آشپزی

طرز تهیه کتلت میگو

کتلت میگو بدون سیب زمینی طرز تهیه کتلت میگو سامان گلریز طرز تهیه میگو چرخ کرده کوکو میگو بوشهری کتلت میگو نی نی سایت کتلت میگو هندی کتلت میگو فرانسوی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

کتلت میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که بافت نرم و لطیفی دارد و خیلی مقوی و پرخاصیت است، کتلت میگو خیلی راحت و سریع درست می‌شود و به عنوان یک غذای کامل و خوش طعم یا یک پیش غذای شیک و مجلسی مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت میگو در ادامه با سایت آموزشی پانامگ همراه باشید.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین
مواد لازم برای ۴ نفر
میگو ۵۰۰ گرم
سیب زمینی درشت ۱ عدد
پیاز درشت ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
آرد گندم ۲ قاشق غذا خوری
گشنیز و شنبلیله و سیر خرد شده ۱ دسته پر
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
ادویه جات مرکب به مقدار دلخواه

طرز تهیه کتلت میگو

مرحله اول

ابتدا میگو‌ها را تمیز کنید و بشورید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و یا از میگو آماده خام استفاده کنید، بعد سیب زمینی را پوست بگیرید و بشورید و در تکه‌های کوچک خرد کنید و سپس پیاز را هم پوست بگیرید و در تکه‌های کوچک خرد کنید.

مرحله دوم

بعد میگو و سیب زمینی و پیازها را داخل میکسر بریزید و با هم کاملا میکس کنید، اگر از میکسر استفاده نمی‌کنید می‌توانید میگو‌ها را با چرخ گوشت، خوب چرخ کنید و سیب زمینی و پیازها را هم با رنده ریز رنده کنید و بعد با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

سپس مخلوط مواد را از میکسر خارج کنید و در یک ظرف مناسب بریزید و بعد تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و کاملا با مواد ترکیب شوند، سپس مقداری آرد گندم را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم

بعد گشنیز و شنبلیله و سیر را که تمیز کرده‌اید و شسته‌اید و خشک شده‌اند را ریز خرد کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت مواد یکدست شود، سپس فلفل سیاه و نمک را به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم

بعد ادویه جات معطر مثل پودر آویشن، پودر رزماری، پودر سیر، پودر پیاز، دارچین و یا هر ادویه‌ای را به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر ادویه‌ها در مخلوط پخش شود و طعم آن‌ها به خورد همه مواد برود.

مرحله ششم

سپس روی مخلوط مواد را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و عطر و طعم همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند و بعد از این زمان از یخچال بیرون بیاورید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله هفتم

وقتی روغن داغ شد، مقداری از مواد را به اندازه یک قاشق بردارید و با دست فرم دهید و داخل تابه سرخ کنید، بعد از این که یک طرف کتلت‌ها سرخ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود وقتی کتلت‌ها مغز پخت شدند سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم

بعد تعدادی گوجه را تمیز بشورید و از وسط نصف کنید و در تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و سپس گوجه‌ها را در آن سرخ کنید و بعد گوجه‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود و طلایی رنگ شوند.

مرحله نهم

بعد تعدادی کتلت میگو را در ظرف مناسب بچینید و در کنار آن چند حلقه گوجه سرخ شده و خیار شور را قرار دهید و با چند برگ شوید و نعناع تزئین کنید و همراه با پلو زعفرانی یا نان تازه، ترشی، زیتون پرورده، سالاد و انواع دورچین سرو کنید.

 

حتما بخوانید : طرز تهیه گشنیز پلو

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا