فناوری

تاریخچه آی‌پد اپل: ۱۴ سال پیش

اولین آی‌پد اپل ۱۴ سال پیش امروز معرفی شد و به لطف استیو جابز، دسته‌ای کاملاً جدید از محاسبات قابل حمل را به ارمغان آورد.

بعد از شروع اولین آیفون در سال 2007، استیو جابز احتمالاً در نظر داشت همان تجربه نرم افزاری را روی یک صفحه نمایش بزرگتر ارائه دهد. با این حال، یکی از بنیانگذاران اپل می‌خواست محصولی را ارائه دهد که فروش فوق‌العاده‌ای داشته باشد، بدون اینکه فروش آیفون را آدم‌خوار کند، و در سال 2010، با معرفی اولین آی‌پد، که در 27 ژانویه عرضه شد، به این هدف دست یافت. سالگرد با iPad، جابز یک دسته کاملاً جدید را معرفی کرد که نه تنها امروزه وجود دارد، بلکه رقبا را مجبور کرده است تا نسخه های خود را بیاورند تا بخشی از سهم بازار را در اختیار داشته باشند.

آیپد نسل کنونی با کاهش فروش سخت افزار با مشکل مواجه است، اما کل خط تولید بدون اولین تکرار ممکن نبود

با وزن 1.5 پوند، اولین آیپد از صفحه نمایش 9.7 اینچی، حاشیه های ضخیم و البته دکمه هوم نمادین اما متوقف شده استفاده می کرد. اگرچه در 27 ژانویه اعلام شد، اپل این تبلت را به طور رسمی در 3 آوریل 2010 با قیمت 499 دلار در ایالات متحده عرضه کرد، که آن را برای چیزی که عمدتاً به عنوان یک مرورگر اینترنتی استفاده می شود، قیمت بسیار گرانی می کند. صرف نظر از این، نسل اول آی‌پد بازخوردهای مثبت زیادی را از سوی رسانه‌ها و منتقدان دریافت کرد و تنها در 80 روز، این شرکت سه میلیون دستگاه فروخت.

با راه اندازی iPad 2، حدود 15 میلیون دستگاه از اولین مدل قبلاً ارسال شده بود که آن را به یکی از موفق ترین راه اندازی ها برای رایانه های شخصی قابل حمل تبدیل کرد. با گذشت زمان، اپل ویژگی‌هایی را به کار می‌برد که آی‌پد را بیشتر شبیه یک رایانه نوت‌بوک می‌کند، مانند پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس. متأسفانه، تجربه مشابه نیست، و برخی ممکن است استدلال کنند که اپل عمداً از قابلیت‌های تبلت خود استفاده می‌کند، زیرا نمی‌خواهد فروش مک آسیب ببیند.

بازار تبلت‌ها تا حد زیادی تحت سلطه اپل است، اما اپل در تلاش است تا در این فضا جذابیت پیدا کند، زیرا فروش سخت‌افزار با گذشت هر سه ماهه کاهش می‌یابد. گزارش شده است که غول فناوری، سفارشات OLED برای خانواده آیپد پرو آینده را با 30 درصد کاهش داده است. /a>، احتمالاً تقاضای «کمتر از حد انتظار» را برای مدل‌های جدیدتر پیش‌بینی می‌کند. با توجه به اینکه نسخه‌های نسل فعلی M2 در استفاده روزمره به همان اندازه توانمند هستند و احتمالاً تخفیف بیشتری خواهند داشت، ارتقاء به هر مدل M3 برای اکثر مصرف‌کنندگانی که هزینه‌های خود را در این اقتصاد تلخ جهانی اولویت‌بندی می‌کنند، منطقی نیست.

صرف نظر از این موضوع، هنوز هم قابل توجه است که اپل توانست این بخش را تا زمانی که تا به حال ادامه داده است، ادامه دهد، با توجه به اینکه اکثر شرکت ها به دلیل عدم پذیرش نوآوری یا عدم پذیرش بازار، فروش خود را کاهش می دهند. ممکن است iPad با مشکل مواجه شده باشد، اما ما خواهیم دید که اپل در آینده نزدیک با چه تنظیماتی روبرو خواهد شد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا