فناوری

اپل مشتری اصلی TSMC برای تراشه های 2 نانومتری خواهد بود که انتظار می رود سال آینده با خط تولید آیفون 17 معرفی شود

اپل مشتری اصلی TSMC برای تراشه های 2 نانومتری خواهد بود که انتظار می رود سال آینده با خط تولید آیفون 17 معرفی شود

سال گذشته، اپل تراشه‌های موردانتظار M3 خود را معرفی کرد که بر اساس معماری 3 نانومتری TSMC ساخته شده‌اند. در حالی که تراشه‌های M3 Pro و M3 عملکرد بهتری نسبت به تراشه‌های M2 ارائه می‌کنند، این شرکت قبلاً کار روی نسل بعدی Apple Silicon خود را آغاز کرده است. یک گزارش جدید ادعا می کند که اپل احتمالا نامزد اصلی TSMC برای تراشه های 2 نانومتری خواهد بود. تراشه های 2 نانومتری TSMC عملکرد محاسباتی و گرافیکی را در iPhone و Mac بیشتر بهبود می بخشد.

تراشه‌های 2 نانومتری TSMC دستاوردهای محاسباتی و کارایی بیشتری را برای آیفون و مک ارائه خواهند کرد

طبق گزارش DigiTimes، منابع آشنا با این موضوع ادعا می‌کنند که اپل مشتری اولیه TSMC برای تراشه‌های 2 نانومتری برای iPhone، Mac، iPad و دستگاه‌های دیگر خواهد بود (از طریق MacRumors). این گزارش به زودی اطلاعات بیشتری را در مورد تراشه های 2 نانومتری تامین کننده به اشتراک خواهد گذاشت. انتظار می‌رود TSMC تراشه‌های 2 نانومتری خود را در نیمه دوم سال 2025 به تولید انبوه برساند. این بدان معناست که تمام محصولاتی که قبل از بازه زمانی مشخص عرضه می‌شوند، تراشه‌های مبتنی بر معماری 3 نانومتری TSMC را در خود جای خواهند داد.

اگر با این فناوری آشنایی ندارید، تعداد نانومتر کمتر نشان دهنده اندازه کوچکتر ترانزیستور است. این بدان معنی است که ترانزیستورهای بیشتری می توانند در داخل پردازنده قرار بگیرند. تراشه های 2 نانومتری TSMC باعث افزایش کارایی و بهبود کارایی می شوند. با افزایش کارایی، می‌توانیم انتظار عمر باتری بهتری را در محصولات آینده اپل، مانند iPhone و MacBooks داشته باشیم.

در حال حاضر، اپل از فناوری 3 نانومتری TSMC برای تراشه‌های طراحی‌شده برای مدل‌های MacBook، iPad و iPad Pro استفاده می‌کند. سال گذشته، این شرکت تراشه‌های M3 Pro و M3 Max را برای مدل‌های جدید مک‌بوک پرو معرفی کرد. این شرکت همچنین از تراشه های 3 نانومتری TSMC برای تراشه A17 Pro آیفون 15 پرو استفاده می کند. قبلاً آزمایش‌های زیادی را دیده‌ایم که عملکرد تراشه‌های A17 Pro و M3 را در برابر تراشه‌های قبلی خود نشان می‌دهند. از این پس، می‌توانیم فرض کنیم که تراشه‌های 2 نانومتری TSMC ترکیب را بیشتر بهبود خواهند بخشید.

از نظر اعداد، انتقال این شرکت از تراشه‌های 5 نانومتری به تراشه‌های 3 نانومتری باعث افزایش 10 درصدی عملکرد CPU شد، در حالی که افزایش GPU به 20 درصد رسید. TSMC در تلاش است تا ظرفیت تولید تراشه های 2 نانومتری را از طریق دو تسهیلات جدید ارتقا دهد. تأمین‌کننده از GAAFET یا ترانزیستورهای اثر میدانی همه‌جانبه با نانوصفحات برخلاف FinFET استفاده خواهد کرد. علیرغم فرآیند تولید پیچیده تر، اندازه ترانزیستورهای کوچکتر با مصرف برق کمتر را امکان پذیر می کند.

ما انتظار داریم اپل در سال 2025 از معماری 2 نانومتری استفاده کند، احتمالاً با راه اندازی مجموعه آیفون 17. همین فناوری برای تراشه های سری M نیز در دسترس خواهد بود. TSMC همچنین در سکوت بر روی معماری 1.4 نانومتری خود کار می کند، که انتظار می رود در سال 2027 معرفی شود. همانند تراشه های 2 نانومتری، اپل احتمالاً اولین کسی خواهد بود که تراشه های 1.4 نانومتری را از TSMC دریافت می کند. ما جزئیات بیشتری را در مورد این موضوع به اشتراک خواهیم گذاشت، بنابراین برای اطلاعات بیشتر ادامه دهید.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا