سلامت

چگونه سلامت ریه را حفظ کنیم؟

چگونه سلامت ریه را حفظ کنیم؟

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

چگونه سلامت ریه را حفظ کنیم؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ریه جزو اندام‌های حیاتی بدن محسوب می‌‎شود و یکی از مهمترین اجزای دستگاه تنفسی انسان است که درون آن یک لایه مخاطی وجود دارد که با نوشیدن آب کافی در طول روز می‌توانیم به بهبود عملکرد آن کمک کنیم. ریه‌ها اکسیژن لازم را از هوا می‌گیرند و به دیگر قسمت‌های بدن و جریان خون انتقال می‌دهند. این عضو نیز مانند دیگر اعضای بدن دچار اختلال می‌شود، اما انجام دادن بعضی اقدامات ساده به حفظ سلامت آن کمک شایانی می‌کند. در ادامه به بررسی روش‌هایی برای محافظت از سلامتی ریه می‌پردازیم:

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

اجتناب از مصرف دخانیات

دود سیگار می‌تواند باعث تحریک ریه‌ها و آسیب وارد کردن به بافت ریه شود و به‌مرور زمان مسیر هوایی در ریه را ملتهب می‌کند. بنابراین یکی از راه‌های بهبود سلامت ریه دوری کردن از دود و دخانیات است.

زدودن گردوغبار از روی فرش

مواد شیمیایی که برای بافت فرش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند همچنین گردوغباری که روی آن‌ها می‌نشیند، می‌تواند باعث بروز اختلالات ریوی شود. بنابراین لازم است در طول هفته چندین بار از جاروبرقی برای پاک‌سازی آن‌ها استفاده کنید تا ریه‌های شما سالم بماند.

انجام فعالیت‌های ورزشی

انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری از جمله اقدامات برای بهبود سلامت ریه است. ورزش کردن باعث می‌شود اکسیژن بیشتری وارد ریه‌ها شود و خطر بروز بیماری‌های ریوی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

پاکسازی منزل از حشرات و سوسک‌ها

یکی دیگر از راه‌های بهبود سلامت ریه، پاک نگه داشتن منزل از وجود سوسک و حشرات است زیرا زمانی که لاشه آن‌ها در قسمتی از منزل قرار گیرد به مرور به گردوغبار تبدیل می‌‎شود و زمانی که با تنفس کشیدن آن‌ها را به درون ریه‌ها منتقل می‌کنید، نوعی حساسیت برای شما ایجاد می‌‎شود و سلامت ریه به خطر می‌افتد.

نوشیدن آب فراوان

توصیه شده است که بدن خود را هیدراته نگه دارید و در طول روز به میزان قابل‌توجهی آب بنوشید تا لایه مخاطی درون ریه عملکرد خود را به درستی انجام دهد.

منبع:ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا