اقتصاد

نصف شدن بیت کوین برای قیمت بیت کوین چقدر صعودی است؟ بحث کارشناسان

نصف شدن بیت کوین برای قیمت بیت کوین چقدر صعودی است؟ بحث کارشناسان

اخرین پنل در جشنواره بیت کوین سوان اقیانوس آرام به صورت هوشمندانه ای با عنوان “آیا چرخه های قیمت به نصف مزخرف هستند؟” در طول بحث، میزبان و بنیانگذار لایه بیت کوین نیک باتیا از فرد تیل، مدیر عامل شرکت Marathon Digital، رالف زاگوری مدیر عامل سوان و مدیر محصول سوان، اندی ادستروم، خواست تا نظرات خود را در مورد اینکه آیا نصف شدن بیت کوین واقعاً یک رویداد صعودی است یا فقط روایت دیگری است که تازه کار است. سرمایه گذاران خرید می کنند.

در حالی که ممکن است عنوان پانل برای برخی ناخوشایند باشد، این پرس و جو برای همه انواع بیت کوین بسیار جالب است (BTC) و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال. باور متعارف بسیاری در این فضا این است که نصف شدن عرضه بیت کوین یک پدیده صعودی است که پس از تکمیل، قیمت بیت کوین صعودی تقریبا سهموی دارد.

بروید و از هر دوستدار بیت کوین بپرسید که در سال آینده چه چیزی بیشتر از همه در مورد آن هیجان زده است و اگر در ابتدا به شانس تایید بیت کوین ETF اشاره نکردند، احتمالاً می‌گویند که رویداد نصف شدن آینده

در حالی که عملکرد قبلی شواهد قانع‌کننده‌ای برای آنچه که ممکن است در هاوینگ بعدی اتفاق بیفتد ارائه می‌دهد، زیر سوال بردن ادعاهای طولانی مدت و انتظارات قیمتی برای دارایی‌هایی با نوسان بالا مانند بیت‌کوین احتمالاً کاری است که هر سرمایه‌گذار باید اغلب انجام دهد – به‌ویژه وقتی تعداد رویدادهای نزولی که در دو سال گذشته رخ داده است.

برای شروع بحث، نیک باتیا مجری برنامه با این سوال که “آیا نصف شدن عامل اصلی قیمت بیت کوین است؟”

تیل به سرعت پاسخ داد:

“در این چرخه، نه، من فکر می کنم نقدینگی است”

زاگوری موافقت کرد و اضافه کرد که “جریان در واقع چیزی است که جریان را هدایت می کند. بازار، بنابراین نصف شدن طبق تعریف، چیزی در آن وجود ندارد که بر قیمت تأثیر بگذارد. جالب اینجاست که ادستروم با پیشنهاد این که:

“من فکر می‌کنم نصف شدن هنوز صعودی است و می‌توانیم در مورد میزان این اثر بحث کنیم، موضع متفاوتی گرفت، اما بله، من فکر می‌کنم هنوز برای قیمت مهم است.”

به نظر می‌رسد که هر یک از اعضای پانل، از جمله میزبان بهاتیا، موافق هستند که اگرچه نصف شدن ممکن است دارای برخی ظرفیت‌های حرکتی بازار باشد، اما ممکن است در طول زمان کاهش یابد. به گفته باتیا،

«نصف شدن بر عرضه تأثیر می گذارد. با گذشت زمان این ماده کمتر و کمتر می شود و هیچ تاثیری بر تقاضا ندارد. اما از منظر روانشناسی، ممکن است بتوانیم نقش مدافع شیطان را بازی کنیم.»

نصف کردن هیپ و هوپیوم در ذهن سرمایه گذاران است

شرکت کنندگان در جلسه “آیا چرخه های قیمت نصف شده مزخرف هستند؟” پانل. منبع: سوان بیت کوین یوتیوب

سفته‌بازی اساساً ریشه همه سرمایه‌گذاری‌ها است، و در حالی که زاگوری و تیل بر این باورند که سرمایه‌گذاران بیش از واقعیت، امید را به سرمایه‌گذاری نسبت می‌دهند. پیش بینی تاثیر نصف شدن بیت کوین، ادستروم این رویداد را تجلی یک “حلقه بازخورد روانی که به سمت تقاضا وارد می شود” می بیند.

“ما فکر می کنیم که قیمت بیت کوین در آینده بالاتر خواهد رفت، و با گسترش، ما از یک لنز سرمایه گذاری استفاده می کنیم، زیرا در حال سرمایه گذاری در بیت کوین هستیم.

یکی دیگر از باورهای رایج چندین ساله توسط بسیاری از سرمایه گذاران، نقش مشتقات در کشف قیمت بیت کوین است. باتیا این سوال را مطرح کرد که آیا مشتقات نقشی بزرگتر از معاملات نقدی در تاثیرگذاری بر روند قیمت بیت کوین داشته اند یا خیر و زاگوری گفت: “واقعیت این است که داده هایی که ما در اختیار داریم، از نظر نصف کردن، برای رسیدن به هیچ کدام کافی نیست. نتیجه. اگر از نظر تاریخی به قیمت بیت کوین نگاه کنید، ما کل مجموعه داده قیمت را داریم، و سعی می کنید الگوهای توزیع، نحوه عملکرد واقعی بازده را بیابید، خیلی سریع می بینید که همبستگی بیرونی زیادی وجود دارد، که به معنای آن قیمت است. به زمان و همچنین عملکرد گذشته بستگی دارد.”

به گفته زاگوری، “یک چیز در مورد بیت کوین که فوق العاده کنجکاو است، و من فکر می کنم هیچ طبقه دارایی دیگری مانند این وجود ندارد، این است که بسیاری از در آن زمان، بیت کوین یا به طرفین حرکت می کند، از نظر تعداد روز، یا به طرفین یا پایین است.

مرتبط: مدل های قیمت BTC به 130 دلار اشاره می کنند هدف K پس از نصف شدن بیت کوین در سال 2024

زمانی که بیت کوین صرف معامله در یک باند محدود یا در یک روند نزولی می‌کند همان چیزی است که زاگوری می‌گوید: «درست است که نگه‌داشتن آن را سخت می‌کند. ، زیرا به این معنی است که ماه ها و سال ها درد و رنج خواهید داشت و روزهای شکوه خواهید داشت.” بسیار سخت است.»

با بازگشت به سوال اولیه در مورد نقش مشتقات در کشف قیمت بیت کوین، زاگوری گفت:

«وقتی در مورد مشتقات صحبت می کنیم، اولین چیزی که شما در مورد آن صحبت خواهید کرد. احتمال است نمی توان نتیجه گیری کرد که واقعاً با قیمت بیت کوین چه اتفاقی می افتد، این اولین چیزی است که با نگاه کردن به بازده های تاریخی نتیجه می گیرید. اگر به نصف شدن برگردیم، این واقعیت که در واقع با بیرونی همبستگی زیادی دارد، گاهی اوقات، در زمان های خاص با نقدینگی پایین. یک حرکت کوچک که قیمت را بالا می‌برد، فروشنده حاشیه‌ای از فروشندگان کوتاه‌مدت عبور می‌کند و سپس قیمت به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. این توضیح می دهد که چرا قیمت خیلی سریع بالا می رود.

نقطه کانونی نقدینگی خواهد بود

علی رغم کاهش تاثیر نصف شدن عرضه بیت کوین بر قیمت بیت کوین، هر یک از اعضای پانل دیدگاه های مثبت بلندمدت صعودی خود را برای ارزش بیت کوین بیان کردند.

با توجه به اینکه نقدینگی کاتالیزور قیمت آتی مورد توافق برای بیت کوین است، زاگوری گفت:

“من بسیار صعودی هستم. من فکر می‌کنم به زودی شاهد آن خواهیم بود، زیرا نقدینگی در حال کاهش است و می‌بینیم که این اتفاقات در حال رخ دادن است و دیدن یک حرکت خیلی بزرگ طول نمی‌کشد.»

وقتی از ادستروم پرسیده شد که این نقدینگی بسیار مهم چه زمانی و چگونه باز می گردد، ادستروم اشاره کرد که خزانه داری 10 ساله به بالای 5 درصد رسیده است، ورشکستگی بانک های منطقه ای بالقوه که منعکس کننده مواردی است که 6 ماه پیش مشاهده شد و افزایش آن. مقدار بانک هایی که بدهی بلندمدت دولت را با زیان نگه می دارند، همه نشانه هایی هستند که نشان می دهد چرخش رزرو که به سمت تسهیل کمی بازمی گردد، می تواند زودتر رخ دهد.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا