سلامت

نکاتی برای خوردن بدون نفخ

نکاتی برای خوردن بدون نفخ

نکاتی برای خوردن بدون نفخ

نفخ، تورم یا حتی درد… معده ما گاهی اوقات ما را به دردسر می اندازد و از احساس خوبی نسبت به خودمان جلوگیری می کند. در اینجا رفلکس های خوب و غذاهایی که برای داشتن شکمی صاف باید از آنها اجتناب کنید، آورده شده است.

تغییر عادات غذایی

ورم شکم اغلب ناشی می شود از یک رژیم غذایی بسیار غنی از غذاهایی که تخمیر می شوند (میوه ها، سبزیجات) یا به دلیل حساسیت خاصی به برخی غذاها، یا حتی به یک زمین آلرژی زا (عدم تحمل به گلوتن یا لاکتوز)

بنابراین منبع تغذیه باید بازنگری شود. از غذاهایی که حاوی فود مپ تخمیر هستند باید اجتناب شود. فود مپ ها خانواده ای از قندها هستند که به سختی جذب می شوند. آنها حاوی کربوهیدرات هایی هستند که توسط باکتری ها در روده بزرگ تخمیر می شوند و علائمی مانند نفخ، گاز و درد شکم مشخصه سندرم روده تحریک پذیر را ایجاد می کنند. در میان آنها کلم، پنیر یا حتی برخی از حبوبات (عدس، نخود و …) را پیدا می کنیم.

مصرف بیش از حد نوشابه نیز می تواند باعث نفخ شود. همراه با غذا فقط آب مصرف شود. علاوه بر نوشابه یا آب میوه، الکل روده را تحریک می کند و باید تا حد امکان از مصرف آن اجتناب شود.

بین وعده های غذایی، دم کرده و چای سبز ترجیح داده می شود. . چای سبز این مزیت را دارد که علاوه بر اثر سم زدایی، حمل و نقل را تسهیل می کند.

برای تقویت شکم صاف، از خوردن میوه در پایان غذا خودداری کنید، وعده های غذایی سنگین را محدود کنید، از جویدن آدامس و غذاهای سرخ شده پرهیز کنید و برای این کار وقت بگذارید. خوب بجوید و آهسته بخورید.

کدام فعالیت بدنی باید ترجیح داده شود؟

برای ترویج شکم صاف و محدود کردن احساس تورم، ضروری است که حداقل 30 دقیقه دو بار در هفته فعالیت بدنی داشته باشید. حتی پیاده روی برای بردن بچه ها از مدرسه یا خرید.

برای تخلیه باد باید بند شکم را از طریق تمرینات غلاف تقویت کرد تا هضم بهتر شود، بنابراین شکم ها ترجیح داده می شوند.

فعالیت‌هایی مانند یوگا و پیلاتس به دستیابی به شکمی صاف‌تر از طریق تمرینات بدنی و همچنین از طریق آرامشی که ارائه می‌دهند کمک می‌کند، زیرا شکم متورم اغلب مترادف با مزاج استرس‌زا است. …

اشتراک شوید!

و بهترین توصیه ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید تا مراقبت کنید. از سلامتی شما!

*آدرس ایمیل شما توسط خدمات دیجیتال M6 برای ارسال خبرنامه شما حاوی پیشنهادات تجاری شخصی استفاده خواهد شد. همچنین ممکن است به برخی از شرکای ما به شکل مستعار منتقل شود، اگر شما در بنر کوکی ما پذیرفته‌ایم که داده‌های شخصی شما از طریق ردیاب‌ها جمع‌آوری شده و برای اهداف تبلیغاتی شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. در هر زمان، می‌توانید با استفاده از پیوند لغو اشتراک موجود در خبرنامه لغو اشتراک کنید و/یا از استفاده از ردیاب‌ها از طریق پیوند «اولویت‌های کوکی» در سرویس ما خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از حقوق خود، منشور رازداری ما را بخوانید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا