آشپزی

طرز تهیه کباب مراکشی

طرز تهیه کباب مراکشی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه کباب مراکشی

طرز تهیه کباب مراکشی

طرز تهیه کباب مراکشی , دستور پخت کباب مراکشی

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

کباب مراکشی یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و فوق‌العاده است که اصالت آن به کشور مراکش برمی‌گردد، این کباب خیلی راحت و سریع و با روش‌های مختلف درست می‌شود، کباب مراکشی طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی خیلی مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مراکشی در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ‌کرده، مخلوط قلوه‌گاه گوسفند و گوساله ۵۰۰ گرم
نعناع، گشنیز و جعفری از هر کدام ۴/۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
پاپریکا ۱.۵ قاشق چای‌ خوری
پودر زیره سیاه ۱ قاشق چای خوری
زردچوبه ۴/۱ قاشق چای‌ خوری
پودر زنجبیل ۲/۱ قاشق چای خوری
نعناع خشک ۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای سس هریسا
سیر ۳ حبه
روغن زیتون ۲ قشق غذا خوری
نمک ۲/۱ قاشق چای خوری
پودر زیره سبز ۲/۱ قاشق چای خوری
پودر زیره سیاه ۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز تند ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کباب مراکشی

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن سس هریسا، سیرها را پوست بگیرید و بشورید و له کنید و یا با رنده ریز رنده کنید و داخل یک ظرف بریزید و سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و هم بزنید و مخلوط کنید بعد نمک را روی مواد بریزید و با هم ترکیب کنید.

مرحله دوم

سپس مقداری پودر زیره سبز و پودر زیره سیاه را به مواد سس اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه‌ها در مواد آزاد شود و بعد مقداری سس فلفل قرمز تند را روی مواد بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت سس تشکیل شده یکدست شود.

مرحله سوم

بعد گوشت چرخ‌کرده را در یک ظرف بریزید و مقداری نعناع، گشنیز و جعفری را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و سپس سبزی‌ها را ریز خرد کنید و در ظرف گوشت چرخ‌ کرده بریزید و با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

سپس یک پیاز را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید، بعد آب پیاز را کامل بگیرید و کنار بگذارید و پیاز رنده شده را به گوشت اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، سپس سس را که درست کردید اضافه کنید و با هم خوب ترکیب کنید.

مرحله پنجم

بعد مقداری نمک، پاپریکا، پودر زیره سیاه، زردچوبه، پودر زنجبیل و پودر نعناع خشک را به مواد اضافه کنید و با دست خوب ورز دهید تا عطر ادویه‌ها در گوشت چرخ کرده آزاد شود و همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند و بافت گوشت یکدست شود.

مرحله ششم

سپس مقداری از گوشت به اندازه یک نارنگی را بردارید و بادست فرم وهید و به شکل یک کباب بیضی شکل درآورید، سپس یک سیخ چوبی را از وسط آن رد کنید، همه گوشت را به همین شکل فرم دهید، سعی کنید که همه کباب‌ها یک اندازه باشند.

مرحله هفتم

بعد کباب‌ها را داخل یک تابه مناسب بچینید و درب تابه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کباب‌ها کاملا مغز پخت و آب‌دار شوند، وقتی کباب‌ها خوب پختند و گریل شدند، سپس آن‌ها را از روی حرارت بردارید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله هشتم

سپس می‌توانید کباب را از سیخ چوبی بیرون بیاورید و یا به دلخواه خودتان با سیخ در یک ظرف مناسب بچینید و مقداری گوجه کبابی در اطراف ظرف قرار دهید و با چند برگ نعناع و گشنیز تزئین کنید و همراه با پلو زعفرانی و انواع دورچین سرو کنید.

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا