اخبار روز

بایدن: حمله عظیم پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل ویرانگر بود

بایدن: حمله عظیم پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل ویرانگر بود

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه (به وقت محلی) در جریان سخنرانی خود در آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت ایالت نیویورک، گفت: حمله عظیم پهپادی و موشکی ایران به (رژیم) اسرائیل، حمله‌ای ویرانگر بود و من از ارتش آمریکا به خاطر کمک به تل آویو برای دفاع در مقابل این حمله قدردانی می‌کنم.

به گزارش تارنمای‌ای بی سی نیوز، بایدن که برای شرکت در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان به این آکادمی نظامی رفته بود، با اشاره به درگیری‌های همزمان جاری در اروپا و خاورمیانه، ادعا کرد: در طول تاریخ ایالات متحده هیچ دوره‌ای وجود نداشته است که مانند دوره کنونی از نیرو‌های نظامی خود بخواهیم به طور همزمان در نقاط مختلف دنیا، از حمایت از دفاع اوکراین گرفته تا تسهیل کمک‌های بشردوستانه به غزه و دفاع از (رژیم) اسرائیل در برابر حملات ایران، ماموریت‌های متفاوتی را انجام دهند.

بایدن گفت: هم اکنون هیچ سرباز آمریکایی در حال جنگ در اوکراین نیست و من مصمم هستم که این وضعیت را حفظ کنم، اما ما محکم در کنار اوکراین ایستاده‌ایم و در کنار آنها خواهیم بود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه بدون اشاره به حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نوار غزه، از نقش ارتش آمریکا در ارسال مواد غذایی از طریق آسمان برای فلسطینیان تقدیر کرد و افزود: حمله عظیم پهپادی و موشکی ایران به (رژیم) اسرائیل، حمله‌ای ویرانگر بود و من از ارتش آمریکا به خاطر واکنش سریع و کمک به تل آویو برای دفاع در مقابل این حمله قدردانی می‌کنم.

بایدن ادامه داد: ما در مواجهه با این حمله بی‌سابقه اخیر ایران، شرکا و حتی کشور‌های عرب را هم گرد هم آوردیم تا این حمله عظیم را دفع کنیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با اشاره به حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در اردن، گفت: به هر حمله‌ای که بر علیه نیرو‌های ما انجام شود، پاسخ خواهیم داد همان‌طور که این کار را در زمانی که سه نظامی ما در اردن کشته شدند، انجام دادیم.

وی در ادامه با تمجید از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی دولت خود در برقراری تماس با کشور‌های منطقه خاورمیانه برای کاهش تنش‌ها در این منطقه، افزود: از برقراری آتش‌بس فوری در غزه که باعث بازگشت گروگان‌ها (اسرا) به خانه‌هایشان شود، حمایت می‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود با اظهار رضایت از اینکه در طول سال گذشته میزان تجاوز جنسی و آزار واذیت در میان نیرو‌های نظامی ایالات متحده برای اولین بار در طول یک دهه گذشته کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: البته در این زمینه باید بسیار کار کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ۲۵ فروردین امسال در پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه و شهادت پنج مستشار ایرانی، اراضی اشغالی را از داخل خاک کشورمان هدف حملات موشکی و پهپادی قرارداد.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا