سلامت

ویتامین ها در کودکان: ویتامین های D، C، میزان مصرف، اقدامات احتیاطی

ویتامین ها در کودکان: ویتامین های D، C، میزان مصرف، اقدامات احتیاطی

ویتامین ها در کودکان: ویتامین های D، C، میزان مصرف، اقدامات احتیاطی

تأیید شده در 19/04/2022 توسط PasseportSanté

Vitamines chez l’enfant : vitamines D, C, posologie, précautions

ویتامین ها برای رشد کودکان ضروری هستند. با این حال، مصرف مکمل ویتامین در کودکان به طور کلی در صورتی که از سلامت خوبی برخوردار باشند و رژیم غذایی متنوع و متعادلی داشته باشند، ضروری نیست. در چه موارد خاصی دادن ویتامین به کودکان مفید است؟ چه نوع ویتامین هایی برای آنها مناسب است؟ ما حساب می کنیم.

ویتامین ها برای کودکان: چه مکملی؟

مصرف ویتامین ها و مکمل های غذایی در بزرگسالان باید تحت نظر پزشک باشد. با این حال، در عمل، این مورد به ندرت اتفاق می افتد. به حدی که ما شاهد مصرف بیش از حد ویتامین ها هستیم.

دادن ویتامین به کودک شما یک عمل بی اهمیت نیست. همچنین باید مراقب محصولات طبیعی مانند گیاهان بود که می‌توانند عوارض جانبی در کودکان ایجاد کنند.

در نهایت، ویتامین‌ها هرگز نباید بدون مشورت به کودکتان داده شود. اول دکترت او در مورد توصیه به دادن ویتامین به بیمار جوان خود با توجه به کمبودهای احتمالی خود قضاوت خواهد کرد. در واقع فقط در صورت کمبود فلان ویتامین است که تجویز آن مفید خواهد بود.

چه کودکانی نگران مصرف ویتامین ها هستند و از چه سنی؟

کودکانی که تحت تاثیر مصرف ویتامین ها قرار می گیرند عموماً تحت تاثیر قرار می گیرند. با کاستی هایی که توسط یک تحلیل نشان داده شده است. اینها ممکن است به دلیل کمبود آهن باشد که در کودکان زیر 3 سال شایع است.

در این مورد، پزشک اطفال دستور آزمایش خون را می دهد. مطمئن باش. مصرف ویتامین ها در کودکان همیشه باید تحت نظر پزشک یا متخصص اطفال انجام شود.

مورد کمبود کلسیم

کودکان افرادی که لبنیات مصرف نمی کنند ممکن است کمبود کلسیم داشته باشند که می تواند رشد استخوان آنها را به خطر بیندازد. بنابراین آنها نیاز به دریافت کلسیم، به طور کلی به شکل آمپول دارند. این در نوزادان غیر ضروری است زیرا کلسیم به طور طبیعی در شیر مادر و شیر دوران رشد وجود دارد.

در صورت بروز حفره ها

برای جلوگیری از پیدایش حفره‌ها، فقط در صورتی که سهم طبیعی در زندگی کودک کافی نباشد، پزشک می‌تواند فلوراید را برای کودک تجویز کند. فلوراید را فقط از ماه ششم کودک می توان دریافت کرد. مراقب باشید، مصرف بیش از حد فلوراید سمی است. این می تواند منجر به ایجاد لکه های خاکستری و خراش روی دندان ها شود.

ویژه موارد: ویتامین D و K

ویتامین D و ویتامین K به طور مرتب توسط پزشکان اطفال برای کودکان تجویز می شود.

ویتامین D در کودکان

ویتامین D در کودکان برای جذب کلسیم ضروری است. پزشکان با علم به اینکه متابولیسم آن فقط به لطف اشعه ماوراء بنفش انجام می شود، باید آن را برای کودکانی که در مناطقی که نور خورشید ندارند تجویز کنند.

ویتامین K در کودکان

ویتامین K برای لخته شدن خون ضروری است. برای همه نوزادان روز اول و هفتم تجویز می شود. در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، 2 میلی گرم ویتامین K در هفته در طول شیردهی برای تکمیل شیر مادر داده می شود. به نوبه خود، شیر دوران رشد همیشه حاوی آن است.

مصرف ویتامین ها در زمستان، به خصوص ویتامین C، در میان بزرگسالان کلاسیک است. اما در مورد کودکان چطور؟

در واقع، کودکی که خوب غذا می خورد، فعالیت بدنی منظمی دارد، نیازی به مکمل ویتامین C ندارد. دفاع ایمنی آن را تقویت کند. این مورد در بزرگسالان نیز صدق می کند، که گاهی اوقات مصرف ویتامین C برای آنها بی فایده است.

دوباره، اگر فکر می کنید ممکن است فرزندتان به مکمل ویتامین نیاز داشته باشد. در طول فصل سرد، یا در طول امتحان مدرسه، با پزشک یا حداقل داروساز خود صحبت کنید.

موارد منع مصرف و عوارض ویتامین ها در کودکان

دریافت ویتامین در کودکان باید تحت نظر باشد تا باعث ناراحتی یا اختلالات جدی تری نشود.

/div>

ویتامین ها و مکمل های غذایی را نباید به راحتی مصرف کرد. بسته به سلامت و نیازهای واقعی کودک، این محصولات می توانند مضر باشند:

  • در کودکان و بزرگسالان، ویتامین C بیش از حد می تواند منجر شود. به ظاهر رسوبات در کلیه ها و در نتیجه کولیک کلیوی؛
  • بیش از حد ویتامین A باعث اختلالات گوارشی می شود و می تواند مسمومیت کبدی داشته باشد، به عبارت دیگر برای کبد؛
  • ویتامین D همچنین بی اهمیت نیست: اگر کلسیم بیش از حد روی استخوان ها ثابت شود، می تواند باعث اختلالات استخوانی شود.

اینها تنها نمونه هایی از تمام عوارض جانبی هستند که ممکن است از مصرف ویتامین ها رخ دهد. مفید نیست.

در کودکان، و نه با این حال، بیش از هر چیز باید روی یک رژیم غذایی خوب تمرکز کنید، با:

  • میوه؛
  • سبزیجات؛
  • حبوبات؛
  • گوشت در مقادیر معقول؛
  • محصولات لبنی.
  • و غیره.
  • توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا