سلامت

نسخه روز جهانی ایدز 2020

نسخه روز جهانی ایدز 2020

نسخه روز جهانی ایدز 2020

Journée mondiale de lutte contre le Sida, édition 2020

1 دسامبر سی و دومین روز جهانی ایدز است. رویدادی که با توجه به شرایط فعلی سلامت طنین خاصی خواهد داشت.

یک قرار سالانه

روز جهانی ایدز در سال 1988 توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) تأسیس شد و توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأیید شد، روز جهانی ایدز هر ساله در 1 دسامبر تحت انگیزه Sidaction، یک انجمن غیرانتفاعی تحت قانون 1901 برگزار می شود.

اقدامات بسیج در مقیاس جهانی انجام می شود: بنابراین کمپین های اطلاع رسانی و آگاهی برای جلوگیری از بیماری و همچنین برای ادای احترام به کسانی که درگذشته اند به کار گرفته می شود. یک بیماری همیشه حاضر

امروزه، بیش از 36 میلیون نفر در سراسر جهان با HIV زندگی می کنند. علیرغم پیشرفت های علمی بزرگ، ایدز هنوز وجود دارد، به ویژه در میان آسیب پذیرترین جمعیت ها. فراتر از مبارزه با بیماری، مبارزه با ایدز مبارزه با نابرابری هاست.

بیماری که کمتر ترسناک است

در به مناسبت این روز جهانی ایدز، مطالعه ای توسط Harris Interactiveبرای Gilead Sciences and Francoscopie انجام شد. چندین چهره جالب ظاهر می شود. بیش از 80 درصد از افراد مورد سوال خود را در معرض خطر کم ابتلا به HIV می دانند. با این حال، این بیماری هنوز وجود دارد و زمینه فعلی مرتبط با COVID-19 باید از ما بخواهد که هوشیار باشیم.

فقدان دانش در مورد روش های انتقال

هنوز با توجه به مطالعه Harris Interactive، نزدیک به 30٪ از افراد مورد سوال معتقدند که ما می توانیم قرارداد داشته باشیم. HIV با یک بوسه. رقمی که در میان جوانترین پاسخ دهندگان بین 15 تا 35 سال به 32 درصد می رسد.

36 درصد معتقدند که شما می توانید با نیش پشه یا نیش پشه به ویروس مبتلا شوید. که می تواند با داشتن رابطه جنسی محافظت نشده با حامل تحت درمان منتقل شود (84٪). لازم به ذکر است که انجام یک درمان (سه درمانی) به طور قابل توجهی خطر انتقال HIV را محدود می کند و اگر بار ویروسی HIV برای بیش از 6 ماه غیرقابل تشخیص باشد، این خطر صفر می شود.

همچنین به خاطر داشته باشید که اچ آی وی از طریق بزاق، سرفه، عرق یا نیش حشرات منتقل نمی شود و در طول رابطه جنسی محافظت نشده با شریک حامل ویروس HIV ، انتقال HIV سیستماتیک نیست. علاوه بر این، همه روش‌ها درجه یکسانی از خطر را نشان نمی‌دهند. برخی عوامل خطر انتقال را افزایش می دهند (انزال همسر، رابطه جنسی در دوران قاعدگی، مدت زمان رابطه جنسی و غیره).

رویدادهایی که نباید از دست داد

رویدادهای پیشگیری در دسامبر امسال سازماندهی می شوند اول در همه جای فرانسه، به ویژه نمایش رایگان و ناشناس. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که این موارد در تمام طول سال وجود دارند و در هر زمان ممکن است در صورت شک، آزمایش شوند.

از جنبه فرهنگی، مک وال، موزه هنر معاصر Val-de-Marne، با مشارکت Act Up، یکی از انجمن های تاریخی که علیه le Sida، چندین رویداد از جمله نمایشگاه ها، کنفرانس ها و فروش آنلاین تی شرت های ایجاد شده توسط یک سری از هنرمندان و با استفاده از شعارهای اصلی Act Up مانند “سکوت = مرگ” یا “رقص = زنده” را برگزار می کند. این فروش آنلاین از 14 نوامبر در دسترس است.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا