آشپزی

پای فیلو گوشت و اسفناج (گولش مصری)

پای فیلو گوشت و اسفناج (گولش مصری)

این دستور غذای خوشمزه پای گوشت و اسفناج فیلو (گولاش مصری) از لایه‌هایی از شیرینی‌های نازک فیلو پر شده با گوشت گاو و اسفناج تند تشکیل شده است. تهیه آن بسیار آسان است، طعمی کاملاً لذیذ دارد و برای مجالس خانوادگی مناسب است.

Egyptian goulash - phyllo meat pie
پرش به:

این شیرینی خوش طعم از بیرون ترد و پوسته پوسته و در داخل نرم و کمی تند است. آنها غذای مورد علاقه خانواده هستند و ما عاشق خوردن آنها برای صبحانه/برانچ یا به عنوان یک وعده غذایی سبک همراه با یک کاسه کوبان سالاتاسی (سالاد ترکی چوپان).

پای فیلو گوشت و اسفناج (گولاش مصری) چیست؟

پای گوشت و اسفناج فیلو (یا گولش مصری) یک پای گوشت فیلو خوشمزه است که از لایه‌بندی شیرینی‌های نازک فیلو (یا فیلو) با گوشت کم ادویه‌دار و فیله پیاز که در بین آنها ساندویچ شده است. پای قبل از پخت در مخلوط تخم مرغ، روغن و ماست خیس می شود تا داخل آن نرم، مرطوب و لطیف شود. می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان غذای اصلی یا کناری سرو کنید، و باقیمانده آن برای ناهار یا پیک‌نیک در بسته‌بندی عالی است.

a portion of Phyllo Meat and Spinach Pie (or Egyptian Goulash) is removed from the tray

گولش مصری بسیار شبیه به بورک ترکی (با نام مستعار  Börek، Burek، یا Bourekas) است. بورک معمولا با یوفکا (نان مسطح گرد، نازک و بدون خمیر) یا فیلو (یا فیلو) تهیه می شود و با مواد پرکننده مختلف مانند گوشت، سبزیجات یا پنیر پر می شود.

من را بررسی کنید

گولش مصری را نباید با گولش مجارستانی که از گوشت آرام پز درست می شود، اشتباه گرفت. و پاپریکا.

half of the tray of Egyptian goulash

اگر عاشق شیرینی های تهیه شده با فیلو هستید، ممکن است بخواهید دستور العمل های دیگر من مانند بورک پنیر – پینیرلی بورک را بررسی کنید.، بهترین کیک پنیر باقلوا، کباب بیتی بره و دستور پخت باقلوا پسته ترکی آسان.

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • این فیلو پای خوشمزه با گوشت بسیار آسان درست می‌شود و به اندازه‌ای تاثیرگذار است که برای مهمانان شام سرو می‌شود.
  • باقی مانده گولش مصری برای یک ناهار بسته بندی شده، میان وعده بعد از ظهر یا پیک نیک مناسب است.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

پر کردن گوشت گولش مصری و اسفناج

Labelled picture of ingredients for phyllo meat pie (Egyptian goulash) filling

  • گوشت چرخ کرده – همانطوری که برای دستور غذای پای چرخ کرده م استفاده می کنم من از گوشت چرخ کرده با حداقل 15-20 درصد چربی برای طعم بیشتر استفاده می کنم. گوشت چرخ کرده با نسبت چربی بالا، وقتی پیازها را سرخ می کنید، به اندازه کافی چربی آزاد می کند تا پیازها را سرخ کنید، بنابراین، نیازی به اضافه کردن روغن زیتون ندارید!
  • پیاز – می توانید از پیاز زرد یا قهوه ای استفاده کنید. آنها طعم و شیرینی اومی را به فیل چرخ کرده و اسفناج اضافه می کنند.
  • سیر – سیر تازه یک طعم دهنده عالی است که به غذاها شیرینی و آجیل می بخشد. آن را با یک هاون و هاون یا آن را با استفاده از یک  رنده Microplane Zester. من از دو حبه بزرگ یا سه حبه سیر تازه برای این دستور استفاده می کنم.
  • فلفل – اختیاری است و باید مطابق با ذائقه شما تنظیم شود. می توانید آن را با فلفل قرمز یا پودر فلفل قرمز جایگزین کنید.
  • اسفناج – من از برگ های بچه اسفناج استفاده می کنم. همیشه اسفناج را قبل از استفاده برای پخت و پز یا سالاد به خوبی بشویید. آنها را با استفاده از سالاد اسپینر خشک کنید یا روی آبکش بگذارید تا برگها خشک شوند. می توانید به جای آن از اسفناج یخ زده استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که آب آن را فشار داده اید.
  • گوجه فرنگی – از گوجه فرنگی تازه و رسیده خوب استفاده کنید یا آن را با یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی جایگزین کنید.
  • ادویه – مقدار چاشنی را به سلیقه خود تنظیم کنید. هر ادویه دیگری را که دوست دارید برای ایجاد نسخه خود اضافه کنید.

مواد لازم برای پای فیلو گوشت و اسفناج

Labelled picture of ingredients for phyllo meat pie - Egyptian goulash
  • Phyllo Pastry – فیلو خمیر بدون مایه نازکی است که برای تهیه شیرینی هایی مانند باقلوا و بورک در آشپزی ترکی و مدیترانه ای استفاده می شود. من از 2 بسته خمیر فیلو، 20 ورقه (500 گرم – 1.1 پوند) برای این پای گوشت شور استفاده کردم. می توانید آنها را تازه یا منجمد از اکثر سوپرمارکت ها بخرید.
  • تخم مرغ – آنها به بورک رنگ و همچنین طعم می دهند. می توانید روغن و/یا ماست اضافی را حذف کرده و به سس اضافه کنید.
  • روغن – تردی بیشتری به گولش مصری می بخشد. می توانید آن را با کره ذوب شده، روغن زیتون، روغن آفتابگردان یا روغن کلزا جایگزین کنید.
  • نوشابه – به شیرینی ها تردی می بخشد. می توانید آن را با آب گازدار یا کره ذوب شده جایگزین کنید.
  • ماست – از ماست ساده یا طبیعی بدون شکر و طعم استفاده کنید. ماست به شیرینی ها بافتی نرم و سبک می دهد.

لطفاً برای مقادیر دقیق، کارت دستور غذا را در زیر مشاهده کنید.

دستورالعمل های گام به گام

تهیه این پای فیلو گوشت و اسفناج (یا گولش مصری) ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. برای دستیابی به بهترین نتایج، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

پر ​​کردن را آماده کنید

یک ماهیتابه بزرگ یا یک ووک را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. آن را بپزید تا قهوه ای شود و با قاشق چوبی آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید.

browning the ground beef in a wok

روغن زیتون و پیازها را به تابه اضافه کنید و سپس قبل از اضافه کردن سیر و چیلی تفت دهید تا نرم و شفاف شود. اگر از گوشت چرخ کرده با مقداری چربی استفاده می کنید، ممکن است برای پیازها به روغن زیتون نیاز نداشته باشید.

chili and garlic are added to sautéed beef and onions

قبل از اضافه کردن گوجه‌فرنگی‌ها، آنها را یک دقیقه دیگر تفت دهید. گوجه فرنگی ها را چند دقیقه بپزید و سپس فلفل سیاه، پاپریکا و نمک را اضافه کنید.

diced tomatoes are added to the ground beef mixture

اسفناج را اضافه کنید و سپس تفت دهید تا نرم شود، در صورت وجود اجازه دهید آب تبخیر شود.

baby spinach leaves are added to the pan

آن را خوب هم بزنید و سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

meat and spinach filling is ready

اجازه دهید فیلینگ به مدت 10 دقیقه خنک شود.

گولش مصری را بسازید

برای تهیه سس، سفیده تخم مرغ، ماست، روغن، نمک و آب سودا را در یک ظرف یا کاسه بریزید و سپس هم بزنید تا مخلوط شوند.

sauce made with egg whites, yogurt, oil and soda water شکل>

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد (360 درجه فارنهایت) گرم کنید.

یک تکه ورق فیلو را در کف یک ظرف پخت کمی چرب شده به اندازه 24 × 33 × 6 سانتی متر (9 ½ اینچ × 13 اینچ × 2 ¼ اینچ) قرار دهید.

1 piece of filo pastry is layered on a bottom of a baking dish

1-1 ½ قاشق غذاخوری از سس را بریزید و سپس با استفاده از یک برس آن را به طور یکنواخت پخش کنید. یک ورق دیگر فیلو را روی آن قرار دهید و سپس مقداری سس دیگر بریزید و آن را به طور یکنواخت پخش کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که از نیمی از صفحات فیلو استفاده کنید.

meat and Spinach fulling is spread on top of filo pastries

پر کردن گوشت و اسفناج را روی آخرین ورقه فیلو قرار دهید و آن را به طور یکنواخت پخش کنید.

ورق های باقیمانده فیلو را روی فیلینگ اسفناج و گوشت قرار دهید و همان روند قبلی را تکرار کنید تا زمانی که ورق های فیلو تمام شوند.

layering the rest of the phyllo sheets on top of the filling شکل>

با دقت با استفاده از چاقوی تیز.

phyllo pie is cut into 12 squares

زرده‌های تخم‌مرغ را داخل سس باقی‌مانده هم بزنید و سپس آن را به طور مساوی روی پای بریزید. روی مقداری دانه کنجد و/یا دانه سیاهدانه بپاشید.

meat and spinach pie is ready to bake

پای را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و سپس آن را به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید تا طلایی و ترد شود.

meat and spinach phyllo pie is baked until golden and crispy

قبل از سرو، اجازه دهید گولش مصری 10-15 دقیقه استراحت کند.

a portion of Egyptian goulash

نکات برتر از سرآشپز

  • اگر از خمیر فیلو منجمد استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن را یک شب در یخچال یا چند ساعت روی پیشخوان خود یخ زدایی کنید. از مایکروویو خود برای آب کردن شیرینی های فیلو استفاده نکنید!
  • برای جلوگیری از خشک شدن شیرینی های فیلو، از یک حوله تمیز و مرطوب آشپزخانه برای پوشاندن آنها استفاده کنید.
  • قبل از پخت، گوشت فیلو و پای اسفناج را به صورت مربع برش دهید. برش پای خود پس از پخت دشوارتر خواهد بود زیرا پوسته آن برای داشتن برش های زیبا و تمیز بیش از حد ترد خواهد بود.
  • قبل از گذاشتن گولش مصری، مطمئن شوید که فر روی 180 درجه سانتیگراد تا 360 درجه فارنهایت (فر فن دار) گرم شده است. فر سرد باعث طولانی تر شدن زمان پخت و ترد شدن شیرینی ها می شود.

با گولش مصری – فیلو گوشت و پای اسفناج چه باید سرو کرد؟

پای گوشت و اسفناج فیلو بسیار متنوع است و می توان آن را برای برانچ، ناهار یا شام سرو کرد. همچنین عالی است که آنها را به عنوان میان وعده بعد از ظهر یا پیک نیک میل کنید.

راه‌های زیادی برای لذت بردن از این پای فیلوی خوشمزه وجود دارد. آنها را با یک کاسه سوپ مانند سوپ عدس مدیترانه‌ای، Ezogelin Corbasi (سوپ ازوژلین)، سوپ کدو تنبل وگان ، یا سوپ فلفل قرمز و گوجه فرنگی.

اگر می‌خواهید آن‌ها را به‌عنوان یک ناهار سبک سرو کنید، با یک کاسه سالاد مانند بابا عالی می‌شوند. گانوش بدون تهینی، سالاد موشک و پارمزان، تابول (سالاد تبولی لبنانی)، یا سالاد سیب زمینی به سبک اتریشی (Erdäpfelsalat).

سؤالات متداول دستور غذا

چگونه گولش مصری باقی مانده را دوباره گرم کنیم؟

گرم کردن باقی مانده غذاها بسیار آسان است. به سادگی روی آنها را با فویل بپوشانید و سپس آنها را در فر از قبل گرم شده (180 درجه سانتیگراد تا 360 درجه فارنهایت) یا سرخ کن با هوا برای حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که وسط لوله داغ شوند قرار دهید. 5 دقیقه بیشتر به شیرینی های یخ زده بدهید.
درعوض، می توانید آنها را چند دقیقه در مایکروویو گرم کنید اما تردی خود را از دست می دهند.

چگونه باقیمانده پای فیلو گوشت و اسفناج را ذخیره کنیم؟

باقیمانده شیرینی ها تا 5 روز در یخچال یا 3 ماه در فریزر نگهداری می شوند. بگذارید کاملا خنک شوند و قبل از قرار دادن در فریزر روی آنها را با بسته بندی پلاستیکی محکم بپوشانید!

آیا می توانم آن را از قبل تهیه کنم؟

بله، می توانید گوشت و اسفناج را برای پر کردن یک زوج آماده کنید. از چند روز قبل و آن را در یخچال نگه دارید تا زمانی که بخواهید پای فیلو خود را بسازید.
همچنین می توانید کل پای را چند روز قبل از اینکه بخواهید آنها را بپزید جمع کنید. در این میان پای فیلو به خوبی سس را جذب می کند. پس ادامه دهید و سس را روی آن بریزید و روی آن کنجد بپاشید و پای را تا زمانی که بخواهید آنها را بپزید در یخچال نگه دارید.

برای سایر دستور العمل های پای خوش طعم، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه این دستور غذای دلچسب و خوش طعم گولش مصری به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ? 

خوشحالی! / افیه اولسون!

featured picture for Phyllo meat and Spinach pie

پای فیلو گوشت و اسفناج (گولاش مصری)

آیلا کلولی

این دستور غذای خوشمزه پای گوشت و اسفناج فیلو (گولاش مصری) از لایه‌هایی از شیرینی‌های نازک فیلو پر شده با گوشت گاو و اسفناج تند تشکیل شده است.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

Prep Time 25 mins

Cook Time 35 mins

Total Time 1 hr

Course Appetizer, Breakfast, Side Dish, Snack

Cuisine Mediterranean, Middle Eastern, Turkish

Servings 12 pieces

Calories 334 kcal

Ingredients 

 

For the Mince and Spinach Filling

Instructions 

Preparing the Meat and Spinach Filling

  • Put a large frying pan or a wok on medium heat and add the ground beef.

  • Cook it until brown, breaking it down into small pieces with a wooden spoon.

  • Add olive oil and the onions to the pan, and sauté until soft and translucent. If you use ground beef with some fat, you might not need olive oil for the onions.

  • Add the garlic and chili, and sauté for another minute before adding the tomatoes.

  • Cook the tomatoes for a few minutes and then add chili, black pepper, paprika, and salt.

  • Add the spinach and sauté until soft, let the water evaporate if there is any.

  • Remove the pan from the heat and let the filling cool down for 10 minutes.

Building the Egyptian Goulash

  • To make the sauce, place the egg whites, yoghurt, oil, salt and soda water in a jug or bowl and whisk until combined.

  • Preheat the oven to 180° C (360° F).

  • Lay one piece of phyllo sheet on the bottom of a lightly greased baking dish size of 24cm x 33cm x 6cm (9 ½” x 13″ x 2 ¼”). 

  • Drizzle on 1-1 ½ tablespoon of the sauce, and then spread it evenly using a brush. 

  • Lay another sheet of filo on top and then drizzle some more sauce, spreading it evenly. Repeat until you used half of the phyllo sheets.

  • Place the meat and spinach filling on top of the last phyllo sheet and spread it evenly.

  • Layer the remaining phyllo sheets on top of the spinach and meat filling repeating the same process as before until the phyllo sheets are used up.

  • Carefully cut the phyllo pie into 12 equal squares using a sharp knife.
  • Whisk the egg yolks into the remaining sauce and then pour it evenly on top of the pie. Sprinkle on some sesame seeds and/or nigella seeds.

  • Place the pie into the preheated oven and then bake it for 35 to 40 minutes, until it is golden and crispy. 

  • Let the Egyptian Goulash rest for 10-15 minutes before serving.

یادداشت

  • If using frozen phyllo pastry, make sure to defrost it either overnight in the fridge or for a few hours on your counter. Do not use your microwave to thaw the phyllo pastries!
  • To avoid the phyllo pastries drying out, use a damp clean kitchen towel to cover them.
  • Cut the phyllo meat and spinach pie into squares before baking. Cutting your pie after baking will be more difficult as the crust will be too crispy to have nice and clean cuts.
  • Make sure the oven is heated to 180° C – 360° F (fan oven) before you put the Egyptian Goulash in. A cold oven would cause a longer cooking time and less crispy pastries.

Nutrition

Calories: 334kcalCarbohydrates: 26gProtein: 11gFat: 20gSaturated Fat: 6gPolyunsaturated Fat: 6gMonounsaturated Fat: 8gTrans Fat: 0.1gCholesterol: 58mgSodium: 554mgPotassium: 400mgFiber: 2gSugar: 2gVitamin A: 3379IUVitamin C: 17mgCalcium: 65mgIron: 3mg

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

حتما بخوانید : نان کیما نان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا