درهم برهم

فیلمسازی چریکی چیست؟

فیلمسازی چریکی چیست؟

فیلمسازی چریکی چیست؟

فیلم‌سازی چریکی اصطلاحی است که برای توصیف فیلم‌های کم‌هزینه استفاده می‌شود که مطابق با تولید معمولی نیستند. ارزش های یک فیلم استودیویی فیلم‌هایی که در این فرآیند ساخته می‌شوند معمولاً با هزینه کمتر، با گروه کوچک‌تر و تجهیزات کمتر ساخته می‌شوند. اگرچه بسیاری کمبود منابع را یک آسیب می‌دانند، اما حامیان معتقدند که آزادی از نظارت رایج در فیلم‌های چریکی، حداقل در سطح هنری ارزش این سختی‌ها را دارد.

اگر فیلمی از قوانین و مقررات هالیوود پیروی نکند، معمولاً «چریک» در نظر گرفته می شود. صنعت فیلم. در یک عکس استودیویی، بازیگران و خدمه معمولاً متعلق به اتحادیه‌هایی هستند که قوانین خاصی را در مورد رفتار با اعضای خود اعمال می‌کنند. علاوه بر این، استودیوی تولید کننده و هر شرکت وابسته سرمایه گذاری شده، درجه ای از کنترل را بر محصول نهایی حفظ می کنند.

Independent films are typically cheaper to produce than commercial movies.

تولید فیلم‌های مستقل معمولاً ارزان‌تر از فیلم‌های تجاری است.

فیلم‌سازی چریکی یک حیوان متفاوت را خلق می‌کند. بودجه فیلم ها معمولا توسط اعضای تیم خلاق یا سرمایه گذاران خصوصی تامین می شود. این امر به تیم کنترل قابل توجهی بیشتری بر محصول نهایی می دهد، زیرا آنها اکنون فقط باید یک شرکت توزیع کننده را جذب کنند تا فیلمشان در سینماها اکران شود. با ظهور اینترنت، فیلمسازان چریکی کنترل بیشتری بر محصول خود به دست آوردند، زیرا می‌توانند نسبتاً ارزان و بدون شرکت توزیع آنلاین را منتشر و توزیع کنند.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

Guerilla filmmaking allows films to be made without subscribing to the rules and regulations of the movie industry.

فیلمسازی چریکی امکان ساخت فیلم را بدون تبعیت از قوانین و مقررات صنعت سینما فراهم می کند.

شرح شغل برای اعضای خدمه نیز ممکن است در فرآیند چریکی کمی مبهم شود. با پول یا وضعیت کمتری که در خطر است، بازیگران و خدمه در درجه اول برای لذت بردن از پروژه یا کمک به دوستان، امضا می‌کنند. بدون مقررات سختگیرانه اتحادیه ها، اعضای خدمه ممکن است هر موقعیتی را که برای هر صحنه یا روز خاصی لازم است را پر کنند.

Guerilla filmmaking often creates films outside of the Hollywood system.

فیلمسازی چریکی اغلب فیلم هایی خارج از سیستم هالیوود می سازد.

یک بخش اضافی، هرچند کمتر تبلیغ شده، از فیلمسازی چریکی می تواند شامل برخی فعالیت های غیرقانونی باشد. در بیشتر مکان‌ها، مقامات دولتی قبل از اجازه دادن به گروه‌های فیلم‌برداری برای فیلمبرداری در ملاء عام، به مجوز نیاز دارند. برخی از فیلم‌های چریکی و مستقل به سادگی این الزامات را نادیده می‌گیرند. تنها با استفاده از یک دوربین کوچک قادر به گرفتن عکس های مخفیانه برای عدم جلب توجه است. در فیلم گمشده در ترجمه سوفیا کاپولا، خدمه از تاکتیک‌های چریکی برای شلیک یک عکس گسترده از تقاطع شیبویا در توکیو با استفاده از یک فیلمبردار وارد یک کافی شاپ در همان حوالی که نمایی از خیابان داشت. این تاکتیک ها ممکن است باعث صرفه جویی در هزینه تولیدی شود که بسیار مورد نیاز است، اما در صورت بروز مشکل یا در صورت توجه مسئولان می تواند خطرناک یا پرهزینه باشد.

Guerilla films are typically low-budget films that typically don't meet the production standards of a studio.

فیلم‌های چریکی معمولاً فیلم‌های کم‌هزینه‌ای هستند که معمولاً استانداردهای تولید یک استودیو را برآورده نمی‌کنند.

اگرچه فیلم‌سازی چریکی از تله‌های ماشین هالیوود دوری می‌کند، اما همچنان می‌توان فیلم‌های خوش‌ساختی ساخت. بسیاری از کارگردانان مشهور از طریق فیلم های خودساخته به سبک چریکی مورد توجه رسانه ها قرار گرفته اند، از جمله دارن آرنوفسکی و اسپایک لی< /a>. بسیاری از طرفداران این سبک فیلمسازی اصرار دارند که عدم مدیریت خرد از سوی استودیوها به آزادی خلاقانه برای کشف ایده هایی که بسیاری از استودیوها رد می کنند، اجازه می دهد. از برخی جهات، فیلمسازی چریکی که «هنر مردم» است، می‌تواند امکان تولید فیلم‌های بحث‌برانگیز و قابل تاملی را فراهم کند که در غیر این صورت ممکن است ساخته نشوند.

حتما بخوانید : دفترچه پاسپورت چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا