آشپزی

طرز تهیه ساندویچ مرغ مکزیکی درجه یک

طرز تهیه ساندویچ مرغ مکزیکی

طرز تهیه ساندویچ مرغ مکزیکی نی نی سایت طرز تهیه سس مرغ مکزیکی طرز تهیه فیله مرغ مکزیکی خوراک مرغ مکزیکی با سس مایونز

ساندویچ مرغ مکزیکی یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه و مقوی است که به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود، این ساندویچ خوش طعم را می‌توانید خیلی راحت و سریع آماده کنید و به عنوان یک میان وعده مناسب و ساده استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ مرغ مکزیکی در ادامه با سایت آموزشی پانامگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ ۱ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
قارچ ۸ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
کره ۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آویشن و زردچوبه به مقدار لازم
پاپریکا و پودر سیر به مقدار لازم
کنسرو مخلوط سبزیجات ۱ قوطی
مواد لازم برای سس
سس مایونز ۳ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه به مقدار لازم
پول بیبر به مقدار لازم
آویشن به مقدار لازم
آب لیموی تازه به مقدار لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ مکزیکی

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را به شکل نواری و نازک در اندازه‌های تقریبا ۵ سانتی‌متری برش دهید و خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری کره بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کره ذوب شود، بعد از این‌ که کره داغ شد، مرغ‌ها را در آن بریزید و تفت دهید.

مرحله دوم

همه قسمت‌های مرغ‌ها را در کره سرخ کنید تا عطر کره کاملا به خورد برش‌های مرغ‌ برود، بعد مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، پاپریکا و پودر سیر را در تابه بریزید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها کاملا در مواد پخش شود و با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

سپس درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا روی حرارت ملایم به مدت تقریبا نیم ساعت مرغ‌ها خوب پخته شوند، در این فاصله پیاز را خلالی خرد کنید و در یک تابه دیگر مقداری روغن بریزید و پیازها را روی حرارت متوسط در روغن تفت دهید.

مرحله چهارم

وقتی پیازها، سبک و طلایی رنگ شدند، آن‌ها را از روی حرارت بردارید و به مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید، بعد یک فلفل دلمه‌ای را که تمیز شسته‌اید به شکل نواری برش بزنید و در تابه بریزید و تفت دهید تا عطر فلفل دلمه خوب در مواد پخش شود.

مرحله پنجم

سپس قارچ‌ها را که تمیز شسته‌ و خشک کرده‌اید به شکل ورقه‌ای برش بزنید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید، سپس مقداری ذرت را آب پز کنید و به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد نخود فرنگی پخته شده را هم روی مواد بریزید و هم بزنید.

مرحله ششم

بعد یک هویج را پوست بگیرید و بشورید و به شکل مکعبی و ریز خرد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید، سپس همه مواد را کاملا با هم مخلوط کنید، به جای ذرت و نخود فرنگی و هویج می‌توانید از کنسرو مخلوط سبزیجات استفاده کنید.

مرحله هفتم

سپس برای درست کردن سس مخصوص، مقداری سس مایونز را در یک ظرف بریزید و بعد مقداری فلفل سیاه، پول بیبر و آویشن را به سس اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و عطر ادویه‌ها آزاد شود، می‌توانید کمی فلفل قرمز هم بریزید.

مرحله هشتم

بعد یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و برش دهید و آب آن را بگیرید و به سس اضافه کنید و هم بزنید تا سس یکدست شود، سپس سس را روی مرغ‌ها بریزید و با هم مخلوط کنید تا سس کاملا به خورد مرغ‌ها برود و طعم و عطر مواد با هم ترکیب شود.

مرحله نهم

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری پنیر پیتزا را روی مواد بریزید و بعد درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا همه مواد داخل تابه با هم روی حرارت متوسط خوب بپزند و پنیر پیتزا روی مواد ذوب شود، بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دهم

بعد مقداری از مواد ساندویچ مرغ مکزیکی را بردارید و داخل ظرف مناسب بریزید و با توجه به ذائقه خودتان مقداری برش‌های گوجه فرنگی و خیارشور و کاهو خرد شده را در اطراف ظرف بچینید و سپس این ساندویچ خوش طعم را همراه با نان باگت سرو کنید.

 

حتما بخوانید : طرز تهیه کباب مراکشی

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا