آشپزی

طرز تهیه نودل سبزیجات

طرز تهیه نودل سبزیجات

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه نودل سبزیجات

طرز تهیه نودل سبزیجات

طرز تهیه نودل سبزیجات کره ای طرز تهیه نودل سبزیجات الیت طرز تهیه نودل سبزیجات با مرغ طرز تهیه نودل سبزیجات با پنیر پیتزا نودل سبزیجات نواب ابراهیمی نودل سبزیجات آماده طرز تهیه نودل آماده

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

نودل سبزیجات یکی از انواع نودل‌های خوشمزه و سالم و مقوی است که برای افراد با رژیم غذایی گیاهی بسیار مناسب است و خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود، این غذای ساده و پرخاصیت را می‌توانید با سبزیجات متنوعی درست کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه نودل سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نودل ۲ بسته
سینه مرغ ( اختیاری) ۱ عدد
کدو ۱ عدد
هویج ۱ عدد
فلفل دلمه ۱ عدد
بادمجان کوچک ۱ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۳ حبه
سویا سس ۶ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه و نمک نصف قاشق چای خوری
کره ۵۰ گرم

طرز تهیه نودل سبزیجات

مرحله اول

ابتدا بادمجان را تمیز بشورید و به سلیقه خودتان می‌توانید پوست بادمجان را بگیرید و یا با پوست به شکل نواری و باریک برش بزنید و در ظرفی بریزید، سپس کدو را هم تمیز بشورید و به شکل نواری و در اندازه بادمجان‌ها خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

هویج را بشورید و پوست آن را بگیرید و به شکل نواری و باریک برش بزنید و کنار بگذارید، به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید یک فلفل دلمه‌ای سبز، زرد و یا قرمز را هم تمیز بشورید و به شکل نواری و باریک برش بزنید و در ظرفی بریزید.

مرحله سوم

سپس سینه مرغ را هم به شکل نواری برش بزنید، بعد پیاز را به شکل خلالی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، سپس پیازها را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شوند و بعد کدوها را در تابه بریزید.

مرحله چهارم

وقتی کمی تفت دادید بادمجان‌ها را اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید و بعد هویج‌ و فلفل دلمه‌ای را هم بریزید تا کمی تفت داده شوند، وقتی سبزیجات کمی نرم شدند مرغ‌ها را اضافه کنید و خوب سرخ کنید به طوری که همه قسمت‌های آن طلایی شود.

مرحله پنجم

بعد از این که مخلوط مواد کمی سبک شدند کره را به ترکیب اضافه کنید تا ذوب شود و طعم آن با همه مواد مخلوط شود و بعد نمک و فلفل سیاه و پودر سیر یا سیر تازه و رنده شده را بریزید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها کامل در مخلوط پخش شود.

مرحله ششم

سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید و بعد نودل‌ها را در آن بریزید و اجازه دهید تا تقریبا با مدت ۴ دقیقه بجوشد و بعد آبکش کنید، بعد از این که آب اضافی آن‌ها کشیده شد در تابه سبزیجات بریزید.

مرحله هفتم

بعد کمی نودل‌ها را تفت دهید و با همه مواد مخلوط کنید و سپس سس سویا را روی آن‌ها بریزید و هم بزنید و با همه مواد ترکیب کنید، بعد تابه را از روی حرارت بردارید و نودل سبزیجات را در ظرف مناسب بکشید و مقداری سس روی آن بریزید.

مرحله هشتم

در آخر نودل سبزیجات را با چند برگ نعناع و ریحان و گشنیز تازه تزئین کنید و همراه با سالاد، ترشی، ماست موسیر و انواع دورچین به عنوان یک غذای ساده و خوش طعم سرو کنید.

حتما بخوانید : طرز تهیه کیک دارچینی

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا