آشپزی

ماهی قزل آلا پخته مدیترانه ای

ماهی قزل آلا پخته مدیترانه ای

ماهی قزل آلا پخته شده مدیترانه ای یک غذای ساده و در عین حال چشمگیر و خوشمزه است، چه آن را به عنوان یک میز شام تعطیلات و چه به عنوان یک غذای سریع در شب سرو کنید. این ترکیبی عالی از فیله ماهی سالمون تازه است که با طعم های مدیترانه ای مانند آب لیمو، روغن زیتون و سیر ترشی شده است.

این ماهی قزل آلا پخته لطیف و کاملاً پوسته پوسته تنها در ۲۵ دقیقه آماده می‌شود، دستور غذای دریایی مورد علاقه شما خواهد بود!

flaky and tender baked Mediterranean salmon served with lemon slices
پرش به:

ما ماهی قزل آلا را دوست داریم زیرا درست کردن آن آسان، خوشمزه و سرشار از مواد مغذی است. من اغلب سالمون انفرادی در کروت، کیچه ماهی قزل آلا و اسفناج، یا این ماهی قزل آلا پخته شده مدیترانه ای طعم دار برای شام.

این دستور غذای ساده، طعم‌های مدیترانه‌ای را با فیله ماهی سالمون تازه ترکیب می‌کند تا شاداب‌ترین و خوش‌مزه‌ترین سالمون را درست کند!

half side of salmon fillet served on a plate with ;lemon slices

چرا این دستور غذا جواب می دهد

  • ماهی قزل آلا پخته شده مدیترانه ای با چند ماده ساده تهیه می شود و تنها در ۲۵ دقیقه با کمی آماده سازی دستی آماده می شود. یک وعده غذایی عالی در روز که تمام خانواده آن را دوست خواهند داشت.
  • سرشار از مواد مغذی و همچنین فاقد گلوتن و لبنیات است.
  • دستور پخت این ماهی آزاد ترشی شده کاملاً آسان است، حتی اگر شما تازه کار آشپزی کنید.

سالمون پخته شده سالم به سبک مدیترانه ای

سالمون بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 سالم و منبع عالی پروتئین، ویتامین ها و پتاسیم است. وجود ماهی آزاد در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش التهاب، کاهش فشار خون و کاهش عوامل خطر بیماری‌ها کمک کند. بنابراین سعی می کنم ماهی قزل آلا یا هر ماهی دیگری مانند سی باس پخته شده در فویل – Firinda Levrekداشته باشم. > (یکی دیگر از دستور العمل های خوشمزه مدیترانه ای) حداقل دو بار در هفته.

این ماهی قزل آلا پخته شده احتمالاً ساده ترین راه برای چیدن یک وعده غذایی سالم روی میز است. ماریناد مدیترانه ای ساده از سیر، روغن زیتون و آب لیمو، طعم دهنده ترین، پوسته پوسته ترین و آبدارترین تکه ماهی سالمون را در اختیار شما قرار می دهد.

آن را به سادگی با یک طرف سیب زمینی سرخ شده یخ زده در سرخ کن سرو کنید یا راتاتوی نیکوز برای یک شام خانوادگی آسان و سالم که تمام خانواده از آن لذت خواهند برد.

baked salmon can be easily flaked with a fork

راهنمای خرید ماهی آزاد مناسب

گزینه های زیادی برای خرید ماهی قزل آلا وجود دارد، و تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک را تهیه کنید می تواند گیج کننده باشد. این دستور به یک فیله بزرگ ماهی سالمون نیاز دارد، تقریباً 500 گرم (1.1 پوند) معادل نیمی از ماهی سالمون کناری. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید فیله‌های کوچک‌تری بخرید و زمان پخت را کاهش دهید.

به‌دنبال تازه‌ترین فیله‌های ماهی قزل‌آلا باشید، و در صورت امکان، فیله‌های صید شده وحشی از یک ماهی‌فروش. اگرچه آنها گرانتر از محصولات کشاورزی هستند، اما طعم بسیار بهتری دارند و غنی از مواد مغذی هستند. اگر شک دارید، می توانید از ماهی فروش بخواهید که در انتخاب ماهی آزاد باکیفیت و تازه به شما کمک کند.

اگر ترجیح می دهید ماهی قزل آلا بدون پوست باشد، از ماهی فروش خود بخواهید آن را برای شما حذف کند. همچنین مطمئن شوید که هیچ استخوانی در فیله ماهی قزل آلا باقی نمانده است. می‌توانید از انبر استخوان ماهی برای برداشتن استخوان‌ها استفاده کنید. از فیله ماهی قزل آلا.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

Labelled picture of ingredients for baked salmon
  • ماهی قزل آلا – من از یک فیله بزرگ ماهی سالمون استفاده می کنم، اما در صورت تمایل می توانید فیله ماهی آزاد بخرید. اگر می خواهید از فیله های کوچک استفاده کنید، مطمئن شوید که زمان پخت را چند دقیقه کاهش داده اید!
  • آب لیمو – طعم ماهی را روشن و غنی می کند و تضاد دلپذیری بین گوشت ماهی کمی شور و مرکبات ملایم شیرین ایجاد می کند. برای داشتن طعم مرکبات قوی‌تر، پوست نیمی از لیمو را اضافه کنید.
  • روغن زیتون – من از روغن زیتون فوق بکر برای ماریناد استفاده می کنم. می توانید به جای آن از هر روغن زیتون یا روغن گیاهی دیگری استفاده کنید.
  • سیر– سیر تازه یک طعم دهنده عالی است که به ماهی شیرینی و آجیل می بخشد. می توانید مقدار آن را به سلیقه خود تنظیم کنید.
  • سایر طعم‌دهنده‌ها– ترکیبی ساده از آویشن (خشک یا تازه)، پاپریکا و فلفل سیاه تازه آسیاب شده طعم‌دهنده‌ای است که برای این دستور تهیه می‌کنم. شما می توانید طعم های مدیترانه ای مورد علاقه خود را اضافه کنید و آن را به سلیقه خود سفارشی کنید!

چگونه ماهی سالمون ترشی شده بپزیم؟

این یک دستور العمل بسیار آسان با چند ماده ساده است. با این حال، برای دستیابی به بهترین نتایج، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

فیله(های) ماهی قزل آلا خود را از یخچال خارج کنید و بگذارید حدود 15 دقیقه روی پیشخوان بماند تا به دمای اتاق برسند.

برای تهیه ماریناد، روغن زیتون، آب لیمو، نمک، پاپریکا، آویشن، سیر و فلفل تازه آسیاب شده را با هم ترکیب کنید.

Ingredients for the marinade are placed ion a bowl

فیله(های) ماهی قزل آلا را داخل یک ظرف پخت کمی چرب شده یا کاغذ روغنی قرار دهید.

ماریناد را روی فیله(های) سالمون بریزید و با استفاده از برس سیلیکونی آن را به طور یکنواخت پخش کنید.

salmon fillet is covered with Mediterranean flavoured marinade

در این مرحله، می‌توانید قبل از پخت، اجازه دهید ماهی قزل آلا به مدت 30 دقیقه مارینت شود (در این مورد از آوردن ماهی آزاد به دمای اتاق صرفنظر کنید).

اگر عجله دارید، از زمان مارینینگ صرفنظر کنید و فر را از قبل روی 190 درجه سانتیگراد (375 درجه فارنهایت) گرم کنید.

وقتی فر داغ شد، ظرف پخت را قرار دهید و ماهی قزل آلا را به مدت 18 تا 20 دقیقه بپزید تا رنگ آن کدر شود و با چنگال به راحتی پوسته پوسته شود. ضخیم ترین نقطه فیله ماهی قزل آلا باید به 52 درجه سانتیگراد (125 درجه فارنهایت) برسد.

salmon fillet is cooked until it is flaky

لطفاً برای فهرست کامل مواد با اندازه‌گیری، روش کامل دستور غذا، یادداشت‌های دستور غذا، و اطلاعات تغذیه‌ای، به کارت دستور غذا در زیر بروید.

با ماهی قزل آلا پخته ترشی شده چه چیزی سرو کنیم؟

این غذای خوشمزه ماهی سالمون با طعم مدیترانه ای به زیبایی با سالادهایی مانند سالاد پاستا ارزو یا سالاد فتوش لبنان.

غذاهای جانبی عالی دیگر برای سرو با ماهی آزاد پخته شده عبارتند از سیب زمینی بولانژر، Zeytinyagli Pirasa Yemegi (تره کبابی ترکی)، %20%D9%88%20باربونیا (بولوتی به سبک ترکی) لوبیا).

می‌توانید به دور 16 بهترین مخلفات برای سالمون من نگاهی بیندازید. پست بالا برای ایده های بیشتر در مورد اینکه با ماهی قزل آلا پخته شده مدیترانه ای سرو کنید.

نکات برتر از سرآشپز

  • اگر نمی‌خواهید از یک فیله بزرگ ماهی آزاد استفاده کنید، می‌توانید این دستور را با 4 فیله جداگانه ماهی سالمون با کاهش زمان پخت به 12 تا 14 دقیقه درست کنید.
  • فیله ماهی قزل آلا خود را بیش از 4 ساعت مرینیت نکنید زیرا ماهی در اثر تجزیه پروتئین‌ها از اسید نرم می‌شود.
  • فیله(های) سالمون خود را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه روی پیشخوان بمانند تا به دمای اتاق برسند.
  • فیله ماهی قزل آلا را تا زمانی که ضخیم ترین نقطه آن به 52 درجه سانتیگراد (125 درجه فارنهایت) برسد، بپزید. همچنین می توانید با استفاده از چنگال آماده بودن را بررسی کنید. ماهی قزل آلا باید به راحتی با چنگال پوسته پوسته شود و رنگ آن مات شود.
  • زمان پخت ممکن است بسته به ضخامت قطعه خاص ماهی قزل آلا و پخت مورد نظر ماهی متفاوت باشد.
  • اگر غذای خود را از فیله(های) ماهی قزل آلا منجمد پخته اید، باقی مانده غذا را فریز نکنید!

سؤالات متداول دستور غذا

با باقی مانده ماهی قزل آلا پخته چه کار کنیم؟

می توانید از باقی مانده ماهی آزاد برای مخلوط کردن در سالاد خود استفاده کنید، پاستا، کیش، کیک ماهی، یا حتی تخم مرغ همزده! باقیمانده آن تا 2 روز در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری می شود.

آیا می‌توانم باقیمانده‌ها را فریز کنم؟

بله، می‌توانید باقیمانده‌ها را تا 2 ماه در صورت نگهداری در هوای بسته منجمد کنید. ظروف اگر غذای خود را از فیله(های) ماهی قزل آلا منجمد پختید، باقیمانده غذا را فریز نکنید!

چگونه بفهمم ماهی سالمون ترشی شده من تمام شده است؟

فیله ماهی آزاد خود را بپزید تا ضخیم ترین نقطه به 52 درجه سانتیگراد (125 درجه فارنهایت) برسد. همچنین می توانید با استفاده از چنگال آماده بودن را بررسی کنید.
ماهی سالمون باید به راحتی با چنگال پوسته پوسته شود و رنگ آن مات شود.

برای دستور العمل های خوشمزه تر ماهی سالمون، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه این ماهی قزل آلا پخته شده به سبک مدیترانه ای خوشمزه و چشمگیر به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ? 

خوشحالی! / افیه اولسون!

ماهی قزل آلا پخته شده مدیترانه

آیلا کلولی

ماهی قزل آلا پخته شده مدیترانه ای یک غذای ساده و در عین حال تاثیرگذار و خوشمزه است، چه آن را به عنوان یک میز شام تعطیلات و چه به عنوان یک غذای سریع در شب سرو کنید.

زمان آماده سازی 7 دقیقه

زمان آشپزی 18 دقیقه

زمان کل 25 دقیقه

دوره درس اصلی

آشپزی مدیترانه ای، ترکی

سرویس ها 4 بخش‌ها

کالری 244 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

دستورالعمل ها 

  • فیله(های) سالمون خود را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه روی پیشخوان بمانند تا به دمای اتاق برسند.

  • برای تهیه ماریناد، روغن زیتون، آب لیمو، نمک، پاپریکا، آویشن، سیر و فلفل تازه آسیاب شده را با هم ترکیب کنید.

  • فیله(های) ماهی قزل آلا را داخل یک ظرف پخت کمی چرب شده یا کاغذ روغنی که پوست آن را به سمت پایین پوشانده اید قرار دهید.

  • ماریناد را روی فیله(های) سالمون بریزید و با استفاده از برس سیلیکونی آن را به طور یکنواخت پخش کنید.

  • در این مرحله می توانید قبل از پخت به ماهی قزل آلا اجازه دهید 30 دقیقه مارینت شود (در این حالت از رساندن ماهی آزاد به دمای اتاق صرفنظر کنید).

  • اگر عجله دارید، زمان پخت را رها کنید و فر را از قبل روی 190 درجه سانتیگراد (375 درجه فارنهایت) گرم کنید.

  • وقتی فر داغ شد، ظرف پخت را قرار دهید و ماهی سالمون را به مدت 18 تا 20 دقیقه بپزید تا رنگ آن کدر شود. با چنگال به راحتی پوسته پوسته می شود.

یادداشت

  • اگر نمی‌خواهید از یک فیله بزرگ ماهی آزاد استفاده کنید، می‌توانید این دستور را با 4 فیله جداگانه ماهی سالمون با کاهش زمان پخت به 12 تا 14 دقیقه درست کنید.
  • فیله ماهی قزل آلا خود را بیش از 4 ساعت مرینیت نکنید زیرا ماهی در اثر تجزیه پروتئین‌ها از اسید نرم می‌شود.
  • فیله(های) سالمون خود را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه روی پیشخوان بمانند تا به دمای اتاق برسند.
  • فیله ماهی قزل آلا را تا زمانی که ضخیم ترین نقطه آن به 52 درجه سانتیگراد (125 درجه فارنهایت) برسد، بپزید. همچنین می توانید با استفاده از چنگال آماده بودن را بررسی کنید. ماهی قزل آلا باید به راحتی با چنگال پوسته پوسته شود و رنگ آن مات شود.
  • زمان پخت ممکن است بسته به ضخامت قطعه خاص ماهی قزل آلا و پخت مورد نظر ماهی متفاوت باشد.
  • اگر غذای خود را از فیله(های) ماهی قزل آلا منجمد پخته اید، باقی مانده غذا را فریز نکنید!

تغذیه

کالری: 244کیلو کالری کربوهیدرات: 1gپروتئین: 25gچربی: 15g چربی اشباع شده: 2gچربی اشباع نشده چندگانه: 4gچربی تک غیراشباع: 8gکلسترول: 69میلی گرمسدیم: 637میلی گرمپتاسیم: 635میلی گرم فیبر: 0.3 gقند: 0.1gVitamin A: 154IUVitamin C: 5mg Calcium: 25 mgIron: 1mg

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

حتما بخوانید : چاک کباب در فر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا