمئنی است.

علائم فیزیکی و عوارض جانبی شناختی یک دوره میگرن می‌تواند رانندگی را هم برای شما و هم برای دیگران در جاده خطرناک کند.

تا حد امکان از رانندگی در طول دوره میگرن خودداری کنید. برای اینکه اگر یک قسمت در حین رانندگی شما شروع شد، یا اگر باید از یک مکان به مکان دیگر بروید، چه کاری باید انجام دهید.

محتوایkhalg.ir فقط برای مقاصد اطلاعاتی و آموزشی است. وب سایت ما قرار نیست جایگزینی برای مشاوره پزشکی حرفه ای، تشخیص یا درمان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا