سلامت

حمله پانیک در مقابل حمله قلبی: چگونه تفاوت را تشخیص دهیم

حمله پانیک در مقابل حمله قلبی: چگونه تفاوت را تشخیص دهیم

علائم حمله پانیک و حمله قلبی می تواند بسیار شبیه به هم باشد و تشخیص تفاوت را دشوار می کند. شناخت علائم هر دو بیماری می تواند به فرد کمک کند تا بداند چه زمانی باید به دنبال کمک فوری پزشکی باشد.

داشتن قلب حمله همچنین می‌تواند باعث وحشت کسی شود که ممکن است وضعیت را گیج‌کننده‌تر کند. اگر کسی فکر می‌کند ممکن است دچار حمله قلبی شده است، باید به دنبال مراقبت‌های فوری پزشکی باشد.

علائم یک حمله پانیک می تواند شامل موارد زیر باشد:

حمله پانیک می تواند به تنهایی یا به عنوان یک علامت اختلال پانیک رخ دهد. هر سال حدود 2–3 ٪ از مردم در ایالات متحده اختلال پانیک را تجربه می کنند و تعداد بیشتری بدون داشتن اختلال پانیک، حمله پانیک را تجربه می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهای بین حمله پانیک و اختلال پانیک، مقاله تصمیم‌گیری شده ما را اینجا ببینید.

805000 نفر در ایالات متحده دچار حمله قلبی شده اند. علائم حمله قلبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد قفسه سینه
  • تهوع
  • استفراغ
  • تعریق

در حالی که علائم این دو حالت همپوشانی دارند، دانستن نحوه تشخیص تفاوت می تواند نجات دهنده باشد.

دانستن تفاوت بین حمله پانیک و حمله قلبی می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر فردی قبلاً هرگز علائم هیچ کدام را تجربه نکرده باشد.

فرد می تواند با سنجیدن چندین عامل، از جمله:

ویژگی های درد، بین این دو حالت تمایز قائل شود.

اگرچه درد قفسه سینه در هر دو حمله پانیک و حمله قلبی مشترک است، اما ویژگی‌های درد اغلب متفاوت است.

در طول حمله پانیک، درد قفسه سینه معمولاً تیز یا کوبنده است و موضعی در وسط قفسه سینه.

درد قفسه سینه ناشی از حمله قلبی ممکن است شبیه فشار یا احساس فشردن باشد.

درد قفسه سینه که به دلیل حمله قلبی رخ می دهد نیز ممکن است در مرکز قفسه سینه، اما سپس می تواند از قفسه سینه به بازو، فک یا تیغه های شانه تابش کند.

شروع

شروع علائم همچنین ممکن است به فرد کمک کند تشخیص دهد که آیا آنها هستند یا خیر. داشتن یک حمله پانیک یا حمله قلبی.

اگرچه هر دو بیماری ممکن است به طور ناگهانی و بدون هشدار ایجاد شوند، برخی از حملات قلبی به دلیل فعالیت بدنی مانند بالا رفتن از پله‌ها رخ می‌دهند.

مدت

مدت زمان علائم همچنین ممکن است به تمایز بین حمله قلبی و حمله پانیک کمک کند.

بیشتر حملات پانیک در چند دقیقه، اگرچه ممکن است بیشتر طول بکشد.

در طول حمله قلبی، علائم تمایل دارند ماندگاری بیشتری داشته باشد و با گذشت زمان بدتر شود. برای مثال، درد قفسه سینه ممکن است در شروع حمله قلبی خفیف باشد اما پس از چند دقیقه شدید شود.

اگرچه حمله پانیک باعث حمله قلبی نمی‌شود، استرس و اضطراب ممکن است در ایجاد بیماری عروق کرونر.

حملات پانیک می توانند به عنوان رویدادهای جداگانه یا به عنوان بخشی از یک اختلال اضطرابی رخ دهند.

>

برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی به دلیل تنوع کم ضربان قلب (HRV).

HRV زمان بین هر ضربان قلب است. سیستم عصبی خودمختار ضربان قلب را کنترل می کند. قرار است ضربان قلب در طول روز بسته به فعالیت‌ها و احساسات فرد متفاوت باشد.

بالا بودن HRV نشان می‌دهد که ضربان قلب فرد در طول روز به طور موثری بر اساس کاری که انجام می‌دهد تغییر می‌کند. همچنین نشانه‌ای از این است که سیستم عصبی خودمختار آن‌ها به خوبی کار می‌کند.

کم بودن HRV به این معنی است که قلب افراد دنده‌ها را به خوبی تعویض نمی‌کند. برخی از مطالعات HRV پایین را با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط می‌دانند.

در تحلیل محققان مطالعات به بررسی HRV در افرادی که انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی از جمله اختلال هراس در آنها تشخیص داده شد، نتایج نشان داد که شرکت کنندگان HRV کمتری نسبت به افراد بدون اختلال اضطراب داشتند.

درک این نکته ضروری است که داشتن یک حمله پانیک به این معنی نیست که فردی دچار حمله قلبی خواهد شد. یک فرد مبتلا به اختلال پانیک ممکن است حملات پانیک مکرر را تجربه کند، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا داشتن اختلال پانیک خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد، مورد نیاز است.

از آنجایی که علائم حملات پانیک و حملات قلبی مشابه هستند، همیشه بهتر است در صورت شک و تردید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

جستجوی درمان فوری پزشکی ضروری است. در صورت بروز هر یک از علائم زیر:

  • درد ناگهانی و شدید قفسه سینه
  • فشار در قفسه سینه که بیش از ۲ یا ۳ دقیقه طول بکشد
  • درد قفسه سینه تابش به بازو یا فک

بر اساس بنیاد قلب زنانمنبع معتبر>، پزشکان گاهی اوقات علائم بیماری قلبی را با حملات پانیک در زنان اشتباه می گیرند. آزمایش‌های پزشکی، مانند الکتروکاردیوگرام (ECG) و آزمایش‌های خون، می‌توانند به پزشک در تشخیص دقیق کمک کنند.

هر کسی که فکر می‌کند ممکن است دچار حمله قلبی شود، باید به دنبال درمان فوری باشد. اگر حمله قلبی باشد، درمان شانس آنها را برای داشتن چشم‌انداز خوب و بهبودی کامل افزایش می‌دهد. اگر حمله قلبی نباشد، فرد ممکن است از درمان اضطراب بهره مند شود.

دیدگاه متفاوت خواهد بود. بسته به اینکه فرد دچار حمله قلبی یا حمله پانیک شده باشد.

اگرچه حمله پانیک ممکن است بسیار ناراحت کننده باشد، اما تهدید کننده زندگی نیست. افراد همچنان باید به دنبال درمان مناسب برای حملات پانیک باشند که می‌تواند کیفیت زندگی آنها را مختل کند.

یک پزشک می‌تواند با تکنیک‌های مختلف، از جمله اصلاح سبک زندگی، دارو، و مشاوره، به درمان اضطراب و حملات پانیک کمک کند.

در برخی موارد، حمله قلبی می تواند تهدید کننده زندگی باشد. پس از حمله قلبی، فرد باید اقداماتی را برای مدیریت بیماری قلبی زمینه‌ای انجام دهد.

حتما بخوانید : رژیم غذایی قلبی چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا