آشپزی

طرز تهیه بریانی میگو

طرز تهیه بریانی میگو

طرز تهیه بریانی میگو

طرز تهیه بریانی میگو

طرز تهیه بریانی میگو بندری بریانی میگو عربی طرز تهیه بریانی چابهاری طرز تهیه بریانی پاکستانی

بریانی میگو یکی از غذاهای خوشمزه و فوق‌العاده است که از آن می‌توانید به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی استفاده کنید. بریانی میگو خیلی راحت و سریع درست می‌شود و بافت نرمی دارد، البته توجه کنید که درست کردن میگو نیاز به مهارت دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بریانی میگو در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
سیر رنده شده یا حریره سیر ۳ تا ۴ حبه
فلفل دلمه ۱ عدد
لپه نصف لیوان
گشنیز نصف لیوان
کشمش ۴/۱ لیوان
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
پاپریکا و فلفل قرمز به مقدار لازم
چوب دارچین و هل به مقدار لازم
برگ بو به مقدار لازم
برنج ۴ پیمانه

طرز تهیه بریانی میگو

مرحله اول

ابتدا میگوها را تمیز کنید و بشورید و در یک ظرف بریزید و بعد برای مزه دار کردن آن‌ها مقداری نمک، زردچوبه، پاپریکا و کمی هم پودر فلفل قرمز روی میگو‌ها بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم ادویه‌ها کاملا به خورد میگوها برود.

مرحله دوم

سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا میگوها مزه‌دار شوند، بعد پیازها را خلالی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود و بعد پیازها را در آن تفت دهید.

مرحله سوم

بعد از این ‌که پیازها سبک و طلایی رنگ شدند، سیرها را که با رنده ریز رنده کرده‌اید، به آن‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود، به جای سیر رنده شده می‌توانید از حریره سیر استفاده کنید، سپس زردچوبه را به آن‌ها اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم

وقتی که زردچوبه رنگ باز کرد، گوجه‌ها را که از قبل شسته‌اید و با رنده ریز، خوب رنده کرده‌اید روی مواد بریزید و تفت دهید تا آب آن‌ها جمع شود و کمی سرخ شوند، بعد فلفل دلمه‌ای را که تمیز شسته‌اید و نگینی خرد کرده‌اید به مواد اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس لپه‌ها را که از چند ساعت قبل خیس کرده‌اید تا نفخ آن‌ها گرفته شود و بعد با مقداری آب روی حرارت متوسط به مدت تقریبا ۳ تا ۴ ساعت پخته‌اید را روی مواد بریزید و تفت دهید و سپس نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله ششم

بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان ادویه‌های دلخواه مثل پودر سیر، پودر پیاز یا فلفل قرمز را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در مواد آزاد شود، سپس به دلخواه خودتان می‌توانید یک قرص ماجی را هم به مواد اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله هفتم

سپس مقداری کشمش را هم روی مواد بریزید و کمی تفت دهید و بعد گشنیز‌ها را که از قبل تمیز کرده‌اید و شسته‌ و خشک شده‌اند، با چاقو ریز خرد کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند و کمی تیره‌تر شوند.

مرحله هشتم

بعد در یک تابه دیگر مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و سپس میگوها را در آن سرخ کنید، همه قسمت‌های میگو را خوب سرخ کنید تا طلایی رنگ شود، زمان سرخ شدن میگو کم است، دقت کنید که میگوها نسوزند.

مرحله نهم

سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید، بعد برنج‌ها را که از شب قبل خیس کرده‌اید در قابلمه بریزید و سپس کمی زردچوبه، چوب دارچین، چند عدد هل، فلفل دانه سیاه و برگ بو به برنج‌ها اضافه کنید.

مرحله دهم

بعد اجازه دهید تا برنج‌ و ادویه‌ها به مدت ۶ تا ۷ دقیقه در آب بجوشند و رنگ زردچوبه باز شود و عطر دارچین و هل پخش شود، وقتی برنج‌ها کمی پخته شدند، آن‌ها را آبکش کنید و در آبکش بریزید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله یازدهم

سپس یک سیب زمینی را پوست بگیرید و بشورید و به شکل حلقه‌ای خرد کنید، بعد در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و برای ته دیگ سیب زمینی‌ها را کف قابلمه بچینید و اجازه دهید تا کمی سرخ شوند.

مرحله دوازدهم

بعد یک لایه برنج روی سیب زمینی‌ها بریزید و سطح آن را صاف کنید و سپس مخلوط مواد را بریزید و میگو‌ها را هم اضافه کنید و روی برنج‌ها پخش کنید، بعد دوباره برنج بریزید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه دم بکشد.

مرحله سیزدهم

بعد از این که بریانی میگو پخته شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و در یک ظرف مناسب برگردانید تا به شکل قالبی از قابلمه خارج شود، سپس روی آن را با چند برگ نعناع، گشنیز و شوید و یا کمی کشمش و زعفران دم‌کرده غلیظ تزئین کنید. در آخر بریانی میگو را به عنوان یک غذای مناسب و خوش طعم همراه با سالاد، ترشی، زیتون و انواع دورچین سرو کنید.

حتما بخوانید : طرز تهیه گوش فیل

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا