سلامت

اوزمپیک برای کاهش وزن: کارشناسان به 9 سوال رایج پاسخ می دهند

اوزمپیک برای کاهش وزن: کارشناسان به 9 سوال رایج پاسخ می دهند

کارشناسان سلامت به 9 سوال متداول در مورد استفاده از اوزمپیک (سماگلوتید) برای کمک به کاهش وزن پاسخ روشنی ارائه دهید.

< منبع srcset="//i0.wp.com/post.healthline.com/wp-content/uploads/2023 /02/female-telehealth-1296x728-header-1296x729.jpg?w=1575 750w" media="(min-width: 1190px)"/>A person speaking to a woman on a tablet.اشتراک گذاری در Pinterest
علیرغم محبوبیت آن، کارشناسان بهداشت نسبت به استفاده از Ozempic off label برای کاهش وزن هشدار می دهند. دانیل نوسکی/ استوکسی
  • کارشناسان می گویند که داروهای پپتید 1 شبه گلوکاگون (GLP-1) مانند اوزمپیک که به طور کلی به عنوان سماگلوتید شناخته می شود، می تواند به افراد کمک کند. با چاقی وزن کم کنید
  • Ozempic برای کاهش وزن مورد تایید FDA نیست. نام تجاری دیگر، Wegovy، همچنین semaglutide، است.
  • کارشناسان به اشتراک می گذارند که افرادی که دیابتی یا چاق نیستند نباید به هر دلیلی از جمله برای کاهش وزن کمی از Wegovy یا Ozempic استفاده کنند.

پپتید 1 شبه گلوکاگون (GLP-1 الف) داروی اوزمپیک تأیید FDA برای استفاده در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 در اواخر 2017. اما اخیراً به دلایل دیگری در سرفصل‌ها قرار گرفته است: مزایای احتمالی کاهش وزن و کمبود.

«مردم در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند زیرا روندی وجود دارد که افراد مشهور و افراد تأثیرگذار به طور فزاینده‌ای به سمت خارج از برچسب روی می‌آورند. چاق یا دیابتی نیستند. =”noopener noreferrer” href=”https://weillcornell.org/rbkumar” data-type=”URL” data-id=”https://weillcornell.org/rbkumar” target=”_blank” class=”content- پیوند css-5r4717″>Dr. Rekha Kumar، متخصص غدد ساکن نیویورک و رئیس امور پزشکی در برنامه مراقبت از وزن پیدا شد.

کومار می‌گوید که این مسئله به‌ویژه مشکل‌ساز است.

“روند مدیسپاها، شیوه های کاهش وزن بوتیک، و سلامت از راه دور نامشروع شرکت‌ها تجویز آزادانه برای افرادی که معیارها را ندارند، نه تنها تجویز غیرمسئولانه است، بلکه می‌تواند در رساندن دارو به کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند، تداخل داشته باشد.

کومار و سایر کارشناسان. با پاسخ دادن به سؤالات رایج زیر در مورد اوزمپیک، واقعیت را از داستان جدا کرد.

Ozempic نام تجاری دارویی است که به عنوان سماگلوتاید شناخته می‌شود. https://www.linkedin.com/in/angelafitchmd/” data-type=”URL” data-id=”https://www.linkedin.com/in/angelafitchmd/” target=”_blank” class=” content-link css-5r4717″>Dr. آنجلا فیچ، FACP، FOMA، رئیس انجمن پزشکی چاقی و مسئول ارشد پزشکی knownwell، یک شرکت مراقبت های بهداشتی با وزن.

کومار خاطرنشان می کند که اوزمپیک یک داروی تزریقی هفتگی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تایید اولیه FDA آن برای دوزهای 0.5 میلی گرم یا 1 میلی گرم بود. در سال 2022، FDA دوز بالاتر 2 میلی گرم را تأیید کرده.

کومار می‌گوید: «با کمک به پانکراس در ساخت انسولین، قند خون را کاهش می‌دهد.

شماره.

دکتر چارلی سلتزر، یک پزشک ساکن فیلادفیا با گواهینامه های هیئت مدیره در زمینه چاقی و بیماری های داخلی.

اما برخی از سردرگمی ها اینجاست.

«ماده فعال، سلتزر می گوید: سماگلوتاید برای کاهش وزن تحت نام تجاری Wegovy تایید شده است.

در اکتبر 2022، الون ماسک توییت کرد که ویگووی به او کمک کرد وزن کم کند.

Ozempic و Wegovy نامهای تجاری سماگلوتاید و تزریقی اما آنها دقیقاً یکسان نیستند.

کومار می گوید: “Wegovy برای درمان اضافه وزن و چاقی مورد تایید FDA است.” “Wegovy حاوی دوز بالاتری از سماگلوتید، [2.4 میلی گرم] نسبت به اوزمپیک است و به طور خاص برای درمان اضافه وزن و چاقی ساخته شده است.”

کومار خاطرنشان می‌کند که تحقیقات پیرامون سماگلوتید و کاهش وزن از دوز Wegovy استفاده کرده است، از جمله یکی از سال 2021 که نشان می دهد دوزهای یک بار در هفته 2.4 میلی گرم سماگلوتاید می تواند وزن بدن را در صورت ترکیب با تغییرات سبک زندگی.

«[در] مطالعه، کسانی که دارو مصرف کردند و سبک زندگی خود را تغییر دادند، تقریباً 15٪ از وزن بدن خود را به طور متوسط ​​از دست دادند، در مقایسه با 3٪ در دارونما. کومار می‌گوید.

بنابراین، بله، سماگلوتاید – حداقل با دوز بالاتر 2.4 میلی‌گرم – ممکن است به کاهش وزن کمک کند. اگرچه مشخص نیست که تفاوت 0.4 میلی گرمی در دوز اوزمپیک در مقابل Wegovy مهم است یا خیر، سلتزر خاطرنشان می کند که این دو به یک شکل عمل می کنند.

“Ozempic باعث… سرکوب اشتها می شود و مدت زمان خروج غذا از معده را افزایش می دهد. سلتزر می گوید که منجر به احساس سیری طولانی تری می شود. “این هیچ چیز جادویی برای متابولیسم ندارد.”

و کومار خاطرنشان می کند که، علیرغم آنچه برخی افراد مشهور و تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی ممکن است ادعا کنند، این داروها برای افرادی که به دنبال کاهش چند پوند هستند، نیست.

کومار می‌گوید: «بیماران با وزن طبیعی بدون دیابت در صورت مصرف GLP-1 ممکن است وزن خود را کاهش دهند، اما خطرات این دارو بیشتر از مزایای کاهش وزن برای لاغری در مقابل درمان بیماری است.» “GLP-1 در این جمعیت مورد مطالعه قرار نگرفته است و احتمالاً با این نوع استفاده نامناسب شاهد عوارض جانبی بیشتری خواهیم بود.”

همانطور که محبوبیت این داروها همچنان در حال افزایش است، سوالات مردم در مورد فواید و خطرات احتمالی آن نیز افزایش می یابد. در اینجا پاسخ‌هایی به چند سؤال اضافی که مردم اغلب در مورد Ozempic و Wegovy می‌پرسند آمده است:

متخصصان به اشتراک می گذارند که پاسخ به این سوال در افراد مختلف متفاوت است.

کومار می گوید: “به طور کلی، چند هفته طول می کشد تا اثرات کاهش وزن از Ozempic را مشاهده کنیم.” /p>

بخشی از این موضوع این است که افراد مصرف تمام 2.4 میلی گرم Wegovy را به یکباره شروع نمی کنند. در عوض، آنها با دوز 0.25 میلی گرم در هفته شروع می شوند و هر چهار هفته یکبار افزایش می یابند و حداکثر به 2.4 میلی گرم می رسد.

می گوید: “دوز به تدریج هر چهار هفته افزایش می یابد تا احتمال عوارض جانبی کاهش یابد.” سلتزر. “زمانی که دوزی که باعث سرکوب اشتها می شود به اندازه کافی برای ایجاد کمبود کالری به دست می آید، کاهش وزن به سرعت اتفاق می افتد.”

برای کاهش خطرات عوارض جانبی، پیروی از دستورالعمل های دوز ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ضروری است.

/div>

Ozempic به طور کلی در دوزهای تا 2 میلی گرم بی خطر در نظر گرفته می شود. برای بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2، اما کارشناسان به اشتراک می گذارند که برخی افراد نباید آن را مصرف کنند.

“در بسیاری از جمعیت‌ها، از جمله افرادی که سابقه پانکراتیت، افرادی که سرطان تیروئید مدولاری یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به سرطان مدولاری تیروئید هستند، می‌گوید.

پزشک می‌تواند به شما در تعیین اینکه آیا کاندیدای خوبی هستید یا خیر، کمک کند. برای Ozempic علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنند. فیچ می گوید موارد رایج عبارتند از:

یک آزمایش روی تقریبا 2000 نفر منتشر شده در سال 2022 نشان داد افرادی که مصرف دوزهای 2.4 میلی گرمی را متوقف کردند سماگلوتید دو سوم وزنی را که یک سال پس از قطع مصرف از دست داده بودند، به دست آورده بود.

«زمانی که دارو متوقف شود یا اثربخشی خود را از دست بدهد، همان مسائلی که در وهله اول مردم را به دردسر انداخته بودند، همچنان ادامه خواهند داشت. سلتزر می‌گوید: «آنجا باشید، و وزن دوباره بالا خواهد رفت.

فیچ موافق است،

«هر کاری که به‌عنوان یک فرد برای کمک به کاهش وزن انجام می‌دهید، باید آن را حفظ کنید. فیچ می گوید، در غیر این صورت وزن باز خواهد گشت. این روشی است که بدن انسان مهندسی شده است. این برای محافظت از وزن خود به هر قیمتی ساخته شده است.”

مراقبت طولانی مدت ضروری است.

“از آنجایی که چاقی یک بیماری مزمن است، شما باید آن را به طور مزمن درمان کنید و در یک دوره مداوم ادامه دهید. فیچ می‌گوید: یک راه جامع هماهنگ. “بیماران باید با پزشک خود برای یک رویکرد جامع به سلامت متابولیک، مدیریت وزن، و مراقبت های اولیه کار کنند.”

کومار می‌گوید سماگلوتاید برای استفاده طولانی‌مدت بی‌خطر است، و فیچ می‌گوید ادامه مصرف آن ممکن است به کاهش وزن فرد کمک کند.

«اگر باید داروهای مصرفی خود را ادامه دهید. به شما کمک کرده وزن کم کنید، درست مثل اینکه یک بار داروی کلسترول را ادامه دهید. کلسترول شما کمتر است فیچ می‌گوید اگر آن را متوقف کنید، کلسترول شما دوباره بالا می‌رود.

ابتدا فیچ خاطرنشان می‌کند که هر گونه درمان چاقی باید قضاوت‌کننده نباشد و به تصمیم‌گیری مشترک متکی باشد.

«چاقی یک بیماری مزمن مادام‌العمر برای اکثر مردم است و باید به‌صورت دلسوزانه و جامع بیمار محور درمان شود. روشی، مانند تصمیم گیری مشترک در مورد مصرف دارو یا داشتن جراحی با در نظر گرفتن خطرات و مزایا،” فیچ می گوید.

ترفندهای سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش اغلب به عنوان درمان های خط اول توصیه می شوند، اما برای همه کار نمی کنند.

فیچ می گوید: «چاقی یک بیماری پیچیده با عوامل متعدد است. “وقتی تغییرات سبک زندگی کافی نیست… ما درمان های دیگری را اضافه می کنیم تا به بیماران کمک کنیم زندگی طولانی تر، سالم تر و با کیفیت تر داشته باشند.”

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا