سلامت

سرماخوردگی: 5 رفلکس برای خواب خوب

سرماخوردگی: 5 رفلکس برای خواب خوب

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

سرماخوردگی: 5 رفلکس برای خواب خوب

Rhume : les 5 réflexes pour bien dormir

پاییز و زمستان بیماری‌های جزئی مانند سرماخوردگی را با خود به همراه دارند. علائم سرماخوردگی اگرچه خفیف است اما خوشایند نیست. گرفتگی بینی، سرفه، خستگی… اگر بد بخوابیم، تحمل این ویروس حتی سخت تر می شود. در اینجا 5 نکته برای داشتن یک خواب راحت در هنگام سرماخوردگی آورده شده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

قبل از خواب بینی خود را بشویید

در صورت بینی گرفتگی است، ممکن است خروپف کنید و گلوی خود را خشک کنید و باعث سرفه شود. برای جلوگیری از این ناراحتی‌ها، بنابراین مهم است که بینی خود را با سرم فیزیولوژیک بشویید. سر خود را به پهلو خم کنید و یک ویال کامل را در سوراخ بینی خود بریزید. همین عمل را تکرار کنید و سر خود را به طرف دیگر بچرخانید. از آنجایی که شور است، سالین اثر ضد احتقان فوری خواهد داشت. هنگامی که بینی شما شسته شد، بینی خود را باد کنید.

هنوز خطر تنفس از طریق دهان بیشتر از بینی وجود دارد، بنابراین به یاد داشته باشید که یک دستگاه تنفسی قرار دهید. بطری آب در کنار تختتان برای خنک شدن شما اگر مجبورید نیمه شب از خواب بیدار شوید.

در اتاق او یک دستگاه بخور قرار دهید

برای تنفس بهتر، از سرمایه گذاری روی یک دستگاه مرطوب کننده شک نکنید. حتما برمیگرده این دستگاه را به ویژه در اتاق هایی که با بخاری برقی گرم می شوند توصیه می کنیم. اگر می توانید، یک مرطوب کننده مه خنک بخرید، واحدهای مه گرم دمای اتاق را افزایش می دهند. برای اینکه راه های هوایی شفاف باشد، سطح رطوبت اتاق باید حدود 50 درصد باشد. برخی از دستگاه‌های مرطوب‌کننده اجازه می‌دهند تا این میزان تنظیم شود.

از سوی دیگر، این دستگاه نباید بدون حداقل اقدامات احتیاطی استفاده شود: به ویژه به تغییر آن فکر کنید. آب هر روز و فیلتر نسبتاً منظم. یک مرطوب کننده کثیف در واقع به تکثیر باکتری ها و میکروب ها در هوا کمک می کند.

دمای اتاق را به 19 درجه سانتی‌گراد محدود کنید

در صورت سرماخوردگی، می‌توانیم بلرزیم و از سرد شدن در شب بترسیم. اما افزایش گرمایش غیرعاقلانه است. اگر می خواهید شب خوبی داشته باشید، هوای محیط نباید بیشتر از 19 درجه سانتیگراد باشد. پوشاندن و پوشیدن جوراب بهتر از افزایش حرارت است. اتاقی که خیلی گرم است نیز خطر تکثیر باکتری ها را افزایش می دهد.

وقتی از خواب بیدار می شوید، اتاق خود را حدود 10 دقیقه تهویه کنید تا تهویه شود. هوا را تصفیه کند همچنین می توانید کاغذ ارمنی را بسوزانید یا اسانس ها (مخصوصاً اکالیپتوس) را برای ضدعفونی هوا اسپری کنید. این بسیار موثر است و به شما این امکان را می دهد که در شب یک اتاق بسیار سالم پیدا کنید. از مصرف روغن‌های ضروری درست قبل از خواب خودداری کنید، زیرا ممکن است تحریک‌کننده باشند.

بالش را بالا بیاورید

<.>کمتر سرفه می کنید و با شلوغی کمتر بیدار می شوید. این روش برای نوزادانی که سرما خورده اند نیز توصیه می شود. اما برای جلوگیری از خطر خفگی، بالشتک ها را زیر تشک قرار دهید.

یک فنجان شیر با عسل بنوشید

آخرین نکته برای شبی آرام تر: برای خود یک فنجان شیر داغ درست کنید و یک قاشق چای خوری خوب عسل داخل. شیر و عسل خاصیت نرم کنندگی و ترمیم کنندگی دارند. نوشیدن آن درست قبل از خواب باعث می شود کمتر سرفه کنید و کمتر تحریک شوید. این داروی سالم و طبیعی راه حلی برای مقابله با سرفه های شبانه است.

اگر تب دارید، می توانید قبل از خواب پاراستامول مصرف کنید. اما تا حد امکان از داروهای سرماخوردگی اجتناب کنید. اکثر آنها حاوی سودوافدرین هستند که یک عامل منقبض کننده عروق است که می تواند خطرناک باشد، به ویژه در افرادی که خطرات قلبی عروقی دارند. به گفته آژانس ملی ایمنی داروها (ANSM)، این ماده همچنین می تواند باعث تاکی کاردی، فشار خون بالا، حالت تهوع، تشنج، توهم و همچنین بی خوابی شود.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا