سلامت

تغذیه چیست و چرا اهمیت دارد؟

تغذیه چیست و چرا اهمیت دارد؟

< منبع srcset="//i0.wp.com/cdn-prod.medicalnewstoday.com/content/images/articles/160/160774/a-mother-and-baby-eating-a-corn- of-the-cobb-for-good-nutrition.jpg?w=1575 750w" media="(min-width: 1190px)"/>a mother and baby eating a corn of the cobb for good Nutrition< a class="icon-hl-pinterest css-1ieaq17" target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" data-event="هر صفحه|تصویر Pinterest کلیک| نماد کلیک شده" data-element-event="OPEN|CONTENTBLOCK |هر صفحه|متن مقاله|دکمه|ویجت تصویر Pinterest کلیک کنید|" href="https://www.pinterest.com/pin/create/button/?url=https%3A%2F%2Fwww.medicalnewstoday.com%2Farticles%2F160774&media=https%3A%2F%2Fcdn-prod.medicalnewstoday. com%2Fcontent%2Timages%2Farticles%2F160%2F160774%2Fa-mother-and-baby-eating-a-corn-of-the-cobb-for-good-nutrition.jpg&description=Nutrition%3A%20Nutrients%20%20و 20role%20of%20the%20dietitian%20and%20nutritionist" title="به اشتراک گذاری در Pinterest" data-pin-custom="true" data-share-url="https://cdn-prod.medicalnewstoday.com/content/images /articles/160/160774/a-mother-and-baby-eating-a-corn-of-the-cobb-for-good-nutrition.jpg">در Pinterest به اشتراک بگذارید< /span>
مصرف تعادل مناسب مواد مغذی می تواند به حفظ یک سبک زندگی سالم کمک کند.

درشت مغذی ها مواد مغذی هستند که افراد در مقادیر نسبتاً زیادی به آنها نیاز دارند.

کربوهیدرات

قند، نشاسته و فیبر انواع کربوهیدرات ها هستند. /p>

قندها کربوهیدرات های ساده هستند. بدن به سرعت تجزیه می شود و قندها و نشاسته فرآوری شده را جذب می کند. آنها می توانند انرژی سریعی را تامین کنند، اما احساس سیری در فرد ایجاد نمی کنند. آنها همچنین می توانند باعث افزایش سطح قند خون شوند. افزایش مکرر قند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و عوارض آن.

فیبر نیز یک کربوهیدرات است. بدن برخی از انواع فیبر را تجزیه می کند و از آنها برای انرژی استفاده می کند. برخی دیگر توسط باکتری های روده متابولیزه می شوند، در حالی که انواع دیگر از بدن عبور می کنند.

فیبر و نشاسته فرآوری نشده کربوهیدرات های پیچیده هستند. برای تجزیه و جذب کربوهیدرات های پیچیده بدن مدتی طول می کشد. پس از خوردن فیبر، فرد برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند. فیبر همچنین ممکن است خطر دیابت، بیماری قلبی عروقی و سرطان کولورکتال. کربوهیدرات های پیچیده نسبت به قندها و کربوهیدرات های تصفیه شده گزینه سالم تری هستند.

اینجا درباره فیبر بیشتر بیاموزید.

پروتئین ها

پروتئین ها از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند که ترکیبات آلی هستند که به طور طبیعی وجود دارند.

20 اسید آمینه. برخی از اینها ضروری، به این معنی که مردم باید آنها را از غذا. بدن می تواند بقیه را بسازد.

برخی غذاها پروتئین کاملی را فراهم می کنند، به این معنی که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری بدن هستند. سایر غذاها حاوی ترکیبات مختلفی از اسیدهای آمینه هستند.

بیشتر غذاهای گیاهی حاوی پروتئین کامل نیستند، بنابراین فردی که رژیم گیاهخواری را دنبال می کند باید در طول روز طیف وسیعی از غذاها را بخورد که آمینو ضروری را تامین می کند. اسیدها.

در اینجا درباره پروتئین بیشتر بیاموزید.

چربی ها

چربی ها برای:

  • روغنکاری مفاصل
  • کمک به اندام ها برای تولید هورمون ضروری هستند
  • توانایی بدن برای جذب برخی ویتامین ها
  • کاهش التهاب
  • حفظ سلامت مغز

چربی بیش از حد می تواند منجر به چاقی، کلسترول، بیماری کبد، و سایر مشکلات سلامتی.

با این حال، نوع چربی که فرد می خورد. تفاوت ایجاد می کند. چربی‌های غیراشباع، مانند روغن زیتون، سالم‌تر از چربی‌های اشباع شده هستند که معمولاً از حیوانات تهیه می‌شوند.

در این مقاله، درباره انواع مختلف چربی ها و مکان یافتن آنها بیشتر بدانید.

آب

بزرگسالان بدن انسان تا 60% آب، و برای بسیاری از فرآیندها به آب نیاز دارد. آب حاوی کالری، و انرژی نمی دهد.

بسیاری از مردم مصرف 2 لیتر یا 8 لیوان را توصیه می کنند. آب در روز، اما می تواند از منابع غذایی مانند میوه و سبزیجات نیز تامین شود. هیدراتاسیون کافی منجر به ادرار زرد کم رنگ خواهد شد.

نیازها همچنین به اندازه بدن و سن، عوامل محیطی، سطح فعالیت، وضعیت سلامتی و غیره بستگی دارد.

کلیک کنید < یک href="https://www.medicalnewstoday.com/articles/306638.php" class="content-link css-1pg8eb5">اینجا برای اطلاع از میزان آب مورد نیاز یک فرد در روز و href=”https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814.php” class=”content-link css-1pg8eb5″>اینجا تا با فواید آب آشامیدنی آشنا شوید.

ریز مغذی ها در مقادیر کم ضروری هستند. آنها شامل ویتامین ها و مواد معدنی هستند. گاهی اوقات تولیدکنندگان این مواد را به غذاها اضافه می کنند. به عنوان مثال می توان به غلات و برنج غنی شده اشاره کرد.

مواد معدنی

بدن به کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن نیاز دارد.

همچنین به مواد معدنی غذایی مانند آهن نیاز دارد. ، پتاسیم و غیره.

در بیشتر موارد، یک رژیم غذایی متنوع و متعادل مواد معدنی مورد نیاز فرد را تامین می کند. در صورت بروز کمبود، پزشک ممکن است مکمل‌ها را توصیه کند.

در اینجا برخی از مواد معدنی مورد نیاز بدن برای عملکرد خوب آورده شده است.

پتاسیم

پتاسیم یک الکترولیت است. کلیه ها، قلب، ماهیچه ها و اعصاب را قادر می سازد تا به درستی کار کنند. دستورالعمل‌های غذایی 2015–2020 برای آمریکایی‌ها توصیه می‌کند که بزرگسالان از 4700 میلی گرم (میلی گرم) پتاسیم در روز.

کم بودن آن می تواند منجر به فشار خون بالا، سکته، و سنگ کلیه.

بیش از حد ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی مضر باشد.

آووکادو، آب نارگیل، موز، میوه‌های خشک، کدو، لوبیا و عدس منابع خوبی هستند.

در اینجا درباره پتاسیم بیشتر بیاموزید.

سدیم

سدیم یک الکترولیت است که کمک می کند:

  • حفظ عملکرد عصب و عضله
  • تنظیم سطح مایعات در بدن

کم بودن آن می تواند منجر به هیپوناترمی شود. علائم شامل بی حالی، گیجی، و خستگی. در اینجا بیشتر بیاموزید.

بیش از حد می تواند منجر به فشار خون بالا می شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته را افزایش می دهد.

نمک سفره که از سدیم و کلرید تشکیل شده است، یک چاشنی محبوب است. با این حال، اکثر مردم بیش از حد سدیم مصرف می‌کنند، زیرا این سدیم به طور طبیعی در بیشتر غذاها وجود دارد.

کارشناسان از مردم می‌خواهند که نمک سفره را به رژیم غذایی خود اضافه نکنند. دستورالعمل‌های فعلی توصیه می‌کنند که نباید بیش از 2300 میلی‌گرم سدیم در روز یا حدود یک قاشق چای‌خوری مصرف کنید.

این توصیه شامل منابع طبیعی و همچنین نمکی است که فرد به غذای خود اضافه می‌کند. افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری کلیوی باید کمتر غذا بخورند.

یک فرد به چه میزان نمک نیاز دارد؟ در اینجا پیدا کنید.

کلسیم

بدن نیاز دارد کلسیم برای تشکیل استخوان و دندان. همچنین از سیستم عصبی، سلامت قلب و عروق و سایر عملکردها پشتیبانی می کند.

کم بودن آن می تواند باعث ضعیف شدن استخوان ها و دندان ها شود. علائم کمبود شدید شامل سوزن سوزن شدن انگشتان و تغییر در ریتم قلب است که می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

بیش از حد می تواند منجر به یبوست، سنگ کلیه، و کاهش جذب سایر مواد معدنی.

دستورالعمل‌های کنونی برای بزرگسالان مصرف 1000 میلی‌گرم در روز و 1200 میلی‌گرم را برای زنان 51 ساله و بالاتر توصیه می‌کند.

منابع خوب شامل محصولات لبنی، توفو، حبوبات و سبزیجات سبز و برگ‌دار هستند.

>درباره کلسیم بیشتر بیاموزید.

فسفر

فسفر در تمام سلول‌های بدن وجود دارد و به سلامت استخوان ها و دندان ها کمک می کند.

فسفر بسیار کم می تواند منجر به بیماری های استخوانی شود، بر اشتها، قدرت عضلانی و هماهنگی همچنین می‌تواند منجر به کم خونی ، خطر بالاتر عفونت، سوزش یا سوزش در پوست، و گیجی.

مصرف بیش از حد در رژیم غذایی بعید است که باعث مشکلات سلامتی شود، اگرچه مسمومیت ناشی از مکمل‌ها، داروها، و مشکلات متابولیسم فسفر.

بزرگسالان باید هدفشان مصرف در حدود 700 میلی گرم فسفر هر روز منابع خوب شامل محصولات لبنی، ماهی آزاد، عدس و بادام هندی است.

چرا مردم به فسفر نیاز دارند؟ اینجا پیدا کنید.

منیزیم

منیزیم مشارکت دارد به عملکرد عضلانی و عصبی. این به تنظیم فشار خون و سطح قند خون، و بدن را قادر می سازد تا پروتئین، استخوان و DNA تولید کند.

<کم بودن منیزیم در نهایت می تواند منجر به ضعف، حالت تهوع، خستگی، بی قراری پاها، شرایط خواب و سایر علائم شود.

میزان بیش از حد آن می تواند منجر به مشکلات گوارشی و در نهایت منجر به مشکلات قلبی شود.

آجیل، اسفناج و لوبیا منابع خوبی از منیزیم هستند. زنان بالغ به 320 میلی گرم منیزیم در روز، و مردان بالغ به 420 میلی گرم نیاز دارند.

چرا منیزیم ضروری است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

روی

روی نقش مهمی در سلامت سلول‌های بدن، سیستم ایمنی، بهبود زخم، و ایجاد پروتئین ها.

کم بودن آن می تواند منجر به ریزش مو، زخم‌های پوستی، تغییر در طعم یا بوی و اسهال، اما این نادر است.

خیلی زیاد است. می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود و سردرد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بزرگسالان زنان به هدف 8 میلی گرم روی در روز و مردان بالغ به 11 میلی گرم روی نیاز دارند. منابع غذایی شامل صدف، گوشت گاو، غلات صبحانه غنی شده و لوبیا پخته شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد منابع غذایی روی، اینجا را کلیک کنید.

روی چگونه برای سلامتی افراد مفید است؟ این جا کلیک کنید تا متوجه شوید.

آهن

آهن مهم است برای تشکیل گلبول های قرمز خون که اکسیژن را به تمام قسمت های بدن حمل می کنند. همچنین در تشکیل بافت همبند و ایجاد هورمون ها نقش دارد.

خیلی کم می تواند منجر به کم خونی شود، از جمله مشکلات گوارشی، ضعف، و مشکل در تفکر. در اینجا درباره کمبود آهن بیشتر بیاموزید.

میزان زیاد آن می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی شود و سطوح بسیار بالا می‌تواند کشنده باشد.

منابع خوب شامل غلات غنی‌شده، جگر گاو، عدس، اسفناج، و توفو بزرگسالان به هدف 8 میلی گرم آهن در روز، اما زنان در طول سال های باروری خود به 18 میلی گرم آهن نیاز دارند.

چرا آهن مهم است؟ اینجا پیدا کنید.

منگنز

بدن از منگنز برای انرژی تولید می کند، در لخته شدن خون نقش دارد و از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند.

کم بودن آن می تواند منجر به استخوان های ضعیف شود. در کودکان، بثورات پوستی در مردان، و تغییرات خلقی در زنان.

میزان زیاد آن می‌تواند منجر به لرزش، اسپاسم عضلانی و سایر علائم شود، اما فقط با مقادیر بسیار زیاد.

صدف‌ها. فندق، برنج قهوه ای، نخود و اسفناج همگی منگنز دارند. بزرگسالان مرد به 2.3 میلی گرم منگنز در روز، و زنان به 1.8 میلی گرم نیاز دارند.

در اینجا درباره منگنز بیشتر بیاموزید.

مس

مس < a href="https://ods.od.nih.gov/factsheets/Copper-HealthProfessional/" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="content-link css-1pg8eb5">به بدن کمک می کند انرژی می‌سازد و بافت‌های همبند و رگ‌های خونی تولید می‌کند.

کم بودن مس می‌تواند منجر به خستگی، لکه‌های پوست روشن، کلسترول بالا و اختلالات بافت همبند شود. این نادر است.

مصرف بیش از حد مس می تواند منجر به آسیب کبد، درد شکم، حالت تهوع و اسهال شود. مس بیش از حد نیز جذب روی را کاهش می دهد.

منابع خوب شامل جگر گاو، صدف، سیب زمینی، قارچ، دانه کنجد و تخمه آفتابگردان است. بزرگسالان به هدف 900 میکروگرم (mcg) مس در روز.

چرا مس مهم است؟ اینجا را کلیک کنید تا متوجه شوید.

سلنیوم

سلنیوم از بیش از 24 سلنوپروتئین تشکیل شده است و یک نقش حیاتی در سلامت باروری و تیروئید. به عنوان آنتی اکسیدان، همچنین می تواند از آسیب سلولی جلوگیری کند.

سلنیوم بیش از حد می تواند باعث تنفس سیر، اسهال، تحریک پذیری، بثورات پوستی، شکننده شدن مو یا ناخن ها، و سایر علائم.

کم بودن آن می تواند منجر به بیماری قلبی، ناباروری در مردان، و آرتریت.

بزرگسالان به 55 میکروگرم سلنیوم در روز.

آجیل برزیلی منبع عالی سلنیوم است. سایر منابع گیاهی عبارتند از اسفناج، بلغور جو دوسر و لوبیا پخته. ماهی تن، ژامبون و ماکارونی غنی شده همه منابع عالی هستند.

در اینجا درباره سلنیوم بیشتر بیاموزید.

ویتامین‌ها

در Pinterest به اشتراک بگذارید
خوردن انواع غذاهای سالم می تواند ویتامین های مختلف بدن را تامین کند.

افراد به مقادیر کمی از ویتامین های مختلف نیاز دارند. برخی از اینها مانند ویتامین C نیز آنتی اکسیدان هستند. این بدان معناست که آنها با حذف مولکول‌های سمی، معروف به رادیکال‌های آزاد، از بدن به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک می‌کنند.

ویتامین‌ها می‌توانند:

محلول در آب : هشت ویتامین B و ویتامین C

محلول در چربی: ویتامین های A، D، E و K

در اینجا درباره ویتامین ها بیشتر بیاموزید.

ویتامین های محلول در آب

افراد باید ویتامین های محلول در آب را به طور مرتب مصرف کنند زیرا بدن آنها را سریعتر دفع می کند و نمی تواند آنها را ذخیره کند. به راحتی.

<. tr readability="10.022222222222">

ویتامین اثر خیلی کم اثر بیش از حد منابع
B-1 (تیامین) Beriberi

سندرم Wernicke-Korsakoff

نامشخص است، زیرا بدن آن را از طریق ادرار دفع می کند. غلات غنی شده و برنج ، گوشت خوک، قزل آلا، لوبیا سیاه
B-2 (ریبوفلاوین) مشکلات هورمونی، اختلالات پوستی، تورم در دهان و گلو نامشخص است، زیرا بدن آن را در بدن دفع می کند. ادرار. جگر گاو، غلات صبحانه، جو دوسر، ماست، قارچ، بادام
B-3 (نیاسین) پلاگرا، از جمله تغییرات پوستی، قرمزی زبان، علائم گوارشی و عصبی گرگرفتگی صورت، سوزش، خارش، سردرد، بثورات و سرگیجه جگر گاو، سینه مرغ، برنج قهوه ای، غلات غنی شده، بادام زمینی.
B-5 (پانتوتنیک اسید) بی حسی و سوزش در دست ها و پاها، خستگی، درد معده مشکلات گوارشی در دوزهای بالا. غلات صبحانه، جگر گاو، قارچ شیتاکه، تخمه آفتابگردان
B-6 (پیریدوکسامین، پیریدوکسال) کم خونی، بثورات خارش دار، تغییرات پوستی، تورم زبان آسیب عصبی، از دست دادن کنترل عضلات نخود، جگر گاو، ماهی تن، سینه مرغ، غلات غنی شده، سیب زمینی
B-7 (بیوتین) ریزش مو، بثورات اطراف چشم و دیگر منافذ بدن، کانژنکتیویت نامشخص جگر گاو، تخم مرغ، سالمون، تخمه آفتابگردان، سیب زمینی شیرین
B-9 ( فولیک اسید، فولات ) ضعف، خستگی، مشکل در تمرکز، تپش قلب، تنگی نفس ممکن است cancer risk Beef liver, spinach, black-eyed peas, fortified cereal, asparagus
B-12 (cobalamins) Anemia, fatigue, constipation, weight loss, neurological changes No adverse effects reported Clams, beef liver, fortified yeasts, plant milks, and breakfast cereals, some oily fish.
Vitamin C (ascorbic acid) Scurvy, including fatigue, skin rash, gum inflammation, poor wound healing Nausea, diarrhea, stomach cramps Citrus fruits, berries, red and green peppers, kiwi fruit, broccoli, baked potatoes, fortified juices.

Fat-soluble vitamins

The body absorbs fat-soluble vitamins through the intestines with the help of fats (lipids). The body can store them and does not remove them quickly. People who follow a low-fat diet may not be able to absorb enough of these vitamins. If too many build up, problems can arise.

Vitamin Effect of too little Effect of too much Sources
Vitamin A (retinoids) Night blindness Pressure on the brain, nausea, dizziness, skin irritation, joint and bone pain, orange pigmented skin color Sweet potato, beef liver, spinach, and other dark leafy greens, carrots, winter squash
Vitamin D Poor bone formation and weak bones Anorexia, weight loss, changes in heart rhythm, damage to cardiovascular system and kidneys Sunlight exposure plus dietary sources: cod liver oil, oily fish, dairy products, fortified juices
Vitamin E Peripheral neuropathy, retinopathy, reduced immune response May reduce the ability of blood to clot Wheatgerm, nuts, seeds, sunflower and safflower oil, spinach
Vitamin K Bleeding and hemorrhaging in severe cases No adverse effects but it may interact with blood thinners and other drugs Leafy, green vegetables, soybeans, edamame, okra, natto

Multivitamins are available for purchase in stores or online, but people should speak to their doctor before taking any supplements, to check that they are suitable for them to use.

Antioxidants

Some nutrients also act as antioxidants. These may be vitamins, minerals, proteins, or other types of molecules. They help the body remove toxic substances known as free radicals, or reactive oxygen species. If too many of these substances remain in the body, cell damage and disease can result.

Find out more here about antioxidants.

Here, learn which foods are good sources of antioxidants.

حتما بخوانید : استفراغ در کودکان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا