آشپزی

طرز تهیه کباب لقمه مرغ

طرز تهیه کباب لقمه مرغ

طرز تهیه کباب لقمه مرغ

طرز تهیه کباب لقمه مرغ

طرز تهیه کباب لقمه مرغ دستور پخت کباب مرغ لقمه ای

کباب لقمه مرغ یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و فوق العاده است که خیلی راحت و سریع درست و تهیه می‌شود، کباب لقمه مرغ در تابه و به روشی متفاوت از پخت کباب‌های دیگر آماده می‌شود، این کباب خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کباب لقمه مرغ در ادامه با سایت آموزشی پانامگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مغز ران مرغ ۲ عدد
سینه مرغ نصف یک عدد
پیاز ۱ عدد
جعفری ۱ مشت
فلفل کاپی قرمز یا فلفل دلمه قرمز ۱ عدد یا نصف فلفل دلمه
پودر سوخاری ۶ قاشق غذا خوری
کره ۳۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زعفران دم‌کرده غلیظ به مقدار لازم

طرز تهیه کباب لقمه مرغ

مرحله اول

ابتدا مغز ران مرغ که استخوان‌های آن‌ها را جدا کرده‌اید و نصف سینه مرغ را در تکه‌های کوچک خرد کنید و در یک ظرف بریزید، سپس یک پیاز را پوست بگیرید و بشورید و به چند تکه کوچکتر تقسیم کنید و در ظرف روی تکه‌های مرغ‌ها بریزید.

مرحله دوم

بعد مقداری جعفری را تمیز کنید و بشورید و وقتی آب اضافی آن‌ها رفت و خشک شدند در ظرف مواد بریزید، سپس یک فلفل کاپی قرمز را تمیز بشورید و به مواد اضافه کنید، اگر فلفل کاپی در دسترس نبود به جای آن نصف فلفل دلمه قرمز را بریزید.

مرحله سوم

سپس مقداری پودر سوخاری را هم روی مواد بریزید و بعد همه مواد را با هم داخل میکسر یا خرد کن بریزید و مقداری کره هم به مواد اضافه کنید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه را هم روی مواد بریزید و همه مواد را با هم خوب میکس کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

بعد مخلوط مواد را از میکسر بیرون بیاورید و در یک ظرف مناسب بریزید و بعد روی ظرف را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا مایه مواد به مدت ۱ ساعت خوب استراحت کند و عطر و طعم همه مواد کاملا با هم مخلوط شود‌.

مرحله پنجم

سپس در یک تابه مقداری روغن یا کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد مقداری از مخلوط مواد را بردارید و با دست فرم دهید و به شکل کباب دربیاورید و وقتی روغن داغ شد در آن سرخ کنید تا کناره‌های کباب‌ها طلایی رنگ شود.

مرحله ششم

وقتی یک طرف کباب‌ها خوب پخته و سرخ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود و کاملا مغز پخت شوند، بعد مقداری زعفران را در یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خوب دم بکشد و غلیظ شود.

مرحله هفتم

سپس زعفران دم‌کرده غلیظ را روی کباب‌ها بریزید و کمی بعد کباب‌ها را از روی حرارت بردارید و بعد تعدادی گوجه را که تمیز شسته‌اید و از وسط نصف کرده‌اید داخل تابه بریزید و خوب تفت دهید تا دو طرف آن‌ها کاملا سرخ و طلایی رنگ شود.

مرحله هشتم

گوجه‌ها را می‌توانید با توجه به سلیقه و به دلخواه خودتان روی شعله گاز و یا منقل کباب کنید بعد کباب لقمه مرغ را داخل یک ظرف مناسب بچینید و تعدادی گوجه کبابی یا سرخ شده را هم در کنار آن قرار دهید و با کمی نعناع و ریحان تازه تزئین کنید. در آخر کباب لقمه مرغ را همراه با پلو زعفرانی و یا نان تازه و ترشی، سالاد و زیتون پروده و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا