آشپزی

طرز تهیه ته چین هویج پلو

طرز تهیه ته چین هویج پلو

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه ته چین هویج پلو

طرز تهیه ته چین هویج پلو

طرز تهیه ته چین هویج پلو ته چین هویج پلو نواب ابراهیمی طرز تهیه هویج پلو ته چین هویج و سیب زمینی ته چین هویج بهونه

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ته چین هویج پلو یکی از انواع ته‌چین‌های خوشمزه و با عطر و طعم بی‌نظیر است که به روش‌های مختلف و با مواد متنوع و راحت و سریع درست می‌شود و به عنوان یک غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین هویج پلو در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۳ پیمانه
هویج ۳۰۰ گرم
آب لیمو ترش به مقدار لازم
زرشک ۲ قاشق غذا خوری
خلال پسته به مقدار لازم
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری از هر کدام
زردچوبه ۱ قاشق چای خوری
سینه مرغ نواری ۱ عدد
مواد لازم برای مواد ته چین
تخم مرغ ۱ عدد
ماست چکیده ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
گلاب ۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم‌کرده غلیظ به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین هویج پلو

مرحله اول

برای تهیه ته چین هویج پلو ابتدا هویج‌ها را پوست بگیرید و بشورید و با رنده درشت رنده کنید و سپس مقداری روغن در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس هویج‌ها را در روغن داغ بریزید و تفت دهید تا اب آن‌ها جمع شود و طلایی رنگ شوند.

مرحله دوم

سپس یک لیمو ترش تازه را بشورید و برش دهید و آب آن را بگیرید و روی هویج‌ها بریزید، بعد مقداری زعفران را که از قبل دم‌کرده‌اید و غلیظ شده است به هویج‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ و عطر و طعم زعفران به خورد هویج‌ها برود.

مرحله سوم

حالا با توجه به ذائقه خودتان مقداری خلال پسته هم اضافه کنید و کمی تفت دهید و کنار بگذارید، سپس پیاز را خلالی خرد کنید و در یک تابه دیگر مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن تفت دهید تا سبک شوند.

مرحله چهارم

سپس سینه مرغ را که نواری و نازک برش داده‌اید و خرد کرده‌اید به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند، بعد نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را روی مرغ‌ها بریزید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در مواد پخش شود و رنگ زردچوبه باز شود.

مرحله پنجم

بعد، مقداری زعفران دم‌کرده غلیظ را هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ و عطر و طعم زعفران در مواد پخش شود، سپس زرشک را روی آن‌ها بریزید و کمی تفت دهید و بعد هویج‌ها را به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم

سپس در یک قابلمه مقداری آب جوش بریزید و برنج را که از چند ساعت قبل خیس خورده است، در قابلمه بریزید و کمی نمک و مقداری روغن به آب جوش اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا برنج‌ها به مدت ۷ تا ۸ دقیقه بجوشند.

مرحله هفتم

وقتی برنج‌ها کمی نرم شدند، آن‌ها را آبکش کنید و کنار بگذارید، سپس برای درست کردن مواد ته‌چین یک عدد تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد مقداری نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکست شود.

مرحله هشتم

بعد مقداری زعفران را در یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا دم بکشد و غلیظ شود، سپس زعفران دم‌کرده را به تخم‌مرغ اضافه کنید و هم بزنید، بعد با توجه به ذائقه خودتان کمی گلاب را هم بریزید.

مرحله نهم

سپس ماست را که به دمای محیط رسیده به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود، بعد تقریبا یک سوم برنج را به مواد ته چین اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و رنگ و عطر و طعم زعفران کاملا به خورد برنج‌ها برود.

مرحله دهم

بعد کف و اطراف یک قابلمه را با کره چرب کنید و برنج مخلوط با مواد ته چین را در کف قابلمه بریزد و سطح آن را صاف کنید و سپس از مخلوط مواد هویج و مرغ روی برنج بریزید و پخش کنید، دقت کنید که مواد را طوری بریزید که به دیواره نچسبند.

مرحله یازدهم

سپس برنج سفید را روی مواد بریزید و سطح آن را صاف کنید و بعد کمی زعفران دم‌کرده غلیظ را هم روی برنج بریزید و درب قابلمه را ببندید و به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا برنج خوب دم بکشد و عطر مواد در آن پخش شود.

مرحله دوازدهم

بعد از این‌که ته چین هویج پلو خوب پخته شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و در یک ظرف مناسب برگردانید تا ته چین به شکل قالبی خارج شود و سپس روی برنج را با مقداری خلال پسته، خلال بادام و زرشک تفت داده شده و چند برگ نعناع تزئین کنید.

حتما بخوانید : طرز تهیه بریانی میگو

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا