سلامت

روغن نارگیل: فواید نامشخص

روغن نارگیل: فواید نامشخص

روغن نارگیل: فواید نامشخص

تأیید شده در 04/08/2022 توسط PasseportSanté

Huile de noix de coco : des bienfaits insoupçonnés

روغن نارگیل یک روغن گیاهی است که از پالپ تازه نارگیل استخراج می شود. این روغن خوشبو سرشار از اسیدهای چرب اشباع، ویتامین A و E و آنتی اکسیدان است. همچنین دارای خواص ضد باکتری، ضد میکروبی، مغذی و مرطوب کننده است. روغن نارگیل را می توان در آشپزی و همچنین برای پوست و موی کل خانواده استفاده کرد.

روغن نارگیل: منشا و ترکیب

روغن نارگیل از گوشت نارگیل می آید. روغن نارگیل بومی مناطق مختلف گرمسیری، به ویژه پلی‌نزی و آسیای جنوب شرقی است.

روغن نارگیل به دلیل نیمه جامد بودن (در صورت خنک نگه داشتن آن)، کره نارگیل یا چربی نیز نامیده می شود. علاوه بر این، منطقی تر است که از “چربی” صحبت کنیم.

تفاوت بین روغن نارگیل و روغن کوپرا

تمایز باید بین روغن نارگیل فوق بکر (از گوشت تازه نارگیل) و روغن کوپرا (از آلبومین خشک شده) تهیه شود. روغن کوپرا اغلب در صابون سازی استفاده می شود و خواص گیاهی و ارگانولپتیکی مشابه روغن نارگیل ندارد. برای اطمینان از کیفیت آن، توصیه می شود روغن نارگیل فوق بکر را انتخاب کنید که با پرس سرد به دست می آید. ما به شما توصیه می کنیم روغن نارگیل ارگانیک را انتخاب کنید.

روغن نارگیل از طیف گسترده ای از اسیدهای چرب، ویتامین ها و فیتواسترول ها تشکیل شده است:

  • اسیدهای چرب امگا 9، امگا 6 و امگا 3؛
  • اسیدهای چرب دیگر: اسید لوریک، اسید پالمیتیک ، اسید میریستیک، اسید کاپریلیک و اسید کاپریک؛
  • ویتامین E؛
  • ویتامین A؛
  • سایر ویتامین ها: B3، B5 و B6؛
  • فیتواسترول ها، استرول ها به طور طبیعی در گیاهان وجود دارند.

مزایای روغن نارگیل

خواص فراوان روغن نارگیل به آن فضیلت های بی پایانی می بخشد! مرطوب کننده، تسکین دهنده، آنتی اکسیدان… روغن نارگیل فواید زیادی دارد. بدون اعتدال می توان از آن هم در آشپزی برای پخت و پز و هم برای استفاده روی پوست و مو استفاده کرد.

روغن نارگیل در آشپزخانه

روغن نارگیل یک جایگزین سالم و مغذی برای روغن سنتی کره، و همچنین روغن زیتون و آفتابگردان است.

این مزیت این است که بهتر از روغن های روغنی حمایت می کند. پخت و پز درجه حرارت روغن نارگیل فاقد پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی است، تقریبا به طور کامل از اسیدهای چرب اشباع تشکیل شده است. بنابراین برای قلب و سیستم مغز عالی است. ضد میکروبی است و به چربی سوزی کمک می کند، به عملکرد مناسب بدن کمک می کند و به حفظ خط کمک می کند.

روغن نارگیل برای صورت دارای خواص ضد چروک است.

روغن نارگیل به لطف خواص آنتی اکسیدانی و غنی بودن از ویتامین E، متحدی باورنکردنی در برابر پیری زودرس پوست است. استفاده منظم از روغن نارگیل (به عنوان مثال به شکل ماسک) سلول های مرده را از بین می برد، پوست را نرم و آبرسانی عمیق می کند. بنابراین به طور موثر و طبیعی با چین و چروک مبارزه کرده و پوست خشک را آبرسانی خواهید کرد.

روغن نارگیل برای لب ها

خواص مرطوب کنندگی آن نیز می تواند باشد. برای لب استفاده شود قبل از مواجهه با سرمای شدید، روغن نارگیل بر روی لب ها (چند بار در روز روی پوست مالیده می شود) به آنها اجازه می دهد تا عمیقاً تغذیه شوند و کمک می کند تا زمستان را بدون ترک لب های سنتی پشت سر بگذارند.

روغن نارگیل برای پاکسازی صورت

روغن نارگیل که کمتر شناخته شده است، می تواند به عنوان پاک کننده آرایش نیز استفاده شود. زیرا علاوه بر آبرسانی به پوست، به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن، پوست را عمیقاً تمیز می کند.

روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل باعث آبرسانی، تقویت و درخشندگی مو می شود. اسید لوریک به راحتی به پوست سر نفوذ می کند و فیبر مو را از ریشه تا نوک تغذیه می کند. برای موهای خشک و/یا وز، با روغن نارگیل حمام کنید، مانند ماسک مو که به مدت 1 ساعت (یا حتی یک شبه) بگذارید. هنگام شامپو زدن به خوبی بشویید.

روغن نارگیل برای استرس

روغن نارگیل همچنین می تواند برای آرامش در هنگام استرس استفاده شود. روغن نارگیل که در ماساژ روی بدن اعمال می شود، دارای خواص تسکین دهنده قوی است.

95% خوانندگان این مقاله را مفید یافتند شما چطور؟

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا