فناوری

اولین بررسی: Samsung Galaxy S24 Ultra

اولین بررسی: Samsung Galaxy S24 Ultra

تأثیر اول

ممکن است چندان متفاوت به نظر نرسد، اما تنظیمات دوربین ارتقا یافته، صفحه نمایش به روز شده و تمرکز جدید بر هوش مصنوعی مولد به این معنی است که Galaxy S24 Ultra می تواند بسیار بیشتر از مدل های قبلی خود ارائه دهد.


  • ابزارهای جدید مجهز به GenAIاز ترجمه لحظه‌ای متن و تماس گرفته تا خلاصه‌سازی وب‌سایت‌ها و ویرایش عکس‌ها، GenAI جدید -ابزارهای قدرتمند در S24 Ultra هم سریع و هم ایمن هستند.

  • نمایشگر تخت 6.82 اینچی AMOLEDصفحه منحنی S23 Ultra دیگر وجود ندارد و با صفحه نمایش تخت 6.82 جایگزین شده است. صفحه نمایش AMOLED 120 هرتزی اینچی که کمی بیشتر صفحه نمایش را برای ساختن با قلم S Pen فراهم می کند.

  • S Penدر حالی که لزوماً برای S24 Ultra جدید نیست، قلم S Pen گوشی همچنان یک USP در بازار گسترده تر گوشی های هوشمند اگر دوست دارید یادداشت برداری یا doodle کنید، این یکی از معدود گزینه هایی است که در دسترس شماست.

مقدمه

سامسونگ به تازگی از Samsung Galaxy S24 Ultra رونمایی کرده است، گوشی هوشمند پرچمدار جدید خود با هوش مصنوعی توربو برای سال 2024.

در حالی که ممکن است گلکسی اس 24 اولترا در یک نگاه تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نداشته باشد، اما تعداد کمی از ویژگی های جدید و به روز شده، همراه با ابزارهای جدید مجهز به GenAI می تواند جان تازه ای به پرچمدار رده بالای سامسونگ بدهد و آن را جدید نگه دارد. و هیجان انگیز در میان افزایش رقابت در بازار گران قیمت.

من هنوز آماده صدور حکم کامل خود نیستم، اما این فرصت را داشتم تا قبل از رونمایی امروز با Samsung Galaxy S24 Ultra بازی کنم. در اینجا افکار اولیه من است، با بررسی نهایی که خیلی زود دنبال می شود.

طراحی و صفحه نمایش

  • روکش جدید تیتانیوم
  • صفحه نمایش تخت 6.82 اینچی AMOLED
  • محافظت محافظ شیشه ای Gorilla Glass Armor

سامسونگ از زیبایی‌شناسی چند نسل گذشته گلکسی منحرف نمی‌شود، به‌ویژه وقتی صحبت از مدل Ultra به میان می‌آید که اساساً همان ظاهر Galaxy S22 Ultra، اما چند تغییر معنادار در اینجا وجود دارد.

صفحه‌نمایش تخت جدید AMOLED 6.82 اینچی فوراً قابل توجه‌ترین است، تغییری نسبت به پنل منحنی در نسل‌های قبلی. اگرچه ممکن است تغییری عظیم به نظر نرسد، اما تأثیر زیادی بر ظاهر و احساس تلفن می‌گذارد و در عین حال بوم دیجیتالی را برای همه ابله‌ها و یادداشت‌برداری قلم S شما گسترش می‌دهد. من شخصاً صفحه های تخت را برای قابلیت استفاده ترجیح می دهم، اما ممکن است احساس متفاوتی داشته باشید.

Left ImageRight Image

سامسونگ در کنار صفحه‌نمایش تخت، هم حاشیه‌ها و هم بریدگی دوربین در مرکز را کوچک کرده است تا صفحه نمایش را به حداکثر برساند. این زمانی قابل توجه خواهد بود که در کنار S23 Ultra، اما حتی بدون مقایسه کنار هم، ظاهر واقعاً سطح بالایی به صفحه نمایش وجود دارد.

در جاهای دیگر، موارد دلخواه با فناوری پیشرفته شامل LTPO-refresh rate 1-120Hz با قابلیت فعال کردن LTPO – اگرچه این در حال حاضر در محدوده S24 استاندارد است – همراه با وضوح QHD+. همچنین حداکثر روشنایی 2600 نیتی به شدت افزایش یافته است که استفاده از تلفن را حتی در نور شدید خورشید بسیار راحت می کند، اگرچه این چیزی نیست که بتوانم در یک فضای تاریک دستی تأیید کنم.

سامسونگ همچنین اولین سازنده‌ای است که از زره شیشه‌ای Gorilla Glass جدید استفاده می‌کند که 4 برابر قوی‌تر از شیشه‌های محافظ قبلی است و در عین حال انعکاس‌ها را تا 75 درصد کاهش می‌دهد که در هنگام استفاده از دال شیشه‌ای آرامش بیشتری به ارمغان می‌آورد.

Samsung Galaxy S24 Ultra display
اعتبار تصویر مرورهای مورد اعتماد

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در Galaxy S24 Ultra موادی است که از آن ساخته شده است. مانند اپل، سامسونگ نیز با گوشی هوشمند رده بالای خود به سمت تیتانیوم جهش کرده است.

در ترکیب با روکش ساتنی که فلز فراهم می‌کند، در دست احساس خوبی دارد و در عین حال چسبندگی بیشتری نسبت به روکش براق مدل‌های قبلی ایجاد می‌کند. اگرچه سبک تر به نظر نمی رسد، و نشان دهنده استفاده از نوع متفاوتی از تیتانیوم نسبت به iPhone 15 Pro.

گزینه‌های رنگی کمی کمتر از نسل‌های قبلی هستند، با انواع آبی، خاکستری، سیاه و زرد و رنگ‌های انحصاری هنوز نامشخص که مستقیماً از خود سامسونگ در دسترس خواهند بود.

با کمی تغییر دنده، سامسونگ همچنین تلاش های زیست محیطی خود را با طیف S24 با عناصری مانند کبالت بازیافتی در باتری، عناصر خاکی کمیاب بازیافتی در بلندگوها و موارد دیگر دو چندان کرده است، و جعبه آن 100% بسته بندی کاغذی بازیافتی است. می توان دوباره بازیافت کرد.

Samsung Galaxy S24 Ultra S Pen
اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

دوربین‌ها

  • دوربین های اصلی، فوق عریض و 3x بدون تغییر باقی می مانند
  • لنز جدید پریسکوپ 50 مگاپیکسلی 5x
  • مجموعه ابزارهای ویرایش جدید مبتنی بر هوش مصنوعی

سامسونگ برای اولین بار در چند سال اخیر تنظیمات دوربین خط اولترا را تغییر داده است، اما اینکه آیا این برای بهتر یا بدتر بودن هنوز مشخص است.

به این دلیل که، علاوه بر همان تله‌فوتوی اصلی 200 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 10 مگاپیکسلی 3 برابری مانند Galaxy S23 Ultra، لنز پریسکوپ 10 برابری از 10 برابر به 5 برابر کاهش یافته است.

با این حال، با افزایش سنسور پیکسل تطبیقی ​​50 مگاپیکسلی، پیکسل‌های بزرگ‌تر و OIS دو برابر عریض‌تر، این شرکت امیدوار است که کیفیت تصاویر از نسل قبلی در حد 10 برابر فراتر رود. این همچنین به S24 Ultra اجازه می دهد تا زوم با کیفیت اپتیکال از 0.6 برابر تا 10 برابر را طبق گفته سامسونگ ارائه دهد، اگرچه ما باید این ادعاهای جسورانه را در آزمایش های دقیق تأیید کنیم.

Samsung Galaxy S24 Ultra rear cameras
اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

هر چند از استفاده از سخت افزار دوربین تقریباً یکسان ناامید نشوید. سری S24 از موتور ProVisual سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی بهره می برد که به گفته این شرکت به کاهش نویز، ارائه رنگ های دقیق تر و ارائه ابزارهای ویرایش کاملاً جدید کمک می کند.

من می گویم که در طول دوره کوتاه مدت خود از کیفیت لنزهای مختلف شگفت زده شدم. حتی تصاویر گرفته شده با 10x (که دیگر یک لنز اختصاصی نیست) هنوز بسیار واضح و دقیق به نظر می رسند.

اما برای من، این ابزارهای جدید ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی ProVisual Engine است که در طول کار من بسیار هیجان انگیز بود. با رفتن به برنامه گالری پس از گرفتن چند عکس، پیشنهادهای ویرایش سفارشی بر اساس هر عکس به من ارائه شد.

یک تصویر انعکاس آشکاری داشت و تنها چیزی که برای حذف کامل آن (با دقت چشمگیر) لازم بود یک ضربه بود. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های پاک‌کن Google Pixel-esque برای حذف حواس‌پرتی از تصاویر با پرکردن تولیدی دقیق و مناسب استفاده کنید، و با استفاده از ویرایش تولیدی می‌توانید یک تصویر کج را برطرف کنید و گوشی را از حاشیه‌ها پر کند.

AI image editing on the Samsung Galaxy S24 Ultra
اعتبار تصویر Trus

حتی می‌توانید سوژه عکس را برای کادربندی بهتر جابه‌جا کنید، در حالی که تلفن جاهای خالی تصویر را با نتایج متفاوت پر می‌کند.

اگر یک کاربر Google Pixel – اکثر اینها ویژگی‌های طولانی مدت گوشی‌های هوشمند متمرکز بر هوش مصنوعی گوگل بوده‌اند – اما این اولین بار است که آن‌ها را از دیگر سازندگان اندروید می‌بینیم، و باید گوشی دوربین برتر سامسونگ حتی توانایی بیشتری دارد.

اما تا زمانی که زمان بیشتری را با تلفن سپری نکنم، قضاوت نهایی را محفوظ خواهم داشت.

عملکرد و نرم افزار

  • ابزارهای جدید مجهز به GenAI
  • Snapdragon 8 Gen 3
  • هفت سال ارتقاء سیستم عامل

محرک اصلی ابزارهای ویرایش عکس جدید با استفاده از هوش مصنوعی Galaxy S24 Ultra، Galaxy AI است، اصطلاحی فراگیر برای مجموعه ای از ابزارهای جدید مجهز به GenAI که در محدوده S24 موجود است.

این با صفحه‌کلید گوشی شروع می‌شود، با یک نماد جدید Galaxy AI که با ضربه زدن روی آن، این امکان را فراهم می‌کند که نه تنها آنچه را که نوشته‌اید بازنویسی کنید تا لحن خود را تغییر دهید (رسمی، دوستانه، متمرکز بر رسانه‌های اجتماعی و غیره) اما آن را به 39 زبان ترجمه کنید، که باید به غلبه بر مانع زبانی که گاهی اوقات با آن روبرو هستیم کمک کند.

این برنامه به برنامه تلفن همراه با ترجمه زنده نیز گسترش می‌یابد و به شما امکان می‌دهد به زبان مادری خود مکالمه کنید و تلفن به زبان گیرنده پاسخ دهد. همچنین در صورت تمایل، متن متنی مکالمه را در زمان واقعی نمایش می دهد.

AI-powered text tools on the Samsung Galaxy S24 Ultra
Image نظرات مورد اعتماد

یکی از برنامه‌های مورد علاقه طرفداران بالقوه، برنامه یادداشت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود، که می‌تواند مکالمه را در زمان واقعی رونویسی و ترجمه کند – با توانایی تشخیص تفاوت بین بلندگوهای مختلف – و سپس هوش مصنوعی را برای خلاصه‌سازی خودکار ضبط‌شده دریافت کند. به شکل نقطه گلوله دومی در برنامه اینترنت سامسونگ نیز موجود است و به شما امکان می‌دهد تا به سرعت تکه‌های بزرگ متن را در تکه‌هایی با اندازه کوچک خلاصه کنید.

از همه مهم‌تر، همه چیزهایی که در اینجا ذکر کردم همه روی دستگاه اتفاق می‌افتند، به این معنی که هم سریع است (نیاز به اتصال اینترنتی فعال را نفی می‌کند) و هم برای حفظ حریم خصوصی دوستانه‌تر.

همه اینها با استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی، نسخه سفارشی چیپست برتر کوالکام در سال 2024 امکان پذیر است تا حداکثر توان ممکن را به همراه داشته باشد، همراه با 12 گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر 1 ترابایت UFS 4.0. ذخیره سازی.

در مقایسه با Snapdragon 8 Gen 2، اما سس مخفی واقعی 8 Gen 3 پشتیبانی آن از هوش مصنوعی مولد است که همه در بالا نه تنها امکان پذیر است، بلکه فوق العاده سریع و همه روی دستگاه.

S24 Ultra تنها مدل دارای Snapdragon 8 Gen 3 است که S24 و S24 Plus معمولی دارای چیپست Exynos 2400 برای Galaxy در اروپا هستند. با این حال، آنهایی که در ایالات متحده هستند، 8 Gen 3 را در سراسر محدوده دریافت خواهند کرد.

Rear of the Samsung Galaxy S24 Ultra
اعتبار تصویر

سامسونگ ادعا می‌کند که این دو چیپ‌ست هم از نظر عملکرد کلی و هم از نظر مهارت هوش مصنوعی تقریباً یکسان هستند – هرچند باید دید که چقدر درست است. مطمئناً بررسی این مجموعه در هفته های آینده جالب خواهد بود.

در جای دیگر، Samsung Galaxy S24 Ultra با اندروید 14 با پوسته OneUI سامسونگ در بالای صفحه عرضه می‌شود. تغییرات زیادی در سیستم‌عامل کلی نسبت به نسخه‌های قبلی OneUI وجود ندارد – البته ابزارهای جدید هوش مصنوعی را کنار بگذاریم – که برای کاربران فعلی سامسونگ عالی است، اما اگر از طرفداران OneUI نیستید، احتمالاً این کار را نمی‌کند. رهایی برای تغییر نظر شما باشد.

خوشحال است که می‌بینیم سامسونگ با وعده نرم‌افزار ارتقا یافته پیکسل 8 گوگل رقابت می‌کند و هفت ارتقای سیستم‌عامل و هفت سال وصله‌های امنیتی را ارائه می‌کند که تا انتشار Android 21 ادامه خواهد داشت.

آخرین معاملات

نمایش های اولیه

اگرچه ممکن است شبیه به نسل قبلی خود به نظر برسد، اما تعدادی از تغییرات معنی دار باعث می شود که Galaxy S24 Ultra گزینه جالبی برای سال 2024 باشد. این تنها به دلیل ویژگی های معمولی آن نیست – دوربین های عالی، عملکرد بالا و البته قلم S – اما به دلیل برنامه‌های اکنون با هوش مصنوعی و تعهد بلندمدت ارتقاء سیستم‌عامل.

در حالی که من هنوز آماده صدور حکم نهایی خود نیستم، سامسونگ می‌تواند با گلکسی اس 24 اولترا به یک برنده تبدیل شود – این فقط به میزان عملکرد ابزارهای هوش مصنوعی در استفاده روزمره بستگی دارد.

شاید دوست داشته باشید…

Samsung Galaxy S24 Plus Review

انگلیس RRP

تولید کننده

اندازه صفحه نمایش

ظرفیت ذخیره سازی

دوربین عقب

دوربین جلو

ضبط ویدئو

رتبه IP

باتری

شارژ بی سیم

شارژ سریع

اندازه (ابعاد)

وزن

سیستم عامل

تاریخ انتشار

اولین تاریخ بررسی

HDR

نرخ بازخوانی

پورت ها

چیپست

RAM

رنگ ها

قدرت اعلام شده

“دست در دست بررسی” اولین برداشت ما از یک محصول است – این یک آزمایش و حکم کامل نیست. نویسنده ما باید مدتی را با محصول صرف کرده باشد تا حس اولیه استفاده از آن را توصیف کند. ما اینها را «بازبینی‌های دستی» می‌نامیم تا در جستجو قابل مشاهده باشند. با این حال، اینها همیشه بدون امتیاز هستند و توصیه نمی کنند. درباره خط‌مشی بررسی‌ها.

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا